Annons:
Etikett06-träning-inlärning
Läst 4170 ggr
Yosefin
2014-03-15 13:20

Väldigt dominant tik! Hjälp?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tik på 3år är mycket dominant! Hon reser ragg och lyfter på ena benet när hon kissar.. Går man förbi andra hundar reser hon också ragg och så.. Jag vågar inte lämna henne ensam med mina andra hundar som är "Leo,kastrerad,hanhund,4år" och "Ludde,okastrerad,hanhund,6år" eftersom att hon reser ragg och försöker dominera dom hela tiden.. Hon lyssnar när jag säger till så brukar stoppa direkt när jag ser hon är på väg.. Men vågar inte lämna henne ensam med dom eller släppa henne lös med dom.. Hon har blivit bättre sen jag tog över henne men vill veta vad jag mer kan göra? Hon litar på mig och hon lyder mig. När jag ger henne mat osv så väntar hon på tillåtelse innan hon äter osv.. När hon drar ute ber jag henne sitta och då lyssnar hon. Hon lyssnar bra men vad kan jag mer göra liksom? tacksam för svar!

Annons:
Issie
2014-03-17 00:49
#1

Har du kontakt med någon hundinstruktör? Om inte, så tycker jag att du borde upprätta en kontakt så att du kan få hjälp att arbeta med henne.

vallhund
2014-03-17 06:03
#2

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Mischa
2014-03-17 21:21
#3

Lyfta benet när hunden kissar känns inte relevant till hur den fungerar i socialt umgänge, att den reser ragg tyder på att den troligtvis är uppjagad/upphetsad i den situationen och är ingenting den kan påverka likaväl som du kan påverka att du rodnar i en pinsam situation.

Det låter som om du tagit över hunden nyligen? visst kan man jobba med att vardagen skall fundera bättre, men jag är ganska skeptisk till att en fullvuxen "amstafftik" som söker konflikter kommer fungera klockrent med dina andra hundar utan att du behöver ha "tummen i ögat" på henne.

Förebygg situationer som kan spåra ut, håll dem åtskilda när du inte är närvarande, se till så att ben, leksaker eller andra resurser kan ligga framme.

≧◔◡◔≦

Mischa
2014-03-18 08:35
#4

 * Förtydligande; resurser skall inte ligga framme.

≧◔◡◔≦

Yosefin
2014-10-24 17:10
#5

Funkar bättre nu.. Men måste alltid ha ständig koll och kontroll över henne

Ihima
2014-11-20 13:13
#6

Tips!

Kontakta henne här. Hon bor i Stockholm och har stor erfarenhet av omplacerings hundar och "problem hundar"
https://www.facebook.com/lisa.s.lisa1?fref=pb_other

Annons:
Upp till toppen
Annons: