Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2606 ggr
BettySara
2013-09-10 16:29

Min valp är åksjuk!

Hejsan! Våran valp på 5 månader är riktigt åksjuk.. Vi håller på att träna hela tiden osv.. Men har en fråga?? Vi har gett henne åksjuketablett innan om det är längre resor till vissa ställen, och har verkligen fungerat suveränt hon sover som en stock hela vägen! Men nu till frågan, om man ska åka till ett ställe, (då ger man oftast hunden tabletten ett tag innan ju), och man åker för att stanna där några timmar. Men sen på hemresan hem, hur gör man då? Man kan ju inte ge hunden en tablett till då ju!! Eller hur gör ni?? Ingen aning vilken kategori jag skulle sätta inlägget i, haha!

Annons:
Olga RW
2013-09-10 20:43
#1

Kolla upp med din veterinär alt. läs på om just den medicinen och se hur länge effekten beräknas hålla i sig.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

BettySara
2013-09-10 21:28
#2

Okej, tack för tipset!

Zahara
2013-09-12 08:41
#3

Här är det träning som gäller. En bra plats i bilen där hunden känner sig ok, sen träna med att vargaväder när bilen står still, sen köra ett varv runt kvarteret, sen lite längre sen köra en min vitt till ett för hunden jätte roligt ställe och senutöka. Inte Putte gulla med hunden så den tror det är något farligt. Lycka till

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

imsuchadiva
2013-09-12 18:57
#4

Jag tycker att Åksjuketablett är superbra. Min nakentik var 11månader när jag tog hem henne, och hon var väldigt åksjuk. Nu är hon snart 3 år och hon är inte åksjuk längre, iaf inte kortare resor. Ska jag resa lite längre brukad jag ge henne tabletten kvällen innan så hon får sova av sig de värsta "sömnen". Jag delar en Åksjuketablett i fyra delar. En liten "kvart" fungerar på henne i minst tre dagar i sträck. Jag brukar själv äta samma tablett som henne, och de sitter i minst två dagar på mig. Ibland försöker jag även få biten ännu mindre än en "kvart". Så jag tycker verkligen att du ska fortsätta med tabletterna. Då slipper hunden obehag. Lycka till!

BettySara
2013-09-12 19:31
#5

Ja eller hur! Jag har ju kört på postafen, och har gett henne en halv, som har hållt en hel kväll! Ja precis, det är ju så.

Cazzos
2013-09-22 11:23
#6

Min kompis som har en valp på drygt 6 månader var också rejält åksjuk förut men hon har blivit mycket bättre nu. Det gällde bara att åka kortare bussträckor och sen öka.

Sen tror jag också att man inte ska göra en sån stor grej av det, för att om man tänker i bakhuvudet att "åh nej nu kommer hen att spy floder" och stressar upp sig över det så kommer hunden att påverkas och då är det inte undra på att hunden blir åksjuk!

Vänj hunden vid att man kan vila och ha det trevligt i bilen när den står stilla också, så att hon inte i framtiden börjar dra emot i kopplet eller så när ni ska åka bil 🙂


Annons:
Upp till toppen
Annons: