Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1424 ggr
Fjordell
2012-10-01 18:25

Min hund är en guldgruva!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, jag bara måste dela med mig av dagens söta händelse :p

Jag tog en längre promenad med Jackson som jag alldeles kom hem ifrån. Vi gick förbi en stor fotbollsplan utanför en skola, så jag bestämde mig för att gå dit med grabben så vi kunde busa lite. Så när vi var där och skuttade runt och hade dragkamp, så drog han omkull mig och var överlycklig, som vanligt, över att han vann den ronden. Så tar han sina små segervarv runt mig, precis som alltid. Sedan stannar han plötsligt upp, släpper kamptrasan och nosar upp en spår. Jag tänkte direkt på att han säkert fått nos på en råtta eller något. Sedan stannar han upp och smågräver litegrann. Jag ropar på honom, men han fortsätter. Jag ropar en gång till, och då tittar han upp på mig, plockar upp det han hittat och kommer glatt springandes mot mig.

Vad tror ni han har i munnen? Jo, en hundralapp! Skrattande

Annons:
Jenna_Nord
2012-10-01 19:18
#1

Haha hur stor är chansen!! :D De måste jag lära mina hundar ;)

Mvh Jenna

Kringlan64
2012-10-01 19:22
#2

Bra där!

Chilli10
2012-10-02 10:26
#3

Haha, bra talang :D

ElinaPersson
2012-10-04 19:42
#4

Han kanske kan bli pengahund inom polisen? Flört naturlig begåvning ju!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Charlott_
2012-10-04 21:42
#5

Åååh så gulligt. Får jag lov att dela med mig av en liknade händelse här? :)

Fjordell
2012-10-04 22:17
#6

:D

#5 Ja, det får du göra, eller så startar du en egen tråd om du så vill. Spelar ingen större roll Flört

Annons:
Charlott_
2012-10-04 22:35
#7

#6 Första gången jag är här inne dock ^^

Men det handlar inte om amstaff. Utav det handlar om vås älskade Dobermann som tyvärr inte finns i livet längre :(

Iallafall. Mamma jobbade som ordningsvakt och då skulle hon kolla läget där på morgonkvisten efter fjordfestivalen i Uddevalla. Detta är väl runt 13 år sedan. Sack som dobermannen hette var bara en valp då. Han sprang lös med oss där.
Sedan ser vi hur Sack kommer gåendes med en liten påse i munnen. Han kände nog på sig att det inte va bra grejer. Det visde sig att det var knark!

Att han verkligen kom med den försiktigt i munnen fram till oss. Helt otroligt! :O

Upp till toppen
Annons: