Annons:
Etikett04-foder-skötsel
Läst 1727 ggr
annie-ess
11/7/13, 8:11 PM

Hurtta vs. Back on Track

Om ni har Hurtta eller Back on Track till era hundar, skulle ni kunna ge ert utlåtande om täcket. Värmetäcke? Regntäcke? Håller det vad det lovat? Sitter passformen bra? Rörligt, sitter bra intill hundens kropp? Täcker alla västentliga delar (förutsätter självklart att man valt rätt storlek) 

Skulle vara tacksam för  svar, har en 9 månaders amstaffkille som nu behöver rediga grejer inför kommande vargavintern! 😉

Annons:
Kalli
11/7/13, 8:58 PM
#1

På min Amstaffmix sitter BoT bättre än Hurtta och han som tycker att täcken/selar och liknande är lite obehagligt trivs betydligt bättre i det förstnämnda. Det jag inte gillar med BoT är väl att jag inte förstår hur hundarna ska kunna skita utan att det riskerar att hamna på täcket!

Canadiien
11/8/13, 11:34 AM
#2

Jag har ett Hurtta värmetäcke till min 9 månaders Amstaff-tik o är otroligt nöjd! Det är både snyggt som tusan men täcker även alla väsentliga delar, det enda var att gummibanden var lite för stora trots att jag tagit rätt storlek (perfekt i längd o övrigt) men det var ju lätt fixat! Gjorde en provisorisk nedkortning av gummibanden så jag kan ställa dom större sen när det behövs:) nackdelen med back On track täckena är som #1 skriver att de har svårt att göra vissa behov i det utan att det hamnar på täcket.. Knepigt om man är på promenad o vovven behöver bajsa :p

Kalli
11/8/13, 11:55 AM
#3

Alltså det är inget problem för åtminstone mina hundar, det är inte så att de inte kan bajsa i det utan snarare mattes problem som får torka av om något hamnar på täcket.

Canadiien
11/8/13, 12:00 PM
#4

#3 Förlåt, var det jag menade, kanske formulerade mig lite otydligt. Klart de kan göra sina behov i det men kommer då ofta på täcket.. Vilket kanske inte är så kul..

Kalli
11/8/13, 12:32 PM
#5

Nej, de få gånger de händer är det inte så kul men det brukar främst bero på att hunden är dålig i magen. Antar att det är därför det är glatt material där. Samtidigt är det ju den där delen som gör att täcket täcker mer och bättre så det blir en avvägning. Hade inte Hurtta suttit så dåligt, på min mindre hund går det överhuvudtaget inte att använda hade jag dock kunna tänka mig det som vardagstäcken men nu måste de säljas.

Upp till toppen
Annons: