Annons:
Etikett03-uppfödare
Läst 2466 ggr
Therese.G
2012-07-21 23:32

Uppfödare nära Västerås/Sala ?

Hej
Jag och sambon letar just nu efter uppfödare nära Västerås/Sala området, då vi funderar på att skaffa amstaff vid ett senare tillfälle.

Någon som känner till någon uppfödare i området som ni kan rekommendera/varna oss för?

Tack på förhand.

- Therese

Annons:
Lilla G
2012-07-23 22:36
#1

Leta hund efter de önkemål ni har på den istället för uppfödarens bostadsort… Vart uppfödaren bor borde ha låg prio i sammanhanget?

Therese.G
2012-07-23 23:09
#2

#1 Då vi inte har bil så skulle det vara "bättre" om det fanns en uppfödare nära oss så vi ska komma och hälsa på innan man tar hem valpen. Kommer ju ordna med skjuts osv när valpen hämtas, men lite svårt att få släkt att vilja åka tvärs igenom landet "bara sådär".

Men det är klart att det inte har högst prio, men skulle göra köpet extremt mycket lättare, både för oss och för valpen.

Som jag sa, vi är just nu i stadiet då vi bara vill samla på oss information om uppfödare, då helst sådanna som finns i närheten men det utesluter inte andra.

- Therese

Randomshit
2012-07-27 18:19
#3

#2 Annars finns det tåg och flyg.

Lilla G
2012-07-27 20:49
#4

Inte att förglömma att det går bussar också. Jag har valpköpare som tog sig 30 mil enkel resa fast han inte har körkort. 2 gånger dess utom. Först för att hälsa på och sedan för att hämta sin valp. Inga problem eller konstigheter för honom iaf :)

Therese.G
2012-07-27 21:34
#5

#4 Skönt att höra!
Visste inte om valpen ev inte skulle kunna klara av att åka tåg för länge utan att behöva komma ut och rastas lite under resan.

Var någon som nyligen berättade att hon hade frågat personal vilka stopp som skulle vara lite längre så valpen vill komma ut och sträcka på tassarna lite. :)

Dock så visade det sig att våran granne har en staff och rekommenderade en bra uppfödare här i närheten.

Tackar dock för informationen, var inte helt hundra på om det fungerade med en liten valp och långa sträckor tåg.

Tråden kan låsas då jag hittade det jag sökte efter. :)

- Therese

Lilla G
2012-07-27 22:04
#6

Kul att du hittade det du sökte! Gick fort! Å rasbyte blev det också tydligen! Själv fick jag vänta över ett halvår på min första amstaff då han enbart var på planeringsstadiumet när jag bestämt vart jag skulle ha min valp ifrån och från vilken kombination.

Annons:
Olga RW
2012-07-27 22:09
#7

#4 Man kan även flyga ;) Mina valpköpare flög från Florida i USA till lilla Sverige för att hämta sin Svea, de kom båda två dessutom :)

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Therese.G
2012-07-27 22:56
#8

Haha ja, jag hade nog rejäl tur .. vi har gått från västgötaspets till amstaff till staff. Dock så blir det ingen valp för oss förren tidigast nästa sommar.

Tog faktiskt mod till mig och gick över till grannen och frågade om det var en staff samt om jag fick klappa honom.
Passade samtidigt på att fråga ut henne om uppfödare och hur temperamentet var hos honom. (samt massa andra frågor. stackarn)
Visade sig att uppfödaren var en vän till deras familj, bor 20 minuter från oss och har valpar just nu. Kikade på deras hemsida också och deras hundar placerar sig bra på utställningar.
Typiskt att tiden inte passade. :/

- Therese

Upp till toppen
Annons: