Annons:
Etikett14-annonser
Läst 4658 ggr
Clementinbarn
3/1/13, 8:45 AM

Amstaff behöver nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll såg jag annonsen på min Facebook och jag tycker synd om denna hunden trots att jag inte alls känner hunden eller personerna Jag vet heller inte om ägaren själv lagt upp något här, men jag tror inte det och jag vill därför hjälpa. Annonsen lyder såhär: Detta är Inka och hon är 3 år gammal. Hon är en omplacerings hund som tyvärr inte har kunnat stanna någonstans pga ändrade levnadsförhållanden hos ägarna. Detta har också tyvärr gjort så att hon är rädd för att bli övergiven och kan därför (just nu) inte vara ensam så länge utan att bli rädd. Detta bör däremot inte vara några problem att fixa om man vänjer henne i små etapper. Hon är jätte snäll och bra med barn. Hon måste tyvärr omplaceras väldigt snabbt annars kommer hon att avlivas. Hon finns Jönköpings området och du kan nå mig som skriver detta på min mejl: dreamerinreality@mail.com Även de som har henne över helgen kan kolla denna mejlen och annars får de uppdateringar från mig. Ägarna vill ha 3000kr för Inka och ett bra hem som kan ha henne en längre tid så hon inte flyttas runt. Inka behöver ett hem och det snabbt då hon annars kommer bli avlivad efter helgen!! Sprid detta vidare så hon inte behöver avlivas i onödan!!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Annons:
Waymore_Hoss
3/1/13, 9:46 AM
#1

Den tidspressen för att hitta ett nytt hem låter inte idealisk för att hitta en vettig ägare.

Clementinbarn
3/1/13, 10:30 AM
#2

#1 Jag håller med dig men jag hoppas ändå att hon kan hitta ett hem så hon får leva vidare!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

vallhund
3/1/13, 10:35 AM
#3

Annonser där man går ut med att hunden kommer att avlivas om den inte hittar ett nytt hem typ NU har en tendens att dra till sig okunniga världsförbättrare.

Många frågor, hur många hem har tiken varit hos utöver uppfödaren? Varför hjälper inte uppfödaren till? Är hunden reggad i SKK, dvs renrasig? Att förmoda att separations problem hos en traumatiserad valp/unghund kan tränas bort är bedrägligt eftersom alla hundar inte kan tränas till att vara ensamma.

Hur ser föräldrarnas BPH/MH ut? Hur är deras ED/HD status? Är de testade för Ataxi?

3000 för en problemhund?

Ibland är det snällast att låta hunden slippa fler inkompetenta hem.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Bestillmyheart
3/1/13, 11:41 AM
#4

Reagerade också på att ägarna vill ha 3000?! Antingen få betalt för att hunden hittar ett bra hem eller betala för att avliva henne?? Personligen hade jag ju hellre betalat för att hitta en vettig och kunnig person som kan hjälpa henne och förse henne med den trygghet hon förtjänar, än att lägga de pengarna på att avsluta hennes liv.. usch!

Clementinbarn
3/1/13, 12:42 PM
#5

#3 #4 3000kr för en problemhund känns verkligen helt fel, själv hade jag antagligen gett bort hunden om jag bara hittar ett verkligen bra hem till den då vill säga. Men sen så blir det ju väldigt svårt att hitta någon bra innan helgen är slut, alldeles för kort tid. Som sagt så känner jag inte ägaren men jag tycker att det hela känns väldigt oigenomtänkt. Och alla frågor som man undrar över kan jag inte svara på utan då får man mejla frågorna till mail adressen som är i annonsen. :) Jag vill bara försöka att hjälpa :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

indra-bus
3/5/13, 2:57 PM
#6

Sådana annonser gör mig så arg o ledsen.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
vallhund
3/6/13, 2:51 AM
#7

#4 Precis. Jag har både tagit emot hundar o låtit hundar flytta ifrån mig/vår flock, har aldrig varit förknippat med pengar, allt har handlat om hundens bästa.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Clementinbarn
3/8/13, 11:39 PM
#8

Jag vet så pass mycket som att hunden fortfarande lever och att den just nu är hemma hos min klasskompis och att den kanske kommer att stanna där också. 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Gizza
5/29/13, 10:40 PM
#9

Fick hon stanna?

[Random_Sweet]
5/31/13, 2:42 PM
#10

#9 +1

Tedoft
6/12/13, 6:09 PM
#11

#3

"Är hunden reggad i SKK, dvs renrasig?"

H.U.R är detta viktigt???

jozzan1234
6/19/13, 11:29 AM
#12

Hunden bor numera hos vår familj sen två månader tillbaka, skulle hemskt gärna vilja ha kontakt med tidigare ägare eller med någon som känner till henne sen tidigare?!

Clementinbarn
6/19/13, 10:26 PM
#13

#12 Åh va trevligt! 🙂
Jag har faktiskt inte haft någon kontakt med hunden eller med dom förra ägarna. Jag känner bara till dom som tog hand om henne ett tag för att hon skulle få en till chans! 
Det enda jag vet är att hon typ har flyttat runt en del. 😮

Men om du vill ta kontakt med någon av hennes förra ägare så kanske jag kan hjälpa dig att hitta rätt? 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Annons:
jozzan1234
6/20/13, 8:32 AM
#14

Vore jättebra med lite hjälp :) den här hunden har ju en massa olika problem och man kan ju börja fundera på vad hon varit med om för att hon ska blivit som hon är

Clementinbarn
6/20/13, 12:13 PM
#15

#14 Jag slängde nyss iväg ett sms till min kompis om det.
Han kan nog dock inte hjälpa dig med detta då Inkas förra ägare tydligen valde att vara anonyma och gick anonymt via djurensvänner. Han själv vet inte vad dom förra ägarna heter heller.
Det han vet om Inka är att hon är överbeskyddande och inte gillar andra hundar.

Jag är ledsen att jag inte kan ge dig mer hjälp än så, det hade ju gått om dom inte valt att vara anonyma. 😮

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

jozzan1234
6/20/13, 12:52 PM
#16

A tack för hjälpen iaf :)

leemland
6/20/13, 5:52 PM
#17

men om hon är registrerad kan man väl kolla genom de? Eller de är bara jag som missuppfattat de?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

jozzan1234
6/20/13, 8:30 PM
#18

Kanske, men eftersom jag registrerat henne nu så har ju tidigare ägare helt enkelt struntat i det så den vägen kommer jag ingenstans….

leemland
6/20/13, 8:35 PM
#19

Okejj.. de va ju synd.. Lycka till i sökandet! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Bestillmyheart
9/6/13, 7:29 AM
#20

Vad roligt att Inka fick fortsätta leva! <3 Blir mycket jobb för dig, men du verkar som en vettig person så tror det kommer gå jättebra för er! :)

Ett tips är att ta hjälp av en hundpsykolog som kanske lättare kan se varifrån problemen hon har ursprungar ifrån och hur du kan hjälpa henne på bästa sätt. Sedan att hitta en bra hundpsykolog är lättare sagt än gjort, men det finns säkerligen någon här/på internet som har bra erfarenhet av detta (har själv inte varit i kontakt med någon).

Annons:
Djurälskaren87
10/12/13, 1:47 AM
#21

hej hur har de gått för inka nu i sitt nya hem?

jozzan1234
10/12/13, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Det går jättebra för henne, och dom flesta problemen har vi kunnat jobba med, så en mer fantastisk hund kan vi inte få tag i :)

Djurälskaren87
10/12/13, 11:43 PM
#23

22# härligt att  se att n tänker ge henne ett för alltid hem.:D

Upp till toppen
Annons: