Annons:
Etikett09-utrustning-tillbehör
Läst 1411 ggr
ho0mii3z
2018-12-06 09:08

Koppel / läder / Flexikoppel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå alla Amstaff experter! Vår valp växer enormt snabbt och mycket som sker i dessa utvecklingsperioder. Men ensak som jag känner att värt läderkoppel begränsar är rörligheten. Det är förjävla kort! Så. Spontan fråga, Vad använder ni? Och finns det någon här som har fexikoppel med bredlina/rep/band? Om så: vad tycker ni om förarkontrollen med de kopplerna?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
Alvirpo
2018-12-07 16:38
#1

Jag använder flexi ganska mycket till min amstaff. Det är 5 m långt och bandet är väl kanske 1 cm brett, är även helt i gult och reflex så perfekt nu när det alltid är mörk. Skulle väl inte säga att förarkontrollen är särskilt bra, svårt att "ta in" hunden och ha koll på vart den tar vägen osv. Men min hane lyssnar bra på rösten och är perfekt för mig på promenader då han inte får vara lös, tex i skogen på somrarna. Är dock inte att rekommendera bland folk eller på platser där man behöver ha noga kontroll på hunden, då är ett vanligt koppel helt klart bättre, men å andra sidan kanske inte det var sådana situationer du tänkte på 😃

ho0mii3z
2018-12-08 10:24
#2

Tack för svar. Hade mer i tanken när man rastar där de inte är så mycket folk. Känner att Nico blir rätt begränsad med de vi har nu. Men vad tror du blir bäst? Leta riktigt långt läder koppel eller köra flexi?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

vallhund
2018-12-08 15:04
#3

#2 Båda fyller sin funktion i olika platser/syften.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: