Valp köp!
Hej! Jag och min sambo har under många år funderat på att skaffa hund och efter noga övervägande är det efter sommaren som det är dags! :) Vi har kollar på lite olika raser men kommit fram till att det är en amstaff vi vill ha. Men nu undrar jag ifall det är någon här inne som kan ge oss tips på en bra uppfödare?:) spelar ingen roll vart i landet, vi åker gärna långt om det är det som krävs för få en bra hund att utgå ifrån! :) Vi vet att vi får jobba för att hunden ska bli en bra hund med tycker ändå att det är viktigt att utgå från en bra tik och hane för att få så bra förutsättningar som möjligt! :) Tacksam för svar! :)

Jag har två kompisar som föder upp. Den ena heter Kennel Vild och Vågad och den andra Zevgili´s kennel. Har dock inte koll på när dom har kullar. Båda finns i Växjö trakten och du kan hitta dom på facebook :).

Vad är ni ute efter i er framtida hund? Är utställning aktuellt, vill ni träna lydnad, spår och liknande? Olika uppfödare avlar på olika egenskaper :) Finns de amstaffar som är mer energiska och verkligen vill jobba, medan andra håller en mer lagom aktivitetsnivå, som fortfarande kräver stimulans, givetvis, men inte till lika stor utsträckning.
#2 Jag är mycket intresserad av lydnad och har även tränat en del agility med tidigare hund! :) Något vi absolut inte kommer göra med vår hund är utställning då det inte alls passar mig. Vi vill ha en hund som vill arbeta och använda hjärnan men som också kan ta det lugnt en hel dag om det behövs. #1 tack för tipset! :) ska kolla upp dessa direkt! Vet du någon som har hundar därifrån?
Vild och vågads hundar skulle jag inte ta i med tång ens en gång. Inte heller Ruscles, Pink Lady, Brynhilde's, lord of staffs, osv osv Fervens Fera, Ruffwoods och Capa Tosta är de kennlar jag kan rekommendera på rak arm.
#4 Okej :) tack för tipset! Varför skulle du inte ta i de hundarna med tång? Bra med lite motiveringar annars blir det bara en tyckes fest ;)

Vi har hund från Zevgili´s kennel. Hon fyller strax 1 år och vi är nöjda med henne! :)
#okej va kul! Dem verkar inte ha några valpar för tillfället så vi får leta vidare. :)
Testa att googla, har varit lite skriverier på forum gällande VoV för att ge ett hum om vad det kan röra sig om.
Det handlar alltid om tycke och smak när det kommer till val av uppfödare, för alla människor tycker och prioriterar olika.
≧◔◡◔≦
Inlägget är borttaget
Inlägget är borttaget

Jag har hund från Red icon's, en mer arbetande gosse. Han är efter en conviction tik och pappan kommer från kennel zican's. Det är tre kennlar jag har erfarenhet av eftersom jag har hund efter deras hundar. Min uppfödare, red icons är väldigt trevliga att ha som uppfödare :) Hör av dig mer om du vill veta mer :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Med fördel väljer man en uppfödare vars valpar uppfyller rasklubbens krav på valpförmedling (även de uppfödare som inte är medlemmar kan ju uppfylla alla kvalitetskrav etc..).
Själv vill jag att hundarna har något mer än bara utställningsresultat.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Inte Kennel B…….´s!! Mycket ung oseriös uppfödare utan ekonomiska möjligheter att hjälpa hundarna om det skulle behövas och ställer inte heller upp för dem som köpt sjuka valpar av henne, vilket tyvärr är flera stycken. Både kroksvans, allergier och demodex finns i vissa av kullarna, visst kan sånt förekomma, men en seriös uppfödare avlar inte medvetet på sjuka hundar och ljuger inte heller om det…

#13 Om du vet att en person/kennelinnehavare bryter mot djurskyddslagen samt SKKs regler så hoppas jag att du anmält denne till både lst samt även SKK.
Jag tar bort kennelnamnet eftersom inlägget kan klassas som förtal, vill någon veta får de kontakta dig via PM. Kenneln finns men den är inte med på rasklubbens lista över uppfödare,
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Va roligt med alla dessa svar! Vi hittade en helt underbar uppfödare Kennel Rise Above och har nu inte enbart en hund därifrån utan två! Vi skaffade vår valp i slutet av sommaren och nu är han snart 7 månader och en helt underbar hund! Vi har även tagit hans moster på foder och även hon är väldigt trevlig individ som ska bli så rolig att träna! Vi kunde inte ha hittat en bättre uppfödare! De är så engagerade i hundarna, ställer alltid upp om man har frågor eller behöver hjälp och är nu väldigt goda vänner till oss! :D