Annons:
Etikett14-annonser
Läst 3756 ggr
[dynamitella]
2012-08-25 18:58

Akut omplacering, Landskrona.

En amstaff hane, 7 månader gammal. Bokad avlivning på måndag. Jag står som åskådare, och gör ett sista försök att få ett ordentlig hem till honom.

(Hunden är en släktings. Jag förmedlar bara kontakten).

Annons:
Kringlan64
2012-08-25 19:14
#1

Har uppfödaren kontaktats?

Vad är det som gör att man bokar tid för avlivning för en 7 månaders valp? allvarlig sjukdom?

Förstår din förtvivlan, om det inte är allvarlig sjukdom kanske det finns nån frivillig organisation som kan hjälpa med omplacering. Hundstallet?

7 månaders valp…näe det måste finnas nåt man kan göra.

[dynamitella]
2012-08-25 19:20
#2

Som jag uppfattar det är uppfödaren själv ingen höjdare. Han är nog en blocketvovve. (Jag kan inte intyga något, då jag inte haft kontakt med ägaren, utan min mor).

Han är fullt frisk och inte agressiv. Jättego kille.

Han köptes i sorg efter ett förhållande tagit slut. Impulsköp, antar jag. Nu har hon insett att hon inte har tid pga. jobbet, och att ingen kan gå ut med honom (fastän jag erbjudit mig).

Han kommer inte avlivas. Jag går dit och hämtar honom före det händer, men det verkar vara en extrem åtgärd. Ägaren är inte helt "lost" utan går att övertyga att hålla honom i några dagar.

Kringlan64
2012-08-25 19:26
#3

Lycka till, verkar vara en jobbig situation. Hoppas det löser sig. Hoppfullt  då hunden är frisk och livsglad.

Kramar

[dynamitella]
2012-08-27 19:15
#4

Idag hämtade honom! Han är nu med sin nya familj nu :) En riktig solskenshistoria.

Fick info om att han visat tendenser att bita mot dottern i familjen, så därifrån kom paniken att göra sig av med honom. Uppfödaren och vetrinären rekommenderade inget annat än omedelbar avlivning.

Men som tur är litade ägaren på mig, och vovven går nu säker :)

Jenna_Nord
2012-08-27 23:21
#5

Skönt o höra! Glad

Mvh Jenna

[dynamitella]
2012-08-28 10:33
#6

Allt gick åt helvete, så han behöver fortfarande ett hem :(

"

Jag "räddade" en cremefärgad amstaff (som jag nu sett i papperna inte är 100% ren), och placerade honom via en vän i ett hem.

Nu har jag fått reda på att de inte alls kunde ta honom, utan ljög för att han skulle få leva. Vovven är hemma hos mig igen, eftersom jag vägrar låta honom bli en vandringspokal. Men min mor är väldigt, väldigt allergisk och vi kan inte ha honom hemma mer än några dagar.

Nu letar jag efter dig, som kan ta dig an en 7 månader gammal kille. Han är gudasnäll, men vill inte hamna i barnfamilj då han är en orolig kille som inte vill bli trängd. En incident då han bitit familjens barn finns, eller ja, bitit och bitit. Han var/är valp, och plåster behövdes. Han är bra med andra hundar, men är okastrerad och hane. Så det beror helt på kemin :)

Han behöver positiv uppmärksamhet bara. Han sitter på kommando och är en riktig mysboll.

Jag bor i Landskrona, och vill att du bor i Skåne, så att vi kan komma med honom och hälsa på och "känna av läget". Han skall bo hos er för resten av sitt liv, och vill absolut inte bli en vandringspokal igen, endast ett halvår gammal.

"

Annons:
[AmstaffLeo]
2012-08-28 11:34
#7

Om det är akut så borde du testa o lägga upp en annons på blocket eller liknande. Valpar brukar nafsa/bita, han är ju fortfarande valp så de borde vara lätt att lära att inte bita NÅGON.

[Madlene]
2012-08-28 14:31
#8

Usch, att en sådan liten kille ska behöva hitta ett hem.. tråkigt med impulsköp.

SheViper
2012-08-28 23:16
#9

En seriös veterinär avlivar inte en frisk hund om det inte finns en anmälan om att den har skadat någon och det är hunden som gjort fel.

Hoppas att det löser sig på allra bästa sätt. Kontakta upphittadedjur.se och hör om dem har plats. Där är helt underbar personal som jobbar dygnet runt med att hämta och omplacera oönskade eller vanvårdade djur, av alla slag.

Mvh, Cecilia

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

[dynamitella]
2012-08-28 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag trodde att jag "hunnit med" alla sajter och uppdaterat. Tydligen inte!

Han har ett nytt hem nu :) Om allt går bra på hunddagiset husse jobbar på, så får han stanna för alltid.

Här är fd. Tarzan, nu mera "Janne" (kan inte låta bli att fnissa åt namnet).

SheViper
2012-08-28 23:31
#11

Janne, vilken goding! :) Hoppas på ett riktigt lyckligt slut.

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

theraphosa
2012-09-05 16:57
#12

Hade jag fortfarande bott i skåne hade jag gärna tagit honom. Men tyvärr så bor jag i stockholm nu… Fin va han iaf och hoppas han hittar ett bra hem! =)


Upp till toppen
Annons: