Annons:
Etikett08-utställning-tävling
Läst 1518 ggr
ivoryx
2013-07-14 14:22

Äldre valp/unghunds tik SKK sökes!

Någon som har en äldre valp eller unghunds tik som passar för show/utställning? Jag är intresserad av utställning och skulle vilja ha en tik efter någon svensk uppfödare. Jag har kollat runt på de flesta uppfödarsidorna men det är svårt när man söker en lite äldre valp. Har även kollat utomlands men tycker det är svårt och tycker nog att det känns bättre att träffa hund och ägare i Sverige. Kan tänka mig åka längre sträckor om det behövs (bor i Sthlm). Har tidigare fött upp och ställt ut andra djur men inte hund. Så, kom gärna med tips på uppfödare eller om ni vet någon specifik individ!

Negativa kommentarer och folk som endast vill ifrågasätta undanbedes. :)

Tack!

Annons:
Ketang
2013-07-14 14:24
#1

Har du varit i kontakt med rasklubben? Funderar på om dom har en valpförmedlare. I så fall kan denne kanske ha tips på hur du ska gå tillväga. Lycka till!

ivoryx
2013-07-14 14:36
#2

#1 @Ketang

Tack för svaret! Jo jag har varit inne på Amstaffklubben och där har de två äldre tikar för "förmedling" (säljes) jag kommer eventuellt höra av mig till ena uppfödaren då de hade en väldigt fin tik. Den andra stod det "ej för avel" på och jag gillade inte proportionerna och teckningen. Men tror att en del uppfödare inte lägger upp sina valpar/hundar där så tänkte kolla här om det är någon uppfödare som hänger på forumet eller om någon vet någon specifik.

Tack :D

Ketang
2013-07-14 14:44
#3

Okej! Men då hoppas jag att du hittar din tik så småningom då 😉

ivoryx
2013-07-14 14:54
#4

Tackar! De är ju så underbara de små liven. För bara nåt år sedan var jag inte alls en "amstaff-människa" (hade brukshundar), jag tyckte de var fina att titta på. Men efter att min schäferblandis inte alls trivdes i lägenhet när jag flyttade hemifrån så fick han fick stanna hos föräldrarna på landet. Så senare omhändertog vi en 9 månaders valp (oreg) och då var jag fast! Vilken rolig, underbar och kärvänlig ras! Jag har forskat om rasen utan och innan och de här med genetik och ursprung har jag alltid brunnit för. 😃

ivoryx
2013-07-15 09:50
#5

putt**

någon mer?

Upp till toppen
Annons: