Annons:
Etikett04-foder-skötsel
Läst 2635 ggr
rebeckanystrom-
1/22/13, 9:13 PM

Foder byte!

Nu är min lilla tjej snart 6 månader och går just nu på doggy profesional extra valp, (fick med massa foder när jag fick henne) och nu är det snart dax att byta. Så jag undrar lite vilket jag ska byta till? Vilket märke?

Kommer att behöva köra sensetive med henne, då hon lätt blir dålig i magen.

Annons:
[AmstaffLeo]
1/23/13, 12:53 PM
#1

Jag ger Brit premium till min hund och han älskar det

http://animail.se/brit-premium-dog-junior-m-15-kg.html

"Helfoder för unghundar (2-12 månader) av medelstora raser (10-25 kg)."

Bestillmyheart
1/23/13, 5:11 PM
#2

Eukanuba, just nu för senior, men haft samma märke sedan han var liten. Fast hade ett annat märke först som han var överkänslig mot, så även han fick äta sensitive ett tag innan han fick gå över till eukanuba :)

Ratlings
1/23/13, 6:21 PM
#3

Jag har James Wellbeloved till min allergiker. Han älskar det, gör allt för att få en bit. Glad

http://animail.se/james-wellbeloved-lamb-and-rice-adult-15kg.html

// Lise
When nothing goes right, go left!

rebeckanystrom-
1/25/13, 5:00 PM
#4

Tack för tipsen!

När anser ni att man ska gå från valp foder till vuxen foder?

[Coogo]
1/26/13, 9:02 PM
#5

Jag använder Iams vuxenfoder till Bella. När vi tog över henne hade hon Pedigree valpfoder, men hon gillade verkligen inte det så vi bytte det när hon var ca 11 månader. Är ändå inge vidare kvalitet. Iams rekomenderar jag i alla fall. Kollar man in innehållsförteckningen på det så innehåller det mindre spannmål än vissa dyrare märken så jag e nöjd och hon me.

[AngelicaF]
1/30/13, 3:07 PM
#6

Jag använder Carrier High energi till min 7 månaders amstaff hane. Innehåller alla vikitga mineraler och näringsämnen. Helt fritt från animaliska biprodukter! :)

Annons:
Kalli
1/30/13, 3:40 PM
#7

#6: Vilka animaliska biprodukter menar du då? Glad

[AngelicaF]
1/30/13, 7:01 PM
#8

#7 Animaliska biprodukter består av rester från bland annat sjuka och skadade djur och slaktavfall . Animaliska biprodukter består av många olika sorters djur och inte endast fläsk och nöt. I många fall finns det läkemedel kvar i köttet som sedan blir hundmat och varken hundar eller andra djur skall behöva äta det, och som ägare kan man ta ansvaret att ge hunden ett bra foder. Alla carreiers foder är fria från biprodukter och innehåller viktiga fetter och miniraler och inte för mycket spannmål. Ett foder som Doggy tex innehåller mycket spannmål och biprodukter och är därför inte ett bra foder enligt mig i alla fall. Sen så har alla hundägare ett favoritfoder Flört

[Madlene]
1/30/13, 7:14 PM
#9

#8 Om du nu tänker så mycket på innehållet i fodret hur kommer det sig att du väljer att ge hunden ett foder med spannmål? Och om jag inte minns fel så är Carrier high energy inte ett foder för hunder under 12 månader.

TS: Jag rekommenderar dig att skaffa ett spannmålsfritt färskfoder till din valp.

[AngelicaF]
1/30/13, 7:24 PM
#10

Carriers high energy innehåller lika mycket av alla dom viktiga mineraler och vitaminer som deras valpfoder. Eftersom han haft svårt att hålla vikten och har känslig mage får han ett hög energi foder i stället för färskfoder som hans mage inte klarar av… Alla hundar är olika och likväl dess ägare man får testa sig fram och se vad som fungerar bäst helt enkelt Glad

[Madlene]
1/30/13, 7:36 PM
#11

#10 Tror inte att en hund som anses ha känslig mage ska ha ett hög energi foder, eller att en valp ska ha ett hög energi foder. Inget jag hade rekommenderat iallafall. Men klart så är de upp till var en och vad de väljer att ge till sin hund :)

Kalli
1/30/13, 7:54 PM
#12

#9: Du har helt rätt, kollade på deras hemsida och de rekommenderar inte fodret till hundar under 1 år.

[Madlene]
1/30/13, 7:57 PM
#13

#12 Ja, då var det som jag misstänkte Tungan ute

Annons:
vallhund
2/2/13, 7:44 PM
#14

# 8

Möjligtvis i foder som tillverkats i Låntgbortistan. Här i landet tillverkas de av ingredienser som håller humankvalitet, samma i USA, o dessutom så är myndighheterna extremt griniga vad gäller innehållsförteckningar.

Doggy har flera olika varianter, dessutom tillverkar dom Robur.

Men med din kunskap om hundfoder så ar det inte så mycket att förvånas över.

Fö har jag aldrig stött på en hunder som inte tål alla förskfoder på marknaden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: