hjälp!
Har en pitbull/amstaff valp på snart 6 månader. Och vet inte alls vad jag ska göra med honom. Han hoppar & bits, dragit sönder ett bra antal kläder för mig samt börjat blöda & fått jätte ont pga honom. Jag fyar, tar tag i honom, lägger ner honom i läge & försöker med det tills han lugnat sig men det gör han aldrig, jag försöker avleda med leksak, men så fort jag släpper leksaken är han på min arm igen. Ibland biter han så hårt så att det går hål på huden & det blir hål in i armen/handen & börjar blöda.. Han kan också springa & hämta skor, kläder osvosv, när jag tar det ifrån honom & säger nej/fy osv & går för att lämna tillbaka saken han hämtat så springer han precis bakom mig och river i ryggen, biter i "rygg/sid fettet" (haha), vilket gör svinont. Men aldrig slutar han vad jag än försökt med.. :/ Så snälla ni, tips mottages mer än gärna för det här är verkligen tröttsamt. Tack på förhand!

Låter som du behöver ta hjälp utifrån innan det blir ännu mer katastrof.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Från en hundinstruktör då eller hur menar du?

Ja om du inte har någon hundkunnig i din närhet. Att trycka ner hjälper inte, det han gör är inte acceptabelt vilket du måste visa. Ignorera honom, skälla med röst lär knappt hjälpa om han redan är uppstirrad. När han tar något han inte får så ta det och ge honom något han får, ha ex ett ben i ena handen, ta skon och ge honom benet direkt, tugga behöver han för tänderna kliar. Hoppar han på dig vänd ryggen till eller sätt upp ett knä (gillas inte av alla) du måste få stopp på detta nu annars har du snart (du har delvis redan) en farlig hund som inte alls bryr sig på dig. Att det går hål är ju ett bevis. När han biter prova skrika gällt och högt, precis som när en hund gnäller till, på vissa funkar det kanon! Massor av träning, tid och konsekvent har du framför dig!! Lycka till!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Ts, hur funkar valpen med din andra hund, leker DE ihop? Hur beter sig valpen gentemot din andra hund?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#3 tyvärr ingen hundkunnig i min närhet. Vänder jag ryggen till så förtsätter han bara, kan hålla på i en evighet.. skriker jag till som du beskrev så böir han ännu mer uppspelt och fortsätter ännu värre. Tar jag skon och ger honom ben/leksak samtidigt som jag tae skon så struntar han i det och försöker få tag i skon eller springer efter och biter mig medans jag lämnar tillbaka skon där den hör hemma.. Valpen och min andra hund är dom "vanliga" hundar när dom leker ihop. Leker lugnt och fint osv. Men valpen är ju helt klart undergiven eller vad man säger när min andra hund säger ifrån. Annars är det som det ska vara.
Råkade posta mitt svar till #4 i samma kommentar som svaret till #3, men ni förstår nog ändå.
Inlägget är borttaget
Kontakta din närmsta hundklubb/brukshundklubb och be om hjälp.

hur har de gått?
En dag var jag extremrät trött, arg osv & lille valoen var riktigt jobbig mot mig. Jag vet att jag egentligen gjorde fel, men jag tog tag i nackskinnet, la ner honom på backen bestämt & sa med bestämd röst "nej, fy dig, nu räcker det.." Efter det har han lyssnat så fort jag sagt något. Och nej han är inte rädd för mig utan han är som en hund ska vara nu eller hur man ska säga.