Hane sökes till parning.
Hejhej! Skriver detta inlägget igenom en vän. Hon har en Amstaff tik som e i färgen Beige. Hon e en otroligt snäll tjej och väldigt samarbetsvillig.. hon skulle aldrig göra någon illa! Den hanen vi söker till henne ska va en Amstaff och färgen spelar ingen roll bara han e frisk som då självklart denna tiken e! Ni får välja mellan pengar eller en valp, det kan vi diskutera mer om. Hon löper i vinter det e då vi söker en hane till henne. Men vi vill ha kontakt med den som har lust att låna ut en hane till då. Låter detta intressant så Pm'a mig!
Mvh Emma

#0 Din vän tycker inte det finns tillräckligt med oreggade amstaffar som letar hem?

#2 Hur vet du att det handlar om oreggade?
Tycker inte det framgår riktigt, därför jag undrar..
För övrigt är det väl bättre att leta hanar som passar ens tik och höra av sig direkt till hanhundsägaren.
Är tiken röntgad, testad för ataxi mm?
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

#3 Kanske bara är jag, men jag tycker det låter som någon som bara vill ha en kull på sin hund - visserligen mer noggrann än många då hon insisterar på att hanen ska vara frisk osv. Men hade vännen varit en uppfödare så hade han/hon nog inte letat hanar på div forum. Så valparna lär väl bli oreggade oavsett om föräldrarna är det eller inte.
Jag hoppas jag har fel så klart, men jag tycker det borde framgå mer i texten om tikens hälsa, röntgenresultat och liknande, även mer krav på hanen än att han är frisk.
TS; Även om din vän gjort alla tester och sådant som krävs för att veta att hunden är avelsduglig, så tänk på att det kan bli mååånga valpar. Och det finns redan väldigt många amstaffar (reggade och oreggade) på blocket. Så vill din vän helt enkelt bara ha en valp från sin tik, var snäll och tänk om. Det kan bli 10 valpar till, utöver den som de ska behålla. Köp hellre en valp som redan letar hem istället :)
#4 +1
TS. Hur gammal är tiken? Är hon fri från ataxi? vad hade hon för HD/AD? Har hon haft en kull innan? Lite saker du kunde haft med i din text :)

Att tiken är beige och snäll räcker väl?..
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"
Hon e fri från Ataxi. Oreggad nejnej! Vadå bara en valp nej det vet hon garanterat att det säkert inte blir bara en valp. Snälla detta e ingen shallall grej som dom flesta oseriösa utländska människorna som bara vill tjäna perngar på sina valpar som säljs på blocket. Denna tjejen vill ha en kull just på hennes tik. Nej denna tiken har inte haft valpar tidigare och ja hon e röntgad. Och e nån eventuellt intresserad så berättar jag mycket mer och dåe kan man tacka nej om man inte så skulle vilja låna ut sin hane. Och för det andra något som irriterar mig e folk som ska uttala sig fast dom inte har någon aning om vad det handlar om och dåe syftar jag mest på det där med oreggade och att vi kan leta efter en valp på blocket.

#7 Det är ju svårt att "ha en aning om vad det handlar om" när det egentligen inte står någon vettig information i #0. Sedan kan man ju undra vad det skulle kunna vara… Tjejen är ingen uppfödare, utan vill bara ha en kull på sin tik. Och det är inget som oseriösa människor på blocket sysslar med?
Jag tycker det är dumt, men ni gör så klart som ni vill. Rekommenderar att ni tar en titt på länken som #1 postade. Men jag är nyfiken - vad är syftet med denna kull?
Cuutiee - Och e nån eventuellt intresserad så berättar jag mycket mer och dåe kan man tacka nej om man inte så skulle vilja låna ut sin hane.
Jag har hanar. Pmá gärna info om tiken!

# 7
Vad är syftet med att ta en kull på tiken? För mig handlar avel om att tillföra rasen något, de flesta uppfödare har planer/målsättning med sin avel, t ex att få nytt avelsmaterial att avla vidare på om kombinationen blir lyckad.
Vad menar du med "som dom flesta oseriösa utländska människorna som bara vill tjäna perngar på sina valpar som säljs på blocket." Dina fördomar behåller du bäst för dig själv, eller iaf utanför Amstaff i Fokus.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

#4 Det är ganska "lätt" att regga amstaffvalpar då det inte finns några speciella krav på föräldradjuren, i princip räcker det att båda föräldrarna har stamtavla.
TS: Tycke fortfarande att det bästa är att leta efter hanar som passar tiken och sedan göra av sig till ägaren. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Hane hittad tråden kan låsas.
#13 jäkligt konstigt att du inte kunnat svara varken mig eller lillag vad tiken heter i stamtavlan.

# 13
Du bestämmer inte vilka trådar som skall låsas. Oseriös AST avel diskuterar vi gärna.
# 14
Det kanske är Lilla G som tillhandahållit hane.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Eftersom TS hittat det hon sökte så låser jag tråden. Man får gärna diskutera AST avel, seriös eller oseriös, men då får man lov att starta en ny tråd om ämnet.