Annons:
Etikett05-hälsa-sjukdomar
Läst 3888 ggr
love2dogz
8/8/13, 4:15 PM

UTSLAG PÅ HUNDEN HJÄLP!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Amstaff 8månader gammal, hon har fått dessa utslag. Kan det det vara allergi? Har bytt från torrfoder till färskfoder men hon har fått massa vidriga leversnittar som godis. Kan det vara det? Eller kyckling? Vet att Amstaff har många allergier men vilka e vanligast? Min äldre pitbull ha aldrig varit känslig för ngt.

Annons:
vallhund
8/8/13, 5:21 PM
#1

Vilket färskfoder, när bytte du foder o från vad? Har hundens föräldrar/syskon/övriga släktingar allergier eller hudproblem? Besväras hunden av utslagen?

Födoämnesallergier är svåra att utreda, man börjar med eliminationsdiet i 8 veckor. Kyckling är inte så där jättevanligt att hundar är allergiska emot. Vad leversnittar innehåller är ganska oklart, de flesta innehåller inte lever öht.

Något annat som förändrats? Flytt, nya hushållskemikalier (tvätt/disk/städningspreparat)?

Kan det vara knott/mygg eller myrstick?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

love2dogz
8/9/13, 1:07 PM
#2

Tack för svar! Jag är jourhem åt henne sen ca 2veckor nu. Hon gick på doggies foder o jag har get henne som jag ger min hund, emmzo, mUsch olika kött o lax, kyckling vingar, skogsbär banan…benmärg…kommer inte på annat :/ nu liknar det mer som mjäll så jag har köpt schampo o baddar Me klorhexedin o smörjer in med lite fuciderm vet. Under armhålan ser de ut som inflammation…

love2dogz
8/9/13, 1:09 PM
#3

Hon verkar inte störas av de, hon kliar inte sig hon sover leker som hon ska…

Mischa
8/10/13, 9:51 PM
#4

Har hon det bara där eller i ansiktet också?

Förhoppningsvis har det bara med åldern att göra i kombination med ett tidigare foder som kanske inte riktigt är anpassat för henne henne.

≧◔◡◔≦

Bestillmyheart
8/11/13, 8:57 PM
#5

Jag skulle tippa på att det är från att ha gått in i någon buske eller liknande. Vår hund får likadana under sommaren, buskarna ser "mjukare ut än vad de är" (både för våra ögon och hundens) och färgen gör att det blir tydligt.

Skulle det vara p.g.a. allergi eller överkänslighet hade det definitivt kliat och såvida hon inte har andra symptom än det som syns är det inget att oroa sig för :)

Bestillmyheart
8/11/13, 9:14 PM
#6

Såg nu att du skrivit att det ser mer ut som inflammation under armhålan, kanske låter som en dum fråga men menar du vid frambenen? 

Tror fortfarande på min teori ang. det som syns vid bakbenen, men det andra kan mycket väl bero på allergi, alt. fukteksem (håll koll på om det förbättras under svalare dagar i sådana fall).

Annons:
Björn Katren
8/18/13, 3:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej min amstafftik får liknande utslag .mitt råd är att du talar med din veterinär om saken det är vanligt med hudbesvär hos amstaff det kan vara demidex tror jag det heter som är hudsvamp kolla även in tassarna mellan trampdynorna om hunden har rostbrun färg där .kan även vara skabbangrepp (rävskabb)men då brukar hunden försöka bita sig där pga att det kliar ! Hoppas du får ordning på det mvh Björn

Upp till toppen
Annons: