Djurplågaren Aud Stokman är tillbaka!
Köp inte dessa valpar, för då hjälper man bara henne att fortsätta detta djurplågeri! Tiken var en 9 årig blandning mellan labbe & dalmatiner, och ska ha dött vid valpningen. Hjälp till att sprida denna annons!
Det är den ökända djurplågaren som förut hette Aud Stokman, och här går under namnet "Anne Olsen" som avlar och säljer dessa valpar. Dela vidare, så att vi nångång får stopp på henne!
Här kan ni läsa mer om henne: http://djurpoliserna.blogg.se/category/aud-stokman.html
Jättebra att du varnar!

Ja, det är ju bara bra om det kommer ut! Det är hemskt synd om hundarna, men ska man tänka långsiktigt så vill man ju inte sponsra en djurplågare genom att köpa dem.
Nej, precis.
Egentligen borde ju blocket inte tillåta henne att sälja djur alls, eftersom hon har detta djurplågeriet efter sig.
Hur vet du att mamman till valparna dog? :(

Det var en bekant till mig som berättade det här, jag vet ju inte till 100% att det är så, men det ska tydligen vara så. Och "Anne" berättar ju själv i annonsen att tiken blivit "sjuk" så att hon måste flaskmata valparna.
Ja, de säger ju sig själv då… fy..
Förstår inte vad den första bilden i annonsen har med annonsen att göra?

Här är ett norskt inslag…
OBS! Starka bilder.

#6 Jag vet faktiskt inte heller… :s
Men, går det inte att skriva till blocket? och visa dom youtube klippet?

Det går att anmäla annonsen, det har jag gjort! Men jag anar att de inte kan göra nånting, för de har inga konkreta bevis för att det är just hon, eftersom hon bytt namn också. Dessutom begår hon väl inget brott med att sälja valparna…
Man skulle ju skrivit till henne, och frågat ifall man får "komma" och träffa tiken med, se vad som sägs
Vilket jag gjorde nyss
Usch va hemska folk det finns, borde känna på det själv…
Du är otroligt saknad! <3

ush :(

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14919059.ab
Usch och tvi!! Att inte Sverige gör något!!!!! :'(
Kopplar det direkt till Aud.
Mvh Jenna
Det är hon, kolla på kommentarer i TS länk..
Såhär står det:
Postat av: Majsan
Aud har köpt en rottweilerhane & är på jakt efter en tik oxå!!!gå det att göra något???
2012-03-12 @ 17:14:02
Postat av: A
Elaine: Säljaren visste inte vem hon var! När hon fick reda på det åkte hon dit med bums. Men det var för sent. Aud hade gång på gång tänt eld på hundens ansikte. När ägaren kom fram var hunden fortfarande vid liv, men avlivades snabbt. Blir så himla förbannad över att höra sånt här. kan inte någon bara tända eld på henne!!
2012-03-18 @ 12:29:35
Amen herregud. Hur kan detta HÄNDA OM OCH OM IGEN?!
Varför får hon ha djur? Vad är de för fel på svenskt rätts system? Vad kommer hon få för straff?
Nej juste, i sverige har ju djur inte rättigheter… Glömde de, suck…
Hon kommer fortsätta härrja runt. För de är ju "bara djur" anser media och rätts systemet.
Kan inte någon bara göra alla en kännst och sätta en kula mellan ögonen på henne, för sådanna menniskor är de fel i huvvudet på och dom förtjänar inte att leva.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7587646.ab
"När jag kom hem till henne gick det omkring halta, oborstade hundar. Det gick hundar överallt. Det var så fruktansvärt skitigt att det inte gick att vara där inne. En extremt stressig miljö där hundar slogs med varandra."
Hemskt, men hur i hela världen tänkte HAN när han ÄNDÅ köper hunden?
Och den rasen med… jisses.
Skyll dig själv känner jag..

Alltså hur i h*lv*te kan man som ordförande i Svenska Ovtjarka Klubben köpa en sådan valp då och bidra till en sådan kennel?!
Det luktar ju skumt!
Mvh Jenna
#20 Jadu, trög som få. "Intrycket som Patrik Hallberg fick av gården i Norge var inte det bästa." men ändå köper han hunden..
(Har redigerat inlägget, läste fel först)
Gud vilken hemsk människa! hon borde åka in i fängelse för grovt djurplågeri! Hur kan man göra så? hon måste vara riktigt jäkla sjuk i huvudet! Tänk att det finns så sjukt dumma människor!!!

Känns som att det har pratats så mycket om henne i media och överallt nu så nu borde det hända något?

Inte hade jag lämnat ett djur i en sån miljö, eller över huvud taget i närheten av henne. Visst, är inte ett dugg bra att bidra till hennes sjuka djurplågeri genom att köpa hennes hundar, men vad ska man göra? Hellre får man ju bort så många som möjligt därifrån så dom får en chans till ett bättre liv, även om det innebär att man är en dålig förebild osv osv. Hon kommer inte sluta plåga sina djur för att man skiter i att ta dom därifrån.
http://st.nu/medelpad/1.4808553-anmalda-norska-kvinnan-det-ar-helt-vanvettigt-
"Hans matte Eva Wiklund och ett par av hennes vänner åkte till den norska kvinnans gård när de fick veta vem hon var och där säger de sig genom fönstret ha sett hur hon brände Rocky med en tändare och injicerade något i honom flera gånger.
– Det är fräckt att påstå något sådant. Jag har inget att injicera och äger inte ens en tändare, kontrar kvinnan.
Hon tycker att hela berättelsen faller på sin egen orimlighet.
– Ingen djurägare står och ser på när någon plågar den personens hund. Rocky hade eksem som jag hade behandlat genom att raka, tvätta och smörja honom. Annars var han fullt frisk när han var här."
"Åklagare Mikael Bäckström håller i en utredning gällande Rocky. När hunden avlivades led han av både njur- och hjärninflammation, troligen orsakade av stafylokocker."
Man vet inte vad man ska tro då man inte fått se någon hund.

#25 Jag har sett en bild på Rocky och det såg inte fint ut. Det måste ju vara något fel eftersom att hon har fått djurförbud i Norge??
#26 Vart såg du den bilden?

#27 Någon la ut på en blogg.. Minns inte vilken. Kanske går att googla. Antar att det var polisens journal och bilder jag fick upp. Råkade även läsa om idioten som dödade sin amstaff-valp för ett tag sedan. Otäckt text och hemska bilder!
Men kom igen… avbetalning, är de inte bara å åka dit då, skriva kontrakt i annat namn ta valpen och åka?