Annons:
Etikett05-hälsa-sjukdomar
Läst 2868 ggr
amieblamme
2012-03-06 15:17

frusna öron ?

Hej har ni på något tips för att skydda öronen min amstaff tik är ca 7 månader, jag blev lite chockad när hon förfrös ena öron tippen på den mildaste vintern vi i norrland sens några hundra år :P hon får ha ett vintertäcke på sig men jag vet inte vad jag ska ta mig till med öronen :)

Annons:
Fjordell
2012-03-06 15:41
#1

Hm, svårt det där. Obestämd Jag såg att det var någon som stickade så kallade "hundmössor", men enbart åt vinthundar som ofta har just det här problemet. Jag vet väl inte om det finns någon direkt kreation som skyddar hundarnas öron, annat än hundjackor/täcken som har huva. Ska forska vidare! Glad

Malin.R
2012-03-06 17:32
#2

Jag har precis samma problem med min Astrid, hon har väldigt lätt att frysa om öronen dock har vi klarat dom från förfrysning som tur är.

Jag har sytt ett "pannband" av fleecetyg som hon får använda när det blir riktigt kallt ute. Kan fota en bild lägga upp sedan när jag kommit hem.

ramada
2012-03-06 19:04
#3

Jag har faktiskt tagit en gammal uttänjd benvärmare som min mormor stickat och trätt över huvet som en halsduk/mössa, bara att dra upp över öronen Glad

SE VCH Port-Ellen "Dayze"

Wolf In Soul Boom Boom Tequila "Tyche"

RuffWood An EZ Black Pearl With PW "Beatty"

Fjordell
2012-03-07 02:55
#4

Vilka smarta lösningar! Ska ha det i åtanke om det i framtiden blir några besvär här också. Än så länge tycks jag ha en väldigt bekymmersfri hund Glad

amieblamme
2012-03-07 15:35
#5

Tack för alla tips !! det gör lite ont i hjärtat när ens älsklingar har ont eller fryser och hon är ju så ung så vi har ju inte gått speciellt långt den här vintern men då har jag några saker att gtesta :)

Upp till toppen
Annons: