Annons:
Etikett16-off-topic
Läst 2073 ggr
ElinaPersson
2012-05-18, 13:33

OT - Blir så frustrerad!

Jag visste inte vad jag skulle ta mig till igår när jag var på väg till affären igårkväll. När jag går vägen till affären (pojkvännen bor i en förort i Stockholm) så ser jag 2 killar i åldern 12-13år på fotbollsplanen en bra bit bort tillsammans med en schäfer. Jag ser tydligt att schäfern inte är fullvuxen utan mer åt juniorstadiet och dom kastar en boll åt hunden som den springer och hämtar glatt.

Trevligt tänkte jag och fortsatte gå samtidigt som jag lät blicken vara riktad mot killarna och hunden. Därefter får jag se något som gör mig så fruktansvärt arg, jag blir helt chockad och säger högt till mig själv "Va i h*lvete gör han!?!?"..

Det ena killen gör är att sätta sig på schäferns rygg och få den att gå framåt, dvs som en häst… Jag ser det inte 1 gång, inte 2 gånger utan säkert 6 gånger och jag skakar av ilska vid det här laget, till och med tårar i ögonen.. Schäfer är även känd för sina höftproblem, jag lider så djävulskt med den…

Jag bestämde mig för att gå vidare till affären och prata med dom på vägen tillbaka (vet, lite dumt att inte göra det direkt men ilskan gjorde mig inte direkt handlingsbar)…

När jag kommer tillbaka så ser jag samma kille göra exakt samma sak och denna gång har jag en kvinna bakom mig med 2 okopplade hundar (1 stor och 1 mindre) och jag stannar för att ta kontakt med henne..

Hon blir också chockad och säger att hon ska gå fram till dom och prata, varpå hon går mot dom över den stora gräsmattan som är emellan gången och bollplanen. När hon väl kommit halvvägs så märker ungarna henne och sticker för glatta livet och sen ser vi inte längre skymten av dom…

Jag var så förbannad och grät nästan när jag kom innanför dörren till pojkvännen igen, vad sjutton ska man göra!? Tänkte om jag såg dom igen nån gång så går jag fram och pratar med dom och ifrågasätter hur f*n dom tänker….

Har ni någonsin vart med om något hemskt?? Berätta gärna era tankar & upplevelser..

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
[Madlene]
2012-05-18, 14:19

usch, låter hemskt.. förstår din ilska, Men du skulle nog rytit ifrån direkt för hundens bästa så fort du såg det. Hade jag gjort.

ElinaPersson
2012-05-18, 14:28

#1 Dom var väldigt långt bort tyvär.. När vi väl närma oss så stack dom Obestämd

theraphosa
2012-05-18, 16:22

Ursch… Man får vell hoppas att dom förstod att dom gjorde fel efter som dom sprang iväg, och att de finns en ansvarig förälder som säger åt ungarna om dom är medvetna om att de gör så mot den stackars hunden.

ElinaPersson
2012-05-18, 17:52

#3 Ja man hoppas ju innerligt…

[Madlene]
2012-05-23, 21:49

#2 irriterande :/

[cuutiee]
2012-05-26, 20:26

Hoppas en vacker dag att hunden säger till själv på ett ordentligt sett. Såna idioter ska inte vara i närheten av hundar, inte djur över huvudtaget.

Annons:
Frosstis
2012-05-29, 18:29

#6 men om den ex skulle bita de, vad skulle föräldrarna gjort då? kanske sålt hunden eller avlivat den.. vem vet :/ Hemskt att folk gör så!

Fjordell
2012-05-29, 18:39

Det är ju bara så typiskt… Det är ju ofta sånt här som drar hunden över gränsen så att den vill försvara sig. Detta är inte naturligt för en hund överhuvudtaget, så det vore inte alls konstigt om den gick till försvar. Vilket troligen skulle leda till, som #7 sa, avlivning.

Jag har inte sett något just i den här stilen, men jag har ett flertal gånger sett människor som är ute och går med sina hundar, sparka och slå dem. Senast för inte knappt 2 veckor sedan såg jag en tjej vara ute med två huskys som drog som dårar i kopplet, tjejen lutade bakåt för att inte tappa balansen. Sen så gick hon där och sparkade på hundarna, medans de drog allt mer. Vad f*n är det också för j*vla sätt? Finns verkligen människor till allt…

Upp till toppen
Annons: