Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1776 ggr
[Jaazoo]
2012-10-12 21:30

Hjälp / Råd!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

En bekant till mig har en underbar amstafff hona som hon nu måste omplacera Gråter.

Jag har varit ute på långa promenader med henne x antal gånger och passat henne några timmar hit och dit. Hon e verkligen en underbar och otroligt snäll liten tös som jag e helt förälskad i.

Jag har 3 underbara katter men bara en av dem (en skygg liten hane) e otroligt rädd för det mesta, och när jag passat henne så har det räckt med att han har tittat på henne så springer han iväg och kommer inte ut förens någon timme efter hon har gått. Hon e alltid kopplad eller så har vi kompost galler mellan dörrarna så dem kan hälsa men på katternas villkor. Dem  andra två e nyfikna men på avstånd. Hon e kattvan och vill hälsa på allt och alla.

Då jag vill hjälpa henne så undrar jag ifall det finns någon som har tagit in en hund till en skyggkatt?

Hur kan jag få det att funka?

Kan det funka?

Självklart så kommer mina missar först av allt men om det kan funka så e det ju perfekt.

Ursäkta mitt röriga inlägg.

Tack på förhand.

Annons:
pv60
2012-10-13 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ha katten inne ett tag, vore trist om den inte kom hem alls i denna kylan. Vi har gjort så när vi tog hem hunden. Låste kattluckan ett par dagar. Katten fick gå ut igen när vi var säkra på att han skulle komma in igen. Det tog 2-3 månader innan katten accepterade att hunden fanns i huset. Nu flyr katterna bara när det kommer främmande hundar på besök. Nu går både hund och katterna med på promenaderna.

Lycka till

Upp till toppen
Annons: