Annons:
Etikett16-off-topic
Läst 1423 ggr
CupcakeGod
2013-09-06 18:26

namnförslag och några frågor

Alla blattar här i Malmö ger sina hundar riktigt tuffa och äckliga namn, så ni får komma med namnförslag för en amstaffpojke. Det ska inte vara något tufft, men inget feminint heller. Det ska vara ett ovanligt namn.

Så har jag några frågor. När man åker till Danmark… Hur ligger det till? Vissa säger att hunden ska ha munkorg, och vissa säger att man inte ens får låta hunden komma ut ur bilen. 

Hundpass.. Hur skaffar man det? Beskriv gärna hur det går till eller länka en hemsida. 

Jag hade tänkt mig att motionera hunden 02.30 timmar om dagen. 60 min  min på morgonen, 45 min när jag kommer hem från skolan (han ska följa med till skolan ganska ofta), och 45 minuter på kvällen. För att inte tala om att vi kommer träna på hundbruksklubben 2 gånger i veckan, och så ska vi köra spår/sök, lydnad, weight pulling och annat på fritiden. Ge mig lite feedback på det.

Annons:
Olga RW
2013-09-06 22:59
#1

En valp ska inte motioneras såhär länge åt gången. Kortare svängar räcker gott och väl.

Ett EU-pass för sällskapsdjur skaffar du hos veterinären i samband med att du rabiesvaccinerar valpen vid tidigast 12 v ålder om du planerar att vistas utomlands.

Som jag förstått danska hundlagen får du ej ta in hundar av de förbjudna raserna i landet öht, om de är född före mars 2010. Såvida du inte är på genomresa och undviker att ta ut hunden. Åker du till Danmark med valpen är det på egen risk, detta kan dock resultera i att din hund avlivas.

En av mina amstaffkillar heter Fjant, tycker det är väldigt charmigt :)

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Upp till toppen
Annons: