Etikett14-annonser
Läst 4263 ggr
JosefinGothe
2013-01-06, 00:28

(S) Boxer/Amstaff 10v

Hej!

Jag hjälper min vän att hitta ett nytt hem för sin blandrasvalp. Jag har inte själv träffat hunden utan vill bara hjälpa valpen att hitta ett bra hem där han får stanna. Jag hoppas att det är tillåtet att länka annonsen från blocket, annars får sajtvärden ta bort länken.

Blocketannonsen

Min vän skriver:
"Ivar är en valp på drygt 10 veckor som vi söker nytt hem till, då han inte passade in i vår familj som vi hoppats.

Så därför söker vi nu någon som är ansvarsfull och har sedan tidigare god kunskap av hundar.

Skulle gärna se att han kom till någon på landet då han är av en ras som kräver tid och motion, skulle vara ett + om du/ni hade andra djur.

Ivar är väldigt social, lekfull, tränas för tillfället med att bli helt rumsren och hos rätt familj hoppas jag han ska kunna spendera resten av sitt liv.

Jag säljer han inte till vem som helst, då har jag istället kvar honom. Så skriv ett mail och berätta om dig själv och hur du/ni bor.

Han är:
*Född 23 okt
*vet.bes
*Avmaskad
*vaccinerad (vid 8v av uppfödaren)

Det som medföljer är:
-läderhalsband
-Läderkoppel
-Ledlysehalsband & reflexhalsband (För stora för tillfället)
-15 kg valpfoder av märket Eukanuba
-Fodertunna
-Matskålar
-Hundgodis
-Hundleksaker
-Även andra småsaker som vi har åt honom nu.

Vid ev köp kommer ni få ha kontakt med uppfödaren som också är väldigt mån om vart Ivar hamnar."

Ivar finns i Segersta som ligger strax utanför Bollnäs.
Priset är 5000:-
Kontaktuppgifter finns i annonsen.

//Jossan

Fridaaaa
2013-01-06, 00:37

Blir så ledsen när jag läser såna här annonser. 
Haft en valp i 2 veckor och säger att den inte passar in :( Ursäkta kommentaren men blir ledsen av att läsa sånt här :(

Medarbetare: rexkaniner, Support.

[Ace_]
2013-01-06, 02:04

#1 håller med dig. Blocket krossar mitt hjärta, seriöst.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Fridaaaa
2013-01-06, 10:38

#2 Ja visst är det sorligt? :(
Skaffar man hund måste man tänka flera gånger vilken ras som passar en och mycket annat :( Plus att man märker inte sånt efter 2 veckor bara med en valp heller :(

Medarbetare: rexkaniner, Support.

JosefinGothe
2013-01-06, 11:42

Jag förstår er, och jag håller med. Jag försökte avråda henne från att skaffa valp redan innan hon gjorde det då jag tyckte att det var väldigt impulsivt och inte alls igenomtänkt.

Jag övertalade henne till att lämna tillbaka valpen till uppfödaren, så fort som möjligt när hon började tvivla, innan han blev fäst vid henne. Men uppfödaren vill inte ha honom tillbaka, utan vill hjälpa till att hitta ett nytt hem till Ivar.

Jag vill bara att den lilla hunden ska få det bra, och få komma till nån som verkligen vill ha honom och kan ta hand om honom som han behöver :/ Hoppas ni förstår!

//Jossan

vallhund
2013-01-09, 01:50

# 4 Seriös uppfödare??

Skrikandes

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

JosefinGothe
2013-01-09, 10:06

#5 Vet faktiskt inte exakt hur det gick till, jag har inte pratat med uppfödaren själv. Bara hört genom min vän, och jag tror det var ett gemensamt beslut mellan dem att Ivar kunde bo kvar hos min vän tills de tillsammans har hittat ett nytt hem åt honom. Kanske för att han anser att köpet är genomfört och att hans ansvar därmed är borta? Eller för att han inte har möjlighet/tid/plats att uppfostra en 10 veckors valp just nu. Anledningarna kan vara många, och jag vet inte exakt. Detta är bara anledningar som jag har hittat på som skulle kunna vara anledningen. Jag vet inte hur mycket man kan förvänta sig av en uppfödare som min kompis hittade på blocket heller, tyvärr.

Om man är intresserad av valpen ska man prata med min vän, och då kommer man även ha kontakt med uppfödaren och därmed kan man fråga denne själv vad det finns för anledning :)

Däremot vill jag påminna om att jag bara vill hjälpa Ivar till ett nytt hem, där han kan få stanna. Och jag tänkte att detta forum med många kunniga personer, kanske ändå är en lite bättre plats att lägga en annons på. Till skillnad från Blocket där vem som helst kan se och svara på annonserna.

//Jossan

JosefinGothe
2013-01-09, 10:09

Kan lägga upp en till bild på Ivar om ni vill se :)

//Jossan

Ketang
2013-01-15, 15:16

#5 Mm, eller inte… Obestämd

Tråkigt att hon köpt av en så oseriös uppfödare. Men det kanske var så att en seriös uppfödare inte hade sålt till en så oseriös valpköpare. Kombinationen gör ju inte att det blir speciellt seriöst på något håll.

Hoppas dom har vett att hitta ett bra hem till hunden i slutänden i alla fall.

Animalluver
2013-01-15, 22:43

Hoppas h*n får ett bra hem! :)

pavor-nocturnus
2013-01-16, 15:48

*jag ska inte skriva att jag vill, jag ska inte skriva att jag vill, jag ska inte skriva att jag vill* Skrikandes

Stackars lilla ivar….

Fjordell
2013-01-20, 18:42

Oseriös uppfödare, oseriös köpare. Oerhört ledsamt för lille Ivar… Ingen kul början på livet direkt. Jag hoppas han hittar ett riktigt bra hem, ett hem där han får spendera resten av sitt liv!

/Amanda - Uppfödare av tamråttor i norra Sverige - Rebellions Rattery 
Sajtvärd på Vinthundar iFokus & admin i Facebookgruppen Råttorna

JessicaOlin
2013-07-26, 15:17

Pris?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

JessicaOlin
2013-07-26, 15:17

Såg de nu

Pojke - April 2016 💙