Annons:
Etikett17-sajten
Läst 1361 ggr
Fjordell
10/12/12, 9:17 PM

Läs sajtens regler!

Efter en tid med ganska otrevlig stämning på sajten har jag nu beslutat att uppdatera sajtens regler. Läs dem här!

Det är förbjudet att

  • Kopiera upphovsrättsskyddat material.
  • Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
  • Diskutera om en individ har stamtavla eller ej, så länge inte tråden från början är avsedd för ämnet.

Det är alltså FÖRBJUDET att diskutera hundars stamtavlor, eller om en hund är renrasig eller ej. Däremot är det tillåtet att starta en tråd om ämnet.

Medlemmar som missköter sig kommer att få en skriftlig varning. Om samma medlem bryter mot den nya regeln igen, 4 veckor efter att varningen är utfärdad, kommer medlemmen att blockeras från sajten under en månad.

Jag hoppas att ni har förståelse för detta.

Trevlig helg allesammans!

Annons:
Olga RW
10/12/12, 9:39 PM
#1

Man kan alltså inte längre diskutera hundarnas härstamning på ett rasforum?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Fjordell
10/12/12, 9:46 PM
#2

#1 Inte i trådar där ämnet inte hör hemma, då det många gånger leder till off topic-diskussioner, och att medlemmar inte känner sig välkomna på sajten. Man får ju givetvis diskutera hundars härstamning i en tråd som är avsedd för just detta. :)

Undrar man över en särskild hund som nämns i en tråd kan man enkelt PMa medlemmen som äger denne. Eller om man exempelvis vill diskutera ras-/blandrashundar i allmänhet kan man lika gärna starta en egen tråd. Glad

Olga RW
10/12/12, 10:09 PM
#3

Fast det är väl inget konstigt med att det ena ibland leder till något annat?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Fjordell
10/12/12, 10:17 PM
#4

#3 Absolut inte, det är inget konstigt med det. Glad Men man får försöka tygla sig, och kanske kolla med den man diskuterar med om man kanske ska ta diskussionen till en annan tråd, istället för att diskutera i en tråd som handlar om något helt annat.

Olga RW
10/12/12, 10:27 PM
#5

Jag förutsatte att man är rasintresserad när man startar ett rasforum, att man vill sprida information om och diskutera den specifika rasen och på det sättet bidra till ökad kunskap om American Staffordshire Terrier hos både befintliga och framtida amstaff-ägare.

Att man visar sådan överdriven lojalitet mot amstaff-blandrasuppfödning går helt emot ovanstående. Och är man en blandrasägare har man gjort ett oftast medvetet val och därmed även valt att stå utanför allt American Staffordshire Terrier står för, fast man ändå gärna vill använda det rasnamnet på sin hund.

Jag tackar för mig och önskar er lycka till med sajten.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Olga RW
10/12/12, 10:30 PM
#6

Dubbelpost pga datakrångel tydligen.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Annons:
Fjordell
10/12/12, 10:57 PM
#7

Jag visar ingen som helst lojalitet mot blandrasuppfödare. Jag anser heller inte att en amstaff utan stamtavla, faktiskt är en amstaff.

Det enda målet med det här är att få samtliga medlemmar att trivas, och att ingen ska behöva känna sig obekväm. Man får fortfarande diskutera allt som har med rasen att göra, men eftersom diskussionerna om blandraser som går överstyr alltid hålls i en tråd som handlar om något helt annat, har jag inget annat val än att göra såhär. Jag har ansvar för sajten, och jag måste försöka se till att ingen ska känna sig ovälkommen.

Det finns inget som säger att man inte får sprida korrekt information och prata om vad som är en renras eller inte, för det får man. Bara det att man ska försöka se till att hålla sig till ämnet.

Medlemmar uppskattar inte om deras tråd som handlar om deras hund, kapas av en diskussion huruvida det är en renras eller ej. Man får givetvis fråga vart hunden kommer ifrån, om det är en renras eller inte, men sedan räcker det. Känner man att man vill försöka få någon att inse vad en amstaff faktiskt är, då får man väl PMa personen, istället för att försöka läxa upp denne på en publikt forum.

Jag anser inte heller att man ska kalla en blandrashund för amstaff, men alla tycker trots allt olika, och det kommer alltid att finnas de som anser att deras blandrashund är en renrasig, fast oreggad.

Som sagt, man kan fortsätta bidra till ökad kunskap om rasen, för det enda jag begär med den här regeln är att man ska hålla sig till den trådens ämne.

Upp till toppen
Annons: