Annons:
Etikett18-hundar-vi-minns
Läst 6824 ggr
jasmina.p
1/23/12, 1:36 AM

Kiara.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på min ängel, Kiara jag fick henne i julklapp som första hund vilket inte är det bästa då det är en krävande ras men med ett hjärta av guld i rätt händer.

Som första hund så jag inte hade någon koll som jag har nu så var detta ingen bra kombination. Kiara blev överbeskyddande över mig och detta kunde drabba vår familj med nyfött barn. Jag lämnade iväg henne till en kille som hade henne i några månader, han tränade henne och pluggade hundpsykologi, tyvär så gick hon till atack då hon var dominant i trottsåldern och bet upp halsen på en tollare, några veckor där efter så kände vi att det bästa för henne var att somna in.

Om jag kunde gå tillbaka i tiden så hade jag ändrat på allt.

Hon är min beskyddande ängel där uppe i de blå och vi kommer att ses igen. <3

Don't blame the dog, blame the owner.

Hon kom från en familj ifrån upplandväsby i slummen. Har absolut ingen aning om hur föräldrarna var. Ett misstag jag inte gör om.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Annons:
Fjordell
1/23/12, 2:45 AM
#1

Oj, vilken sorglig historia… Jag beklagar verkligen Gråter Jag vet hur ont det gör att förlora sin älskade! Det finns inget som är värre än just den smärtan.

Men finn tröst i att hon har det bra nu, och att ni en dag kommer ses igen.

Vila i frid Kiara.

jasmina.p
1/23/12, 9:29 PM
#2

#1 Man har ju lärt sig en läxa. och det är aldrig hundens fel. I framtiden kommer jag köpa ifrån uppfödare och hålla kontakten med uppfödare därav få hjälp om det skulle strula med någonting.

För denna underbara ras kan man inte motstå (:

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

[LejonTjejen]
8/17/12, 4:44 PM
#3

Vad är en tollare ?

Denna kommentar har tagits bort.
[LejonTjejen]
8/18/12, 4:30 PM
#5

#4: Shit..

MyTwiggs
8/24/12, 7:23 AM
#6

Usch så sorgligt! Jag tror att det inte kan upprepas för många gånger. Att lägga det dubbla på en hund från en riktigt seriös uppfödare och att välja sin valp - och ras - med omsorg är A och O.

Hoppas att din berättelse kan förmedla detta till andra blivande hundägare och tillsammans med liknande historier utmana den utbredda backyard-aveln som missgynnar så väl rasens hälsa som rykte.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
jasmina.p
8/24/12, 11:06 AM
#7

#6 ja men precis, att bara välja uppfödare så har man ju fördelen med hälsan där man vet hur den ligger till i generna. Sen så är ju alla hundar idivider också.

Själv tycker jag nu att varje hundras ska ha lika mycket disiplin och en fast hand, även om det nu är en Amstaff eller chihuahua.

Storlek är ju även styrka.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

MyTwiggs
8/24/12, 1:31 PM
#8

#7 Självklart ska alla hundar oavsett ras få leva med en ägare som sätter gränser och därigenom förmedlar trygghet, men val av ras kan ha stor betydelse. Vi har ju påverkat hundarnas behov genom vår avel och även om de mest basala behoven alltid är desamma för alla hundar så kan ju starka rasegenskaper behöva underhållas.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: