(omplaceras)
Skriver detta åt en vän som har en hund som hon behöver omplacera. Daisy är ca 1 år och jättefin. Men med en del problem. Hunden går inte överens med hennes kille som favoriserar en annan hund i hemmet så att Daisy känner sig utanför och har flera gånger markerat det genom att kissa i pojkvännens sida av sängen samt på hans kudde. Hon kan inte vara ensam hemma lös då hon skäller och kissar i sängen. Detta har dock lösts bra med att Daisy får vara i en stor bur när hon är ensam hemma. Då känner hon sig lugn och ligger och sover. Innan buren kom in i bilden har Daisy alltid fått åka med matte i bilen överallt, där ligger hon och sover precis som i buren hemma. Daisy är en ganska osäker hund som kan göra utfall mot andra hundar (osäkerhet) Dock aldrig bitit. Hon kan också morra mot människor som går på henne om hon t.ex sitter fast i lina i trädgården. Hon har haft en del stora problem med huden och maten. Veterinär undersökningar och biopsier upp till tiotusentalskronor. Detta är nu löst på så vis att Daisy äter färskfoder och det funkar bra. Problem med andra hundar och människor på promenad i koppel är inte stort, det funkar i regel bra. Daisy kan t.ex inte sitta fast på baksidan av huset när matte går till framsidan för då skäller hon tills matte kommer tillbaka. Allt detta grundar sig i när Daisy var valp. Hon har blivit lärd att uträtta sina behov på balkongen i förra hemmet. Det var knutor på kopplet då Daisy blivit slagen med detta. Nya matte fick inte ens komma upp i lägenheten där Daisy bott. De första promenaderna med nya matten kröp Daisy fram, livrädd för att få stryk igen. Nu är hon en glad hund, men med en del problem kvar. Hennes matte har lagt ner hur mycket tid och pengar som helst för att få hunden att bli bra, och hon har blivit bättre. Dock ska matte nu börja jobba heltid och kan inte ha hunden sittandes i bur hela dagarna. Pojkvännen tycker heller inte om Daisy och vägrar ändra sin syn på henne och allt blir bara knas. Därför letar hon nu nytt hem åt Daisy. Inga dömmande kommentarer eller liknande önskas. Hon är gratis om rätt hem hittas. Och då är det verkligen rätt hem som gäller.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Tips: Hundar får inte förvaras i bur hemma. Sen får du gärna skriva vad det är för ras.

Det vet vi, men den är öppen =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
#2 Ras på hunden? lägg gärna in en bild på vovven med.
Får man fråga hur länge din vän haft hunden? Frågar för att veta hur länge hunden bott hos den andra ägaren som behandlat hunden dåligt.

Amstaff. Hon fick den nog när den var ca 4 månader.
Har du bild?

du kan maila mig om du är intresserad och vill ha bild.

Vill inte uppfödaren hjälpa till med omplacering?
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Att hon inte letar efter nytt hem till pojkvännen istället?
Hoppas de finner ett bra hem till henne nu så hon slipper flytta runt mer!

Det går inte att få tag i uppfödaren
#8 Tråkigt att folk tar sig an hundar som haft det svårt, sedan själva inser att det var för svårt och gör sig av med hunden ännu en gång.

Tråkigt att folk inte kan hålla sig ur diskussionen om de inte är intresserade. Skrev jag inte i texten att dömmande kommentarer eller liknande undanbedes.
Om ni missade:
OM NI INTE ÄR UTE EFTER ATT HJÄLPA ELLER ÄR INTRESSERADE SÅ KOMMENTERA EJ
#11 Jag har skickat ett PM till dig. Hoppas du kan svara där istället.

#9 Om uppfödaren bytt telefonnummer och/eller adress brukar SKK i regel ha uppdaterade uppgifter.
:)
#10 & #8
Detta är en av de anledningar till att jag bad min vän Amanda hjälpa mig med att ev. hitta ett nytt hem till min bästa vän. Det är jag som är ägaren av hunden och detta är otroligt känsligt för mig att framförallt ha tagit detta beslutet och även att läsa dessa komentarer, det var därför jag inte ville lägga ut själv, för att slippa se och slippa känna mig ännu mer värdelös, men detta är det bästa beslutet som jag kan ta - för hennes skull.
Jag tänker förklara mig en sista gång för er alla, så att vi kan sluta skriva annat i tråden än vad det gäller.
Uppfödaren kan inte hjälpa mig, inte heller vill jag ha hjälp av honom. Han bor nu i Turkiet och hade ingen seriös avel och inte stamtavla på någon av valparna för den delen heller, annars hade jag gärna vänt mig dit.
För det första Medlene - Vet du hur jag skaffade henne? Just det.
Det var en dag förra året i april, jag hade ringt på en del tikar som jag ville träffa (från seriös uppfödare) men hittade då i detta fallet hunden som beskrivs ovan då 4mån gammal, hon var då såld och skulle hämtas på kvällen. Klockan 22 fick jag ett sms "vill du ha hunden får du henne för *****:-" både jag och min familj förstod att något var lurt och åkte ändå dit, där satt hon mellan benen på en tjej och skakade, de berättade att hon inte hade något hem efter tolvslaget och skulle avlivas om ingen kunde ta henne akut. skulle jag lämna henne där menar du? skulle jag låta en fullt frisk hund avlivas pga. människor som är helt tomma i huvudet, är det vad du tycker är rätt?
Jag tog med henne hem och jag ångrar inte ett sekund.
Jag har inte insett att det är för svårt, jag har insett att det krävs mer av mig än vad jag kan ge, både pengamässigt och kunskapsmässigt.
Aldrig någonsin skulle jag kunna drömma om att denna lilla valp på bara 4mån skulle ha alla dessa problem?
Jag älskar henne mer än vad jag älskar någon annan och det är just därför jag har tagit detta beslut - för hennes skull.
Det spelar ingen roll om jag gör slut med min pojkvän, för det är ett problem, visst. MEN det finns tiotals andra problem.
Jag kan säga att hunden är helt underbar, lyhörd, otroligt social och väldigt smart, följer mig överallt, lyssar på minsta vink och skulle kunna ta sig långt i både agility och lydnad - dit tanken var att vi skulle men som blockerats och pausats pga. alla problem.
Jag kan erkänna att en av anledningarna till att hon fick följa med oss hem den dagen hade med att göra att jag tyckte synd om henne, jag kunde inte låta henne avlivas, men det gör mig till en människa och fast jag hade kollat upp bra uppfödare så var det hon som jag skulle rädda, det hade kanske ni både gjort eller inte gjort men jag hade aldrig lämnat henne där, hade vi pratat om en hund som var stabil och hade ett hem och en god omvårdnad hade jag förmodligen åkt hem och funderat och kännt efter om det var något som skulle passa mig och något som skulle passa hunden, men det fanns ingen tid att tänka..
Aldrig någonsin i min vildaste fantasi kunde jag tro att dessa skulle bli följderna av vanvården som hon utsatts för.
Jag tycker synd om henne som får åka med i bilen hela dagarna, som får ligga i bilen när jag jobbar (1,5-2tim/dag) för att hon har seprationsångest och är otroligt nervös att möta nya människor framförallt män - Därför är inte hunddagis ett altenativ då hon skulle bli otroligt stressad, Samma med dagmatte som inte har otroligt mycket kunskap, för att inte behöva utsätta henne för att träffa olika dagmattar samt olika människor valde jag att ha med henne i bilen som hon älskar - men som jag inte ser som sunt heller.
När det kommer kunder hem till mig får jag sätta henne i bilen och säga något i stil med: Vi ska snart åka, för att inte dom ska gå fram till henne eller för att dom inte ska undra. Visst kan jag vara ärlig och säga som det är: hon är osäler, men en barnfamilj tolkar det som om hon är en mördare och den uppfattningen ska dom inte behöva få.
Vi har inhägnad trädgård som hon alltid fått springa lös i - tills hon började hoppa över och jaga korna samt springa till grannen och hans hundgård, då sa grannarna att dom var rädda för henne och lina blev det ända altenativet till att kunna ha henne ute och ha händerna fria - Jag lämnar henne aldrig ensam, men går jag för många meter ifrån henne gallskriker hon tills jag kommer tillbaka.
Hon började även att protest-kissa i soffan när vi hade besök (2ggr)
samt kissar i sängen när vi inte har uppsyn (hon öppnar själv - kissar eller bajsar och går ut) och detta är något som gör att vi hela tiden får ha uppsyn över henne så att hon inte gör något sånt.
Hon har även börjat göra lite utfall i koppel sedan min mamma passat henne (hon är osäker vilket förts över) Så däför är inte min mamma något altenativ längre.
m.m
Det är inte ett problem som är, och att kunna leva med ständig uppsyn på henne är inget hon heller mår bra av.
Jag har spenderat över 100.000:- på henne och haft 5 olika tränare samt gått på kurser osv.osv. En tränare tog 600:-/tim.
Problemet med tränarna är att de älskar henne, de ser inte problemen som jag lever med utan säger att hon är så otroligt lyhörd och duktig och allt vad det är, men jag känner inte att jag har fått hjälp med problemen.
Hon sov alltid i min säng, i vår soffa osv. nu är hon begränsad till sin bur, det är hennes sovplats, inget hon mår dåligt av men det känns inte rätt. Jag begränsar henne enbart och det är ingen lösning känner jag.
Nu klarar jag faktiskt inte av att skriva mer, jag hoppas ni fått en inblick iaf.

…
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Vad fin hon är! All lycka till! Vet hur det är med omplacering som haft det svårt i livet samt är sjuk, har en själv här hemma.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
#15 Tråkigt att du tog illa vid, då jag faktiskt är intresserad och kontaktat dig på facebook för det var den enda kontakten jag fick med dig av din vän amanda. Men du har inte svarat där.
Det jag undrade med är vad heter hunden egentligen? TS skrev Daisy men på ditt fb album står de att hon heter Diva

Hon heter Diva men jag vill inte att det ska komma ut då jag skriver en hel del saker om hennes bakgrund som fd. ägarna kan läsa och för att jag inte vill bli kontaktad annat än när det dyker upp ett ev. bra hem som jag kan ringa till och prata, vill inte göra det jobbigare än vad det är.
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Eftersom jag även har eget företag och är ensam om mitt namn så är det lätt att hitta mitt telefonnummer osv. Så jag ber er att inte skriva offentligt på fb eller ringa mig utan kontakt via mail eller liknande först, för att förhindra oseriösa.

Jag har svarat på ditt PM på facebook
Strongt gjort att lägga ut så många slantar på vovven. Hoppas att det löser sig.

Det är svårt nog att hitta vettiga hem till friska, problemfria, renrasiga hundar… Jag tror du får det svårt med omplacering av denna hund. Har hon så pass mycket problem som du beskriver och är dessutom sjuk skulle jag fundera på annat än att lägga över dessa problem på en annan person, för att man antagligen inte klarar av att ta ett annat beslut…

Det handlar absolut inte om att jag inte klarar av ett annat beslut som tex. Avlivning. Det handlar om att jag tror att problemen är och handlar om miljön vi bor i, att hon inte känner sig delaktig i vår flock då vi har en annan hund som är helt utan de begränsningarna som diva i dagsläget lever med. Min pojkvän har gett upp henne och har de senaste enbart hållt på med vår andra hund. Det har blivit värre och värre sedan vi flyttade dit och sedan vi började begränsa henne - därför kanske ett miljöombyte kunde minska många problem och kanske en del problem försvinner helt. Jag vill ge det en chans och skulle aldrig välja att avliva henne om jag inte vet att jag har gjort vad jag kan. Det handlar inte heller om att lägga över problem på någon annan det är inte direkt så att jag: här har du henne, ta henne. Utan den människan som ev. Fastnar för henne vet problemen och vet precis allt. Vad är det ni menar med att hon är sjuk? Hennes allergi? Den är helt botad med rätt mat. Jag anser att jag gör det bästa för diva. Skulle det inte fungera hos nya hemmet blir avlivning ett altebativ för att slippa att hon ska åka runt, men i nuläget ser jag ett nytt hem med det som krävs är det bästa jag kan göra.

Hon ser inte helt 100 ut i huden på bilderna, men de kanske är gamla?

#29 Lekt på träskig åker ;) = smutsig

Nog ser jag skillnad på smuts och röda prickar ;) Aja, lycka till med omplaceringen!

Bilderna är över 6mån gamla. Sprungit för fotografen på lerig åker och den tiden hade hon bara på kunden, så ja. Då ser du fel.

Jag vill gärna att denna tråd tas bort eller låses. Diva ska få somna in.

Snälla ge henne en chans till !!! Kontakta Kicki Lindberg från Omplacering av hund på Facebook! Tjejerna där är skitduktiga och hjälper folk omplacera hundar som har stora problem. De hjälper dig hitta ett nytt hem för Diva

Vi har pratat med dom och då vill de ha hunden överskriven på dem - inte ett alternativ. Nu slipper hon hamna i orätta händer.