Annons:
Etikett05-hälsa-sjukdomar
Läst 2526 ggr
[hannahwolgast]
12/3/12, 2:20 AM

:(

Elvis (amstaff/staffordshire bullterrier) har tappat hår runt ögonen, kliar sig bedrövligt och har en reservation på hudsjukdomar på försäkringen.. vill inte göra nått onödigt hos veterinären, vill bara få reda på vad det är och börja behandla det isådana fall. är det någon som vart med om samma sak?

Annons:
[Madlene]
12/3/12, 2:28 PM
#1

Måste fråga, innan du köpte hunden gjorde ni en veterinärbesiktning? Hunden verkar ju ha problem med både tassarna och öronen… :/ kan vara öronskabb eller något..

Som jag skrev innan när du frågade varför din hund hade något fel på tassarna så tycker jag du ska ta honom till en veterinär och få allting kollat.

[hannahwolgast]
12/3/12, 7:36 PM
#2

fick han när han var 11 veckor ungefär, och han hade med sig en besiktning från 8 v ålder.. utan anmärkning på alltihopa, ska boka tid hos veterinären för vaccination,skrapprov och allt va de nu heter. så jag kan ha samvete när jag lägger mig, men först tänkte jag börja med att byta foder.. pratade med en veterinär idag som gav mig råd att köpa lax och ris robur.

Lilla G
12/4/12, 5:41 AM
#3

Jag gissar på att han har demodex. Har du tur så har hans uppfödare tecknat en doldafelförsäkring. Isf ska den ta kostnaden för det om det visar sig vara demodex.

Vänta inte, utan uppsök vet omgående för hundens skull. Ett foderbyte tror jag inte mycket pä om hunden kliar sig så illa. Har hittills aldrig hört en vet rekomendera robur till en klådhund…

vallhund
12/5/12, 5:34 AM
#4

# 3

DF är snarast en nackdel eftersom den bara täcker upp till valppriset, utan försäkring är uppfödaren ansvarig för hela kostnaden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[hannahwolgast]
12/5/12, 3:21 PM
#5

dolda försäkringen gäller väll bara för ägaren efter uppfödaren? vi är 3e hemmet efter uppfödaren.

[Madlene]
12/5/12, 3:37 PM
#6

Hur många har hunden bott hos? I en annan tråd skrev du att ni var det 4:e och då var hunden endast 11v. Du räknar väll inte med uppfödaren som första hem? hur gammal är hunden?

Annons:
Lilla G
12/5/12, 4:25 PM
#7

#4 Det låter helt orimligt det du skriver.

Som säljare av en valp är du skyldig att ersätta köparen för dolda fel upp till valpens köpesumma i tre år efter leveransen.

#5 Vet inte hur en dolda fel gäller om du är 3:dje hem och köp av annan person än uppfödaren. Gissningsvis är din hund resultat av någon som avlat för skojs skulle ler för att tjäna smabba pengar. Är nog bara att bita i det sura äpplet och betala för din hunds vetvård.

[hannahwolgast]
12/5/12, 11:29 PM
#8

vi är fjärde hemmet? inkl uppfödaren, alltså 3dje hemmet efter uppfödaren

Zahara
12/8/12, 6:42 PM
#9

min har med fått utslag på bakben och mage ochlite på nosen, smörjtmed kortisonkrän och salyvasle.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Memzo
12/8/12, 6:54 PM
#10

Det låter som demodex. Kolla med veterinären o gör en test. Kostar mellan 500-1000 kr beroende på vet…

Upp till toppen
Annons: