Annons:
Etikett20-allmänt
Läst 2945 ggr
Cassandra97
2012-04-09, 15:25

Pitbulls är bra hundar!

Kolla på dena video så fin…

Annons:
[Howard]
2012-04-09, 17:28

Såklart att dom är, varför skulle dom inte ?

Dock ställer jag mig skeptisk till att hundarna på filmen ens har APBT i sig. Den blåa är troligtvis en Ast eller Bullymix, om ens det.

Fjordell
2012-04-09, 20:30

Syftet med videon är det viktiga. De är underbara varelser och en pitbull är en så trogen vän, det är verkligen synd att människan är så odräglig som utnyttjat det för att använda det emot dem.

[Howard]
2012-04-09, 20:32

Utnyttjat det ? Det är väl lite pga vad rasen är framavlad för som gör dom så lojala och människovänliga ?

Fjordell
2012-04-09, 20:46

Nja, från början var de inte avlade för kamp, nej. De avlades för att ta sig an allt från tjurar till björnar och vildsvin. När det blev förbjudet började man istället hetsa hund mot hund.

[Howard]
2012-04-09, 20:54

Nu pratar du om självaste urhunden till alla tre raserna, APBT, AST och SBT. APBTn har endast avlats för hundkamp.

Fjordell
2012-04-09, 20:57

Ja, jag pratar om hunden som var innan man började med kamp. Det var ju just det jag sa från början, att människan utnyttjat dessa djur. Det finns inget med detta inlägg som pekar på att det är just APBT det handlar om, inte heller i klippet.

Annons:
[Howard]
2012-04-09, 20:59

Haha inte ?!

Rubriken lyder "Pitbull är bra hundar"

Filmklippet heter "Pitbulls r great"

Näe, du har nog rätt. Det har inget som helst med APBT att göra ! Flört

Fjordell
2012-04-09, 21:09

I klippet menar filmskaparen att en pitbull är allt möjligt, ast blandningar, bullymixar och lite allt möjligt. Jag tror inte en enda av hundarna på filmen var en riktig APBT, enbart blandraser. Så nej, jag anser inte att om man säger pitbull idag, så är det faktiskt en APBT. Det ska vara det, men det är inte det. Det är en massa blandraser, så ja, kanske en eller två av hundarna har en gnutta APBT i sig.

Kanske menar TS på att just APBT är bra, men klippet är väldigt missvisande, även om tanken bakom den är fin.

[Howard]
2012-04-09, 21:13

Då är mao Amstaff ett samlingsnamn för div. blandningar också då, sålänge man inte säger det korrekta rasnamnet. Jag förstår.

Jenna_Nord
2012-04-09, 21:18

Nä de är bara pitbull som är samlingsnamn för diverse bastarder. Hoppas inte du tar illa upp?

Edit: Jag var mycket ironisk.

Mvh Jenna

Fjordell
2012-04-09, 21:19

Det är ju verkligen inte så jag menar. En APBT är en ju en pitbull, men när man idag säger "pitbull" så tänker då inte jag att där är en APBT, utan en blandras som ser ut som en pitbull, så länge inte personen verkligen vet vad det är för ras(er) i den. Jag menar ju inte på att alla pitbulls är blandraser, det jag menar på är att just "pitbull" används felaktigt idag. De jag känner säger då att deras hundar är pitbulls, när de i själva verket är blandraser från allt mellan AST, boxer och staffordshire bullterrier… Så ja, jag utgick från att TS menar på alla såkallade "kamphundar" när klippet visade alla möjliga hundar som är allt annat än APBT.

vallhund
2012-04-10, 08:55

För mig är pitbull en renrasig APBT, precis som amstaff är en renrasig dito.

De som påstår sig ha pitbulls eller pitbullblandningar har oftast hundar som inte har ett uns APBT i sig, iaf här i landet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Fjordell
2012-04-10, 14:55

#12 Det är precis så jag menar! Man kan faktiskt inte ta för givet att en såkallad pitbull faktiskt är en pitbull, det har bara blivit beskrivningen på en hunds utseende. Det ska inte vara så, men nu är det så det är.

Annons:
[Howard]
2012-04-10, 15:44

12:an sa precis att Pitbull är samma sak som APBT.

Näe, därför ska man kanske säga blandras. Men just Pitbull/Pitbullmix verkar vara något oerhört åtråvärt som man måste bara nämna i förbifarten när man talar om sin hund.

Fjordell
2012-04-10, 15:54

#14 Om du läser noga så skriver jag precis samma sak i tidigare inlägg. Att tekniskt sett så ska ju pitbull betyda APBT, men i dagens läge så är det helt enkelt inte så.

"Pitbull" missbrukas något så ofantligt mycket idag, så menar man en riktig pitbull så bör man säga american pit bull terrier.

[Howard]
2012-04-10, 16:03

Ja ja visst. Jag låter dig leka allvetaren här inne så du inte känner till åtlöje på ditt egna forum.  Vore ju kul om du vore så här aktiv på alla andra ställen också istället för att knipa käften då Skrattande

Fjordell
2012-04-10, 16:07

Ååh, tack vad snäll du är. Så omtänksam. Flört

[Madlene]
2012-04-10, 16:09

vilken attityd…helt otroligt

Fjordell
2012-04-10, 16:18

Alla är vi olika som tur är, det gör världen mer intressant. Skrattande

Upp till toppen
Annons: