Annons:
Etikett11-bilder-filmer
Läst 14190 ggr
[Empisen]
1/16/12, 3:43 PM

Presentationstråd!

Här kan du presentera dig och din/dina hundar! 
Skicka gärna med en bild också, alltid kul att se!

Admin: Tråden är till för presentationer, inte diskussioner.

Annons:
[Empisen]
1/16/12, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag heter Emelie och fyller snart 18, har två hundar, två råttor & en fågel.
Hundarna heter Silas (Pitbull/Amstaff/Dobermann) & Hugo (Jack russell terrier).
Silas är 12 veckor och Hugo fyller 3 år i Maj Glad

En nytagen bild på Silas hänger med:

Fjordell
1/16/12, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Skulle slänga ihop en sån här tråd under kvällen, men det är bra att du var snabb! Och jag blir helt förtrollad av din lilla Silas, herregud! Han har verkligen det där dobermann-uttrycket Glad

Nåväl, jag som är Sajtvärd här på Amstaff iFokus heter Amanda, är 19 år och bor i Piteå. Jag har tre hundar, varav en av dem är en amstaff, de andra två är BC-mixar. Två katter, en islandshäst och fyra råttor har jag också med mig genom livets glada dagar.

Jag bjuder på en bild från idag på min 10 månader gamla amstaffkille, Jackson. Han är mitt liv, mitt allt. Min framtid. Efter röntgen, MH och ett par utsällningar till så ska han en dag bli grunden till min egna uppfödning.

[Empisen]
1/16/12, 4:10 PM
#3

#2 Oj, ja där ser man! Jag kan ju ändra texten lite i #0. Om du inte vill starta en ny tråd vill säga.. Glad

Tack för den fina kommentaren! Jag håller med om att han har dobbis uttrycket, sen har han sådana där kalvben också *haha*, lite fult långa sådär…. Skrattande Antagligen också från dobbisen. 

Din pojk är underbart vacker han med måste jag säga!

Fjordell
1/16/12, 4:21 PM
#4

#3 Haha. Nej, inte behövs väl det, tråden uppfyller ju syftet som det var tänkt ändå. Glad

Ååh, döcharmigt ju! Han kommer helt säkert växa till sig och bli en riktigt stilig liten man. Jag hade lätt kunnat komma förbi dig och råkat ta med honom hem.Flört

Ja, min lilla gris är underbar. Ska bli så kul att se vad det blir av honom, för de två utställningar vi hunnit vara på under hans valptid har gått hur bra som helst, så han är hittills väldigt lovande. Återstår bara att se hur röntgen ser ut, om han är ataxia clear eller carrier, samt om han får på sig några championat som alla halvbröder och systrar :)

L8sson
1/16/12, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#2 fin bild!! Sjukt fin hund ;)

Jag heter Lotta Nygårds är 19 år, pluggar i forshaga. På ett hundsports gymnasium, trivs som fisken i vattnet Jag har 2 st amstaffar just nu, men är inne på min 3e så jag haft en annan tidigare.

Leia och Bill är min stjärnor, Leia är född 2008 och Bill 2011. Vi tränar aktivt inom flera sporter. Men tävlar i Lydnad, vill dra igång ordäntligt med spår och sök inom bruks. iallafall spår med Bill :)

Leia är min första amstaff och Bill är min första valp!

Matteina
1/16/12, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej!

Jag heter Catharina och bor i vackra dalarna med min familj, som består av min sambo och våra två flickor på 2 och 8år. Djuren: Bondkatten Storm 10år. Dvärgvädurarna Angus 2år, Sookie 1år, Zina 1år. Marsvinen Kolan 6mån, Doris 3mån, Tova 3mån…

Vovven heter Pixel och är 3år. Han är vår enda hund  för tillfället…               Pixel är den absolut bästa fimiljehund som finns. Har ställt ut honom en del, och hoppas på att få ett eller flera cert i vår, sommar. Drömmen är ju att han blir champion…

Jag har haft hund sen jag va liten, men aldrig en sån som Pixel. Han är verkligen bäst på alla vis, lydig, lugn och säker.

Mvh Catharina

Ps kul med amstaff i fokus, har väntat på det…

Annons:
Matteina
1/16/12, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Pixel igen….

tezzla
1/16/12, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Therese heter jag, bor med sambo och 3 hundar och en 4 påväg om allt går vägen =)

har en gammal blandras på 9 år, en ast och en jack russel terrier

vi tränar wp, spår, agility, lydnad, utställning. joggar, är mycket ute i skog och mark, simmar massor på vår/sommaren och åker ofta runt på hundträffar

[Empisen]
1/17/12, 11:06 AM
#9

#6 Helt underbart vacker hund du har där! Glad

Matteina
1/18/12, 10:35 PM
#10

#9 Tack!!Glad Han är supersöt din med!!

Kalli
1/18/12, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag är 28 år, Norrlänning som är bosatt i Göteborg. Har två egna hundar, en spansk byracka och en holländsk Amstaff/ Rottweilerblandning. I hushållet finns för tillfället även tre tamråttor, som mig veterligt åtminstone de kommer från Sverige.

Annars är väl den gemensamma nämnaren att alla djuren är omplaceringar. Det är något mitt hjärta slår lite extra för så misstänker att det kommer vara så även i framtiden. Blir det en valp blir det däremot en renrasig Staff.

Susanna_w
1/19/12, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Susanna heter jag, 23 årig tjej som är bosatt i Vallentuna norr om sthlm. Bor med min sambo, 3 råttkillar och våran 3 åriga Ambull/amstaff kille Keso! Keso har vi haft i 2 år och han har haft över 5 hem på 1 år. Vi tävlar/tränar ingenting speciellt utan jobbar på att få bort stress och rädslor mest.

En bild från ikväll.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Susanna_w
1/19/12, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En till bild kommer här.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
_tess_
1/19/12, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Tess heter jag, är 26 år och har precis köpt hus i Gävle tillsammans med min fästman. Vi har två hundar, en renrasig amstaffkille född hösten -10 och en blandrastik (schäfer/jämthund) född hösten -08. Väntar just nu även på att två små råttbebisar ska bli leveransklara från sin uppfödare! =)

Mvh Tess

Fjordell
1/19/12, 4:03 PM
#15

Men jösses vad många fina hundar. Det gör väl inget om jag råkar sno någon, typ… Alla? Kyss

theraphosa
1/19/12, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

De här är Gaia, min och killen amstaff/staffe blandning 75%amstaff och 25%staffe. Hon är ett energiknippe på snart två år. Väger ca 25kilo.

Vi hade tänkt träna wp med henne men just nu tränar vi bara musklerna med mycke promenader och klövjeväska med 800gr sand i varge fack. De har funkat väldigt bra och hon värkar gilla de! Sen kör vi lite lydnad och gå fint i koppel oxå. 

Den här bilden är när hon fick nya höstkläder, haha valde chockrosa så folk inte ska vara så rädda när man är ute och går med henne. Otroligt vad dåligt ryckte denna ras har (här i förorten iaf).


Memzo
1/19/12, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Roligt att se så många snyggingar här på forumet! Skrattande

Mimi,20 år. Bor på hästgård med sambon, Enzo, 2 hästar och en ponnyinhyrd för tillfället :)

Enzo är mitt hjärtebarn! Han är en liten mix på snart ett halvår! Är inne på sluttampen av Allmänlydnad 1 vilket har gått över förväntan. Till sommaren siktar vi mot en rallylydnad samt grunder till agility. Vi tränar även lite småtrick här och var för att förhoppningsvis kunna prova  lite HTM eller freestyle :)

[Empisen]
1/19/12, 9:36 PM
#18

#17 Sån stilig kille! Glad

Matteina
1/19/12, 10:20 PM
#19

#17  Enzo påminner om min gamla hund. Vad är det för raser i honom??

Han är verkligen jätte söt!

Memzo
1/19/12, 10:33 PM
#20

#18 Enzo viftar på svansen och tackar Cool

#19 Finns inga papper på nåt. Men till stor del pitbull i alla fall Tyst är ju lite tabu att säga det i dessa tider, om det inte finns papper. menmen :)
Vad var din hund för ras/er? :D

Han tackar :D

Annons:
[Empisen]
1/19/12, 10:55 PM
#21

#20 Klart att du får säga att han är till stor del pitbull.. Det ser man också. Du ska inte bry dig så mycket om vad andra säger.. Flört
Min pojk är också till störst del pitbull. Då hans mamma är Pitbull. Sen är pappan Amstaff/Dobermann.

Matteina
1/19/12, 10:57 PM
#22

#20 Hon va 50% Amstaff & 50% Labbe…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Beckibus
1/27/12, 7:38 PM
#29

Hej!

Jag heter Rebecka och i min familj har vi (utom en amstaff) mopsar och en sheltie. Vår amstaff heter Märta och är snart 3 år gammal. Märta är bara en sällskapshund som ÄLSKAR att vara ute på promenad och sova i sängen.  Ja, det är väl inte mkt mer att skriva om…

Kommer med bild senare då de bilder jag har på datorn e suddiga..

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Memzo
1/27/12, 9:46 PM
#30

Välkommen Beckibus!
Ser fram emot bilder på dina sötnosar!

Beckibus
1/28/12, 1:04 PM
#31

#30 tack tack! Ja hon  e fin! Ska ta lite bilder på henne idag..

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

leemland
1/29/12, 1:04 PM
#32

Jag heter Johanna och vi har 2 stycken amstaffar. Den ena är renrasig (men utan tavla) och den andra är blandning. :)

Bild får komma sen när jag lyckas få dom stillasittande brevid varandra :P haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Memzo
1/29/12, 6:56 PM
#33

Välkommen leemland, hoppas du ska trivas! Glad
Ser fram emot bilder på dina voffisar!

Jenna_Nord
2/1/12, 6:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Hej på er alla :)

Jag heter Jeanette (kallas Jenna), är snart 20 och bor i norra skåne. Jag har två hundar, Ayla min finska lapphund och Tyra är amstaff. Jag har visserligen ingen stamtavla på Tyra men jag tror inte att de är något annat än staffe i henne :)

Jag har också en dvärgkanin här hemma och två katter som bor hos min mamma. Just nu är jag arbetssökande som det så vackert heter. Tog studenten förra året från en naturbruksskola med djurvårdsinriktning. Planen är väl att försöka komma in till Skara i höst (gick inte så bra sist jag sökte ;P)

Vill bara inflika vad kul det är med en egen sida för våra kära amstaffs! Ibland kan man behöva lite stöd och kontakt med fler som vet hur underbar denna oftast missförstådda ras är :)

Här är en bild på mina töser :)

Mvh Jenna

Annons:
Kalli
2/1/12, 8:46 PM
#35

#34: Staffe/Staff och Amstaff är olika förkortningar på två olika raser. :)

Amstaff = American Staffordshire Terrier

Staff/Staffe: Staffordshire Bullterrier.

Jenna_Nord
2/1/12, 9:04 PM
#36

#35
de har jag inte tänkt på :P brukar fjanta till amstaff och säga staffe xD haha men tack, ska tänka mig för

Mvh Jenna

Olga RW
2/2/12, 1:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Olga Isaksson heter jag och tillsammans med sambon Daniel har AST kennel RuffWood. Vi och våra hundar finns i Boden, Norrbotten.

Hund är det största intresset här hemma, jag har turen att kunna ägna nästan all min tid åt våra fyrbenta. Utställning och viltspår ligger närmast hjärtat, men vi håller även på med lydnad, sök mm. på hobbynivå.

Bjuder på en bild på min grisprins Fjant Isaksson, även känd som FI & SE UCH Stand Strong Back In Business

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

leemland
2/2/12, 1:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Här kommer en bild på våra 2 stör :P inte den bästa bilden, men svårt att få dom sitta still brevid varandra :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

theraphosa
2/2/12, 2:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

#34 åh va fina dom är! har oxå finsk lapphund och amstaff (fast blandning). Va kul o se nån annan med dom hundarna tillsammans ^^  Din lapphund va lik min i teckningen, fast min är lite grå om nosen för hon är gammal. Vilken kennel kommer hon ifrån? =)

här är en bild på min


[Ronon-m]
2/3/12, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Hopaps det är okey att presentera hundar av annan ras? :)

Indra

Detta är Indra. En schäfertik på 9 månader. Hon är en frisk fläkt och en riktig mystjej på samma gång. Älskar att vara i arbete och vill bara jobba jobba jobba. Kan vara ute hela dagen om hon får bestämma och älskar att vara ute och gosa i snön. En stor människoälskare, hon kryper nästan ur sitt eget skinn av glädje när en människa tittar på henne. Hon tror direkt att alla älskar henne och vill gosa med henne vilket inte alla vill, och det förstår inte Indra alls. Planerna med henne är tävling lydnad och kanske spår, vill ha in henne i skyddet sen och tävla i det. Så jag hoppas det blir som planerat men det tror jag, hon är en underbar hund med massa motor och en vass personlighet som vet exakt vad hon vill :)

[Ronon-m]
2/3/12, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Ozzi

Detta är min ögonsten och det vackraste jag har! Han är en hund som aldrig skulle lämna min sida. Han är en  lite mer lugn hund som älskar att sova i soffan. När det är sommar och solen lyser varmt lägger han sig gärna i skuggan och myser istället. Ozzi har i hela sitt liv varit osäker och aggresiv, men det har blivit så mycket bättre genom massvis av träning att han nu börjat bli social och söker kontakt hos nya människor. Han är en blandras av powderpuff/mellanpudel och han är 4 år. En riktig charmig kille som just nu älskar livet. Han är lyckligare nu än vad har varit i hela hans liv och det känns så otroligt bra. Med Ozzi tävlar jag inte i någonting då han inte har något speciellt driv. Vi har kört Weight pull i ett år nu men som vi precis slutat med då jag tröttnade. Men det var något han tyckte var roligt och var väldigt duktig i, drog 375 kg som mest. Sen har jag ställt ut honom på en blandras utställning en gång där han blev BIG 3. Så Ozzi är mer min myspojke som nöjer sig med det mesta. Han lever just nu exemplariskt enligt han själv och är glad att slippa sommarn och det hemska den innebär för honom. Han har allergi varje sommar som är riktigt jobbig för honom, den håller på från maj till augusti. Värst är det i 2 veckor, då kan han inte ens sova en blund eftersom det kliar så mycket, han får panik och kan inte ligga still. Så just dom 2 veckorna får inte jag nån blund heller, för då måste jag sitta uppe med honom och badda magen med en handduk doppad i ljummet vatten.. kortisonet han äter hjälper honom resten av månaderna iallafall som tur ärGlad

Annons:
Fjordell
2/3/12, 10:54 PM
#42

Det är mer än okej att presentera sina hundar, oavsett ras. Alla är så glatt välkomna. Så kul att se alla fina, underbara vovsingar! Glad

[Ronon-m]
2/3/12, 10:59 PM
#43

Glömde presentera mig själv! Jag heter Hanna är 17 år och älskar hundar. Amstaff är en av min favoritras som jag vill ha senare när jag har plats. Mina intressen mer än hundar är kompisarna, fotografering och hästarna. Jag går just nu ett gymnasium med inriktning hund så någoting inom hund kommer jag jobba med senare, kanske hundinstruktör, eller ägareinstruktör som det borde heta ;)

Beckibus
2/5/12, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Här är en nytagen bild på vår Märta!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kalli
2/5/12, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Lägger upp en bild på den spanska byrackan också. Hon fyller 6 år nu i Februari och hanen som finns i inlägg 11 är strax över 3 år.

[Ronon-m]
2/5/12, 7:06 PM
#46

#45 WOW vilka ögon! Riktigt fina :)

Malin.R
2/5/12, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Malin heter jag, är 21 snart 22 år gammal och bor i Kiruna. Jag har en 11 snart 12 månaders Amstaff tik som heter Stand Strong Damn Lovely men som kallas för Astrid.

Hemma har vi tidigare mest haft jakthundar, då mest strävhårig vorsteh och irländs setter men också storpudel. I början på maj 2011 hämtade jag hem Astrid då var lite drygt 9 veckor gammal. Hos mig finns också Devon Rexen Britta och en Islandshäst valack som heter Gnýr.

Astrid är en kanon härlig hund, hon är riktigt rolig att jobba med då hon själv älskar att få arbeta med huvudet. Hon är väldigt energisk med mycket lek och bus men hon slappar lika gärna i sängen med benen upp i luften.

Vi håller för tillfället mest på att träna lite vardagslydnad, sen nöter vi för fullt på grundfärdigheterna och plöjer sakta men säkert igenom listan. Lite spår har vi också hunnit med att prova på, planen är att ta tag i det mer ordentligt när det blir barmark. När åldern infinner sig har jag även tänkt prova på lite dw med henne.

Förra sommaren var vi iväg på en utställning och i år har vi ett antal inplanerade.

Här kommer en bild på min lilla snutta från i höstas.

fridaas
2/7/12, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Får väl oxå presentera mig då man har varit här och tjuvläst en massa på sistone Tungan ute

Frida heter jag och är snart 23år (gisses va tiden går snabbt), bor tillsammans med min sambo Magnus och vår 10mån dotter Alwa.

I familjen finns även dalmatinerblandningen (dalmatiner, bordercollie, engelsk setter) Celine som är en omplaceringshund på 3.5år. En riktig fegisvovva med många många rädslor som vi jobbar på att få ur henne och det går framåt sakta men säkert.

När jag hämtade henne var ALLT farligt, människor, koppel, soptunnor, matskålar, smällare, dörrar, hissar, trappor, you name it! Men efter två års träning har vi kommit hur långt som helst! Endast smällare, dammsugaren, klotången, främmande människor (de första 20min) och vatten som är farligt.

I framtiden har vi som plan att skaffa oss antingen en amstaff eller staffe, då både jag och min sambo är tokförälskade i dessa små mysmongon, som tur är har vi chans att låna en staffe lite då och då så vi får stilla längtan efter en egen. Men en till hund blir det inte fören vi har flyttat till hus och dottern har blivit äldre.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Missjohansson
2/19/12, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Madelene heter jag och är snart 21 år och bor i Norrköping.
Med min sambo och våran guldklimp Hector som är en kastrerad Amstaff/Pittbull på 20 månaderGlad

Har även 2 huskatter 4 marsvin och 1 dvärghamster.

Hundar har alltid varit mitt liv och jag älskar skog och mark. Att få träna och leka med min hund är det bästa jag vet.
Vi har slitit riktigt hårt med vardagslydnaden fram till i höstas. Men nu funkar vardagen helt gallant!

För det mesta så blir det långa promenader i skog och mark. Med mycket kontakt övningar.

Har varit lite i dvala med träning och avanserade aktiviteter pga av flytt. Men ser fram mot att få börja spåra lite nu till våren.

yoogiie
2/20/12, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Hejsan!

Annelie heter jag och är om några dagar 20 år.

Bor nere i Skåne med min Amstaffpojke Tyson, 2½ år. Riktigt "litet" charmtroll :)

Förutom Tyson har jag även en vanlig gul katt, Gustav. Tre möss, Döris, Berit och Gyllfi. Och sist men inte minst två Gerbiler, Råttan och Beata :)

Har alltid varit otroligt intresserad av Amstaffs speciellt, men även andra bullhundar. De är något specielt med deras utseende och ja.. Allt!

Dock var Tyson från början min brors hund, men han hade till slut inte tid med honom. Så han blev "min".

Har försökt uppfostra honom så gott jag kan, och försöker fortfarande. Men vi har kommit en bra bit! :)

Olga RW
2/20/12, 10:28 PM
#51

#50 Söt hund! Aldrig sett en amstaff med så lite vitt, vilken kennel kommer han ifrån?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

yoogiie
2/20/12, 11:01 PM
#52

Oj, gud. Såg att de blev lite fel i texten. Amstaffblandning ska de vara :)

Beckibus
2/21/12, 6:40 PM
#53

#50

Välkommen hit!! Hoppas att du kommer trivas! Fin hund förresten!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

yoogiie
2/21/12, 7:09 PM
#54

Tack så mkt! :D

Jag trivs redan :D

ramada
2/24/12, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Har ärligt helt glömt bort att presentera mig och mina hundar Förvånad

Nåja här kommer det:

Linda heter jag har Kennel PortWood i Västernorrland. 5 mil söder om Övik och 10 mil norr och Sundsvall. I kenneln finns min första tik SE VCH Port-Ellen/Dayze, Wolf In Soul Boom Boom Tequila/Tyche och det senaste tillskottet som vi deläger med Kennel RuffWood i Boden RuffWood An EZ Black Pearl With PW/Beatty.

Vårt största intresse är utställning och viltspår, Dayze är Kennelns första viltspårchampion men förhoppningsvis inte den sista! Vi ska även ge oss ut på Rallylydnads banorna i år!

Ja det var väl lite om mig, här kommer en bild på "barnen"

SE VCH Port-Ellen "Dayze"

Wolf In Soul Boom Boom Tequila "Tyche"

RuffWood An EZ Black Pearl With PW "Beatty"

Annons:
Beckibus
2/24/12, 8:39 PM
#56

#55 Välkommen hit, hoppas att du kommer trivas lika bra som jag gör!!

BTW, fiina hundar!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Empisen]
2/24/12, 10:22 PM
#57

#55 Å så vackra! Skrattande

yoogiie
2/24/12, 10:37 PM
#58

#55 Gud, helt underbara hundar! Skrattande

ramada
2/24/12, 10:43 PM
#59

Tusen tack allihop! Glad

Är så stolt över mina små barn, för detta är verkligen mina barn, finns inget jag inte skulle göra för dem Kyss

SE VCH Port-Ellen "Dayze"

Wolf In Soul Boom Boom Tequila "Tyche"

RuffWood An EZ Black Pearl With PW "Beatty"

MiaLisaSofi
4/10/12, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Denna tråd hade jag missat!

Mia heter jag då, 25år ung. Bor i Bodsjöbränna (3 mil väster om Åre), Jämtland.
Jag har då två vovvar, av rasen american staffordshire terrier.

Min tik Passionstaff Florentine "Dewi" som blir två år på fredag. Inte alls så rastypisk men ack så älskad. <3
Hon är min soffpotatis.. världens tråkigaste men samtidigt mysigaste tjej. Hon ogillar av någon anledning fysiskt arbete och tar jag fram hennes DW sele eller klövjeväskan så brukar hon vända i hallen och återvända till soffan. haha :)
Hemska matte tycker dock att det är bra att hon använder sin kropp till annat än att bara ligga och slöa på soffan. ;)
Skogspromenader älskar hon dock, för då får hon springa lös.
Men helst ligger hon bara på soffan och myser under en filt nertryckt bakom rumpan på mig. :)

Och så har vi lillgrabben The Kids Best Friend's Dark Knight "Nero" på 8 månader. Han är min fodergrabb, ägs av Olga&Daniel, kennel Ruffwood. :)
Nero är raka motsatsen till Dewi. Han har varit ett yrväder från andra dagen (första dagen var han alldeles för trött ^^,) här hos mig. Att ligga och vila en massa om dagarna är inte hans grej, om inte han fått den fysiska och mentala stimulans han behöver först alltså. ;)
Han är otroligt arbetsvillig och väldigt lättlärd, vilket gör honom extremt rolig att jobba med. :D

En bild på de älskade odjuren då. <3
Dewi till vänster och Nero till höger. Så här snygga är de när de kommer på inkallning. ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Gluskap
4/10/12, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Hej :)

Sofie heter jag, är 25 år och bor med min sambo och vår Amstaff Nadja som är 4 år… Dock väldigt svårt att tro då hon är fruktansvärt valpig fortfarande!

Nadja är en skogsmulle som traskar mycket i skogen med klövjeväskan eller drar runt på sina kedjor. Hon älskar sol och snö, men regnar det så ligger hon under täcket sålänge det bara går.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
havanna09
4/10/12, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

hej

Linda hete ja bor i norra skåne och äger 2 st amstaff tikar (mor och dotter) samt så har min man en jrt .

havanna09
4/10/12, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

se m ja kan fixa på dottern med:)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Howard]
4/11/12, 3:17 PM
#95
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Zahara
4/12/12, 9:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Hej! Annica heter jag. Bor i skåne med man och dotter, har en amstaff och en jrt 2 hästar en katt en kanin och en fisk :) halvt zoo. Rasmus (amstaffen) är tänkt att gå lydnad och sen får vi se vad han tycker är roligt och är bra på, just nu är han bara 10 veckor :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[Empisen]
4/12/12, 3:56 PM
#125

#124 Underbar!

Annons:
[apprecier]
4/13/12, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Hej.

Har tyvärr inte en Amstaff i dagsläget men en liten blandis (pekingese/tibbe/chihuahua) som är 7 månader. Jag är snart 24 år, bor i en by 1h norrut om Gbg med min lilla familj.

Har alltid tyckt om hundar, särskilt de större som amstaff, rottis, dobermann. Dock kan man inte ha en sådan nu när man bor här. I framtiden, kanske. Än så länge är det fullt upp med lilla Az.

Az är en clown, anser de min släkt då han är rätt "apig" av sig och har försökt kunna öppna dörr, osv. :)

Har följt denna "forumdelen" i ett tag, alltid roligt att läsa om andra raser + samtidigt få lite mer kunskap i samma veva.

[Madlene]
4/13/12, 7:50 PM
#127

vart i skåne bor alla? :)

740tjejen
4/14/12, 11:50 AM
#128

Har ingen hund i dag, men nån gång i framtiden blir det hund igen.

Jag är då en tjej som blir 31 har idag 2 hästar, föde rupp dvärg kochin och så har ja 1 katt och en kanin.

Har även en son som blir 4 i Augusti samt en sambo som är lika gammal som mig.

Så förutom djur så är jag motorintresserad, skruvar och putsar mer än gärna.

Vi bor i dalsland. just nu i en villa med stor tomt. Men letar gård för fullt.

Zahara
4/14/12, 3:35 PM
#129

du låter som jag :) blir 31, barn som blir 4 i augusti, katt kanin 2hästar :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

740tjejen
4/15/12, 9:17 AM
#130

#129

Vilket datum i augusti, min son blir 4år 26 augusti.

Zahara
4/15/12, 12:42 PM
#131

21 augusti :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[aaamme]
4/15/12, 5:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Hej!

Amina heter jag blir 20 år nu i sommar. Bor nerei Skåne med min amstaff tik Unique som blir 1 år nu på måndag. Går och tränar lydnadskurs med henne och hon förvånar en varjegång med hur duktig hon faktiskt kan vara! Har alltid haft speciellt intresse för amstaff ingen aning varför men känns som det är pga alla dåliga rykten om dom och vi kan visa världen att våra vovvar är inga monster utan det är dig det hänger på :), dock tycker jag att det finns inget vackrare än ett amstaff huvud haha! Glad

Annons:
[Domic]
4/15/12, 5:44 PM
#133

hej, jag heter Dominic(kalla mig Domic) ;) och har hittat hit, jag gillar Amstaff och andra Bull and Terrier raser överhuvudtaget, å jag hoppas får läsa en massa kul och bra saker härinne:)

theraphosa
4/16/12, 8:28 AM
#134

#132 Vilken fin tjej! jillar den ljusa fergen =)


[aaamme]
4/16/12, 3:10 PM
#135

#134 tack! ja dom är så fina :)

slemmis
8/26/12, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136
hej jag heter selma och jag är elva år och jag bor i västerås. och det här är min hund mila. och hon är tre år i januari. hon är 75% amstaff och 25% pitbull. och min ögonsten.

mvh slemmis

slemmis
8/26/12, 5:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

en till bild. ps: 16 och 62 ag tycker att era hndar är vädig lik min tycker ni de.

mvh slemmis

gustafssontherese
3/4/13, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Hej!

heter Therese bor med sambo våra gemensamma tvillingpojkar, katten Doris och vår Amstaff Holly eller Manjifik Sadie som hon heter i tavlan :)

Kringlan64
3/6/13, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Ebba Johansson från Örebro, en 3-årig blandrastik. Världens bästa. Har en personlighet och kärlek som får hela familjen att älska denna hund. Så mycket love i en enda hund. Sanslöst.❤️

Annons:
Fjordell
6/5/14, 2:12 AM
#140

Fler som vill presentera sina fina hundar? :)

[AmstaffLeo]
6/6/14, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Varit medlem sen 2012 men glömt presentera mig! 😂

Ägare av 4 åriga amstaffen Leo, min första hund! blev ofta tipsad om att man inte ska ha amstaff som första hund men jag kunde absolut inte låta bli, hittade aldrig en annan ras att falla för. Läste som en galning om hundar allmänt och specifikt om rasen. Det blev en helt annan grej när jag fick hem honom, då blev det att sätta sig och läsa igen😃

Upp till toppen
Annons: