Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1860 ggr
[Madlene]
2012-05-05 21:11

Kunde inte skriva det bättre själv.

Annons:
Fjordell
2012-05-05 21:41
#1

Jag, som är född och uppvuxen med djur kan inte göra annat än att känna igen mig. Mina djur, och framförallt hundarna skänker mig någon form av lugn. Även om jag har världens sämsta dag, där allt bara går snett, så försvinner allt det när jag är ute på en promenad med hundarna. Alla problem försvinner.

Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort utan mina djur, för jag vet inte hur ett liv utan djur är… Och det är jag tacksam för. Glad

[Madlene]
2012-05-05 23:22
#2

#1 instämmer helt, Det ger verkligen ett form av lugn att ha en hund vid sin sida. Jag säger som jag alltid sagt, man får minst ett gott skratt varje dag. Och alla problem försvinner när man kommer hem eller går en promenad med en/flera hundar Glad

Men just den här punkten

- Att äga en hund kan hjälpa till att komma tillbaka från ett personligt trauma,
såsom ett dödsfall.

Stämmer så in i bomben, Det är verkligen så.

Fjordell
2012-05-06 00:41
#3

Åhja, definitivt. Det där med dödsfall, - en vän till mig… gick bort i oktober förra året. Hon skulle precis fylla 19 år… Den tiden var oerhört jobbig. Allt kändes overkligt. Vad jag än gjorde, så var det som i en mardröm. Sakta men säkert så kom jag tillbaka till verkligheten, med hjälp av djuren. Promenaderna med hundarna fick mig att känna mig mänsklig igen.

Även om jag fortfarande inte har insett att jag aldrig mer kommer att träffa henne, så hjälper det så oerhört mycket att bara krama om hundarna. Speciellt Jackson. Hon älskade Jackson. Hon fick dela baksäte med honom ett par ggr förra sommaren när vi bilade runt lite, och han ger mig en känsla av att jag har kvar lite av henne hos honom. Kyss

vallhund
2012-05-06 04:41
#4

Jo det har varit känt i flera år att hundägare får kortare konvalecens efter olyckor o sjukdomar, dom kommer på benen fortare. Detta har bekräftats genom flera studier.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Madlene]
2012-05-06 09:59
#5

#3 Exakt, man kommer också ut mer efter en sådan hemsk händelse, än om man inte skulle ha en hund. Fin liten berättelse de där med baksätet och Jackson

#4 Om det bekräftats i flera studier bryr jag mig inte om.

Fjordell
2012-05-06 17:51
#6

Jag tycker det är ganska intressant med sådana studier. Visst, de behövs ju inte. Varje djurägare vet ju bäst själv hur det är, men det är kul att det faktiskt går att bevisa att djuren har en så positiv inverkan på oss.

Annons:
Upp till toppen
Annons: