Annons:
Etikett04-foder-skötsel
Läst 2015 ggr
[znigel-]
8/29/14, 9:25 PM

valpfoder vatten i eller inte ?

Så läst lite överallt och många säger man ska hälla i dubbelt så mycket vatten

i torrfoder till valpen för annars kan den få tarmomvidring , stämmer det ? 

eller räcker det med vatten vid sidan om ?

Annons:
[znigel-]
9/4/14, 8:37 AM
#1

ingen som kan det ?

Fjordell
9/4/14, 1:38 PM
#2

Kan du länka någon källa? Jag har aldrig hört något liknande. Mina valpar har alltid fått torrfodret med vatten vid sidan om.

Blaze31
9/4/14, 1:40 PM
#3

Det är jätte viktigt att en valp får i sig mycket vatten! Jag kan inte säga att jag har hört talas om detta någonstans, att man ska hälla i dubbelt så mycket vatten i torrfodret, för det har jag inte. Min valp åt aldrig bara torrfoder, utan vi blandade från start torrfodret tillsammans med färskfoder och då hällde vi i lite vatten i skålen så det blev som en soppa för honom, vilket han älskade och åt alltid så smaskigt. Men jag kan tänka mig att det inte är så bra att bara ge torrfodret så där, så blanda det gärna med lite vatten. Men återigen, att det ska vara dubbelt så mycket vatten i ska jag inte uttala mig något om, det låter helt enkelt som lite för mycket enligt min egen åsikt, men vad vet jag om detta egentligen…

Men det du alltid ska se till är att din hund, vare sig det handlar om en valp eller en vuxen hund, har tillgång till färskt vatten vid sidan om!

[znigel-]
9/5/14, 5:31 PM
#4

så stog de : 

Mina valpar får torrfoder väl uppblött i dubbelt så mycket vatten, minst 2 tim. Det finns risk för tarmomvridning om dom får i sig för mycket torrt foder. Jag använder Hill´s Science Plan Puppy, ett valpfoder som är rekommenderat av veterinärer.

Upp till toppen
Annons: