Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1182 ggr
Mirrorglace
8/30/14, 10:12 PM

råttor+amstaff. ?

Har haft amstaff innan men aldrig med råttor. Hur tror ni min älskling kommer reagera. ? Han kommer till med 22 september och vill gärna höra lite av folk som har denna kombination eller vad man kan säga. :) annars får min bästis till granne ta över dem så jag får träffa dem där men vill ju så gärna ha mina bebisar! ! Jätte tacksam för svar osv

❤️

Annons:
Kalli
8/31/14, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har visserligen en Amstaffblandning men det går fint. Min erfarenhet är att många hundar är duktiga på att skilja på djur och husdjur och lär sig acceptera det senaste, allra helst om de träffat dem från att de varit valp. Det fungerar såklart inte alltid och har man en väldigt driftstark hund är det såklart svårare men jag tycker att det finns stor chans att det ska fungera. Oavsett hur snäll hunden är ska man dock aldrig lämna dem ensam med smådjur, fast det säger nog sig själv. :)

Damphundar
9/2/14, 9:04 AM
#2

Min amstaff är otroligt nyfiken på mina råttor, lite väl på och kan besatt sitta och stirra på dom, de kommer nog gå bra bara du klargör tidigt regler angående råttorna :)

Mischa
9/2/14, 10:10 AM
#3

Instämmer helt med #1

≧◔◡◔≦

Waymore_Hoss
9/2/14, 4:58 PM
#4

Min lillasyster hade råttor för många år sedan och min apbt brydde sig inte om råttorna. Min erfarenhet av staffar är den motsatta, de kan ofta ha en rejäl portion viltskärpa och intresse för smådjur. Ratting var en inte helt ovanlig sysselsättning för hundtypen fram till början av 1900-talet och det kan visa sig.

Dramatik
9/2/14, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så här tycker min vovve:

Dramatik
9/2/14, 9:22 PM
#6

Nu är han visserligen valp och har träffat råttorna nästan hela sitt liv, men ändå :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: