Jag behöver leksakstips!
Hej! Jag är ny här. Jag och min sambo hämtade vår efterlängtade Anbardiz Only Fair Play "Midaz" i November förra året och vi älskar honom. Jag har aldrig haft amstaff eller någon liknande ras tidigare.
Vi tränar honom massor i vardagslydnad, och han går fot, kommer på inkallning, respekterar våra katter och kattungar, kan vara ensam hemma ett par timmar utan problem. Han imponerar på precis alla. Hemligheterna är nog vår inställning och hans flera timmar i skogen varje dag, men han är också en genuint trevlig och trygg hund.
Vi vill gärna att han ska kunna ha något kul att leka med ute. Vi har köpt hundleksaker för tusentals kronor nu och alltid hittat nya som vi tycket verkar stabila nog för hans käft, men det tar en minut, sen är det bara slamsor av det, vad det än är. Det är inte något beteendeproblem så klart, det är bara hans sätt att leka och hans starka käkar.
Någon som har tips på bra hundleksaker som håller lite längre?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

min hund älskar när jag tar en gamal kökshanduk och gör en knut i mitten på den, hållt har den med gjort :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#1 Tack för tipset! Det ska testas! Låter dessutom inte som något man bränner 1000tals kronor på
www.mytwiggs.com

Skotkärredäck.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Tack för tipsen! Vi får testa oss fram med lite av varje helt enkelt!
www.mytwiggs.com

Har samma prob jag , har funnit bollar som = gummi rak i genom fungerar mycket bra håller längre än någott annat, däck kan vara bra ute men inne nej blir svart överallt

# 7 Vad är det för gummibollar? Är det bollar avsedda för hund? Vart köper du dem?
Hittills har inga gummibollar hos oss hållit för den här söta lilla munnen
www.mytwiggs.com

på djur aff jo de ät till hund de = mycket bra pga att det = gummi rätt igenom
min blir frusterad att de inte går att få i stycke ok efter 3mån så går det av lite bitar

Zogoflex!!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Kohud.

Boomer ball, Starmark fun ball, Spengummi, Kong.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Finns ju de saker som håller bra, tex som nämns i #12. Brandslang fungerar ju också bra att göra en kamp av.
Över lag så håller dock leksakerna bäst om man inte låter hunden leka själv med dem utan att man mer använder dem och leker med hunden, då får den inte tillfälle på samma sätt att masakera leksaken.
Chilli och Prince har några leksaker som ligger inne som de kan gå och busa med/tugga på men de flest leker vi med tillsammans och då håller de bra. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

# 13
Brandslang är indränkt i antiflammedel, värt att tänka på.

#14 hm, har jag inte tänkt på.. är det så även om den är äldre?
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Fråga på brandstationen, de vet.

Tack för alla tips! Jag har tänkt på Starmark fireplug. Någon som testat om de är hållbara?
www.mytwiggs.com

Vi har kokosnöt till Nadja, en klar favorit som hon även kan leka med själv. Leker hon med gummisaker så leker vi alltid med henne, annars smular hon direkt.
Min kompis brukade låta sin hund leka med pet flaskor med godis i, hon tuggade sönder flaskan och fick i sig plast som sen svällde och ställde till stora problem i magen så det blev en dyr räkning hos veterinären :/

Midaz lyckades få låss en vass flisa av ett oxben i slutet av September. Flisan skar sönder hans mage och han opererades akut, magen tömdes och spolades och den hade blivit uppskuren 6 cm på benflisan. Vi har aldrig låtit honom tugga ben utan uppsikt, han måste ha svalt den omedelbart. Vi blev helt förtvivlade. Efter en månads kämpande med mediciner och påtvingad vila, 5 återbesök på grund av viktminskning och försämrat allmäntillstånd fick vi fatta det fruktansvärda beslutet. På sin 15-månadersdag somnade vår älskade pojke. Jag gråter varje dag och tänker på honom. Jag vaknar på nätterna och MÅSTE få tillbaka honom. Hur högt jag än ropar kommer inte min fina kille tillbaka. Jag kommer inte att skaffa någon ny hund.
Hur blir man någonsin hel igen?
www.mytwiggs.com

#19 fy vad ledsamt :( Aldrig kul att mista någon :(
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

Usch.. Så otroligt ledsen för er skull. Beklagar verkligen!
#19 Fy… fick en liten tår av det du skrev, så otroligt ledsamt!

Beklagar verkligen sorgen.. Så hemskt och orättvist!! :'(
Mvh Jenna

Nej men fy! Beklagar verkligen! Skickar massa styrkekramar!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_