Annons:
Etikett17-sajten
Läst 5193 ggr
Fjordell
12/29/12, 11:59 PM

Ger upp

Jag har mist min älskade Jackson. Jag har ingen ork att ens försöka hålla sajten vid liv längre. Jag ger upp. Alla intresserade av att agera Sajtvärd kan PMa mig. Vid brist på intresse kommer jag attbe iFokus-ledningen att lägga ned sajten. Jag är hemskt ledsen för detta, men jag klarar inte ens av att tänka på min älskade lilla djävul, som jag inte längre får hålla om. Än mindre orkar jag lägga ned mer energi på en sajt där innehållet konstant påminner mig om honom. Jackson är vid liv, men jag får aldrig mer träffa honom. Allt pågrund av en hämndlysten expojkvän. Ber tusen gånger om ursäkt, och jag hoppas att det finns någon därute som vill och kan hålla igång sajten.

Annons:
[Madlene]
12/30/12, 12:45 PM
#1

Hämndlysten expojkvän? Det är väll ändå du som står som ägare? anmäl och åk och hämta din Jackson :(

Jenna_Nord
12/30/12, 4:17 PM
#2

Ge inte upp honom :( Måste finnas något sätt!

Mvh Jenna

indra-bus
12/30/12, 6:11 PM
#3

Oj, detta lät inte som någon "rolig julklapp".

Jag vet ju inte riktigt vad som hänt men jag hoppas att de löser sig. Säger oxå ge inte upp.

Skickar massor med tröst o styrke kramar.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Madlene]
12/30/12, 10:00 PM
#4

Kollade på skk's hunddata och de är ju en kille som står som ägare :/ tråkigt är det.. Men de är ju hans hund då :( har du sålt din fina kille?

vallhund
12/30/12, 10:53 PM
#5

# 4

Vem som står som ägare hos JBV/SKK är ointressant, det är den som har köpekontrakt på hunden som är ägare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

MiaLisaSofi
12/31/12, 8:44 AM
#6

#4 Hon har inte sålt honom, men hon har aldrig stått dom ägare. Det var hennes ex som köpte Jackson, men Fjordell som tagit hand om honom. Så har jag fattat det i af.

*Redigerad av mod*

Annons:
[Madlene]
12/31/12, 11:37 AM
#7

#6 jaha, då förstår jag.

Fjordell
1/2/13, 4:05 PM
#8

Precis som #6 säger så köpte vi honom tillsammans, men eftersom bara en kan skriva under, så blev det ju automatiskt "hans" hund, trots att det är jag som haft Jackson under hela hans uppväxt, och varit den som tagit hand om honom.

Mitt ex har själv sagt till mig att han inte kan ha Jackson, att han saknar både kunskap och tid. Han har ingen som helst kontroll på Jackson, och han kan rent ut sagt bli ett monster när mitt ex har honom. När det tog slut så kom vi överens om att jag ska fortsätta ha Jackson, för allas bästa. Men i samband med att min andra hund bröt benet så fick Jackson tillfälligt bo hos mitt ex (vilket han inte ens gör, då han bara bor hos någon annan hela tiden, bland annat hos uppfödaren…), tills benet är återställt och i tillräckligt bra skick att utsättas för 35 kg hund som så gärna vill busa med henne.

Nu när jag kom till min hemstad över nyår, så frågade jag mitt ex om jag fick komma och träffa Jackson, med tanke på att det är 3 månader sedan jag ens såg honom. Men jag fick ett klart och tydligt NEJ. "Det skulle vara för jobbigt för Jackson att se dig, och sedan är han jobbig igen i flera veckor efteråt". Så sa jag att Telmas benplatta snart ska tas ut igen, så det är inte så länge kvar tills han kan få komma hem. Då sa han att han inte tycker att det är en bra idé. Att han tycker att jag inte borde ha något med Jackson att göra mer.

Det värsta med det hela är att han enbart gör det för att vara elak och grym mot mig, eftersom jag förstört hans liv efter att jag gjorde slut på årtiondets sämsta förhållande…

Uppfödaren hörde av sig till mig och beklagade situationen. Hon skrev bland annat: "Han har skött sig när jag haft honom även fast han varit lite osäker, bara man avbryter honom i tid är de inga problem. Han har som mest knorrat men valt att gå undan istället när han blir trängd. Tror absolut inte de är omöjligt att få till honom bara man gör de på rätt sätt. Han är super go men väldigt osäker men inte de minsta aggressiv utan reagerar bara utåt när han måste hålla koll på situationen själv. Men direkt han kom hem till ***** igen hade han visa tänderna å allt. Jag är dock väldigt rädd för att de kommer sluta med avlivning om han blir kvar hos ***** då de tyvärr inte hjälper att han gjort stora framsteg med mig men sen kommer tillbaka hem och får göra som han vill.. ( ***** har själv skrivit att de är bara att inse att han förstört hunden och att han inte klarar av honom att de nog bara är å ta bort honom) väldigt trist då jag tror han hade kunnat fungera med någon som är mer bestämd och självsäker med honom."

Jag är helt förkrossad.

Jag har bestämt mig för att bara låta det vara, jag har ingen makt i det här, och jag är rädd för att bara göra det hela värre genom att försöka få tillbaka "min" hund. Förhoppningsvis kommer han till sina sinnens fulla bruk någon dag, och låter mig ta hand om Jackson igen… INNAN det går för långt.

[Madlene]
1/2/13, 4:59 PM
#9

***** har själv skrivit att de är bara att inse att han förstört hunden och att han inte klarar av honom att de nog bara är å ta bort honom..

Man blir ju mörkrädd, inte ska Jackson avlivas :( väldigt tråkigt att läsa Fjordell.. hoppas på det bästa Skäms

Fjordell
1/2/13, 6:07 PM
#10

Ja, det är fruktansvärt att han använder hunden som ett vapen. Allt för att jävlas med mig. Han vet att det är det enda han kan göra för att komma åt mig, och ja… Han lyckas ju verkligen, om man säger så. Rynkar på näsan

[AmstaffLeo]
1/2/13, 6:12 PM
#11

"väldigt osäker men inte de minsta aggressiv"

Vad är det Jackson gjort för att det kommer på tal att han ska avlivas? klarar han inte av hunden så kan han ge tillbaka till dig, Fjordell, eller sälja. Om någon kan förklara för mig…

Avlivning borde ju vara det sista man ska tänka på.

Kringlan64
1/2/13, 6:19 PM
#12

Hjästslitande. Käre tid, finns det verkligen ingenting man kan göra?

När jag läser din historia känner jag förtvivlan å dina vägnar. Hoppas att din expojkvän tar reson och visar lite värdighet. Det han gör mot dig och hunden framstår som otroligt skräpigt. Han skämmer ut sig.

Hoppas det löser sig. kram.

Fjordell
1/2/13, 6:24 PM
#13

#11 Mitt ex sa till uppfödaren att han inser att han förstör Jackson, och att han inte klarar av honom på egen hand. Och sa därför att det är lika bra att avliva.

Han avlivar alltså hellre Jackson än att låta mig ta honom. Hos mig sköter han sig bra, och jag är medveten om att man måste vara oerhört säker med honom då han själv är såpass osäker. Och att han är osäker kan ha många orsaker.

Han har bland annat råkat ut för flera utfall från vuxna hundar, bland annat två stora schäfrar, då han var valp. Men han visar inget dåligt beteende kring andra hundar, så länge de inte råkar vara väldigt stora, okastrerade hanhundar… De är han fortfarande lite rädd för. Men den största boven i dramat är veterinären som vaccinerade Jackson vid 1 års ålder, hon behandlade honom hemskt dåligt (vad hon gjorde orkar jag inte ta nu då jag skriver från telefonen), men efter det är han väldigt osäker på främlingar, och kräver alltså att de inte får komma mot honom på ett sätt som han kan uppfatta som hotfullt. Främlingarna måste alltså huka sig ned och inte tränga sig på honom, då går han fram och pussar som en tok. Det är detta mitt ex har svårt med, han vet inte hur han ska göra när Jackson är osäker på något/någon… Och det kan ju faktiskt sluta hemskt illa.

Annons:
Fjordell
1/2/13, 6:31 PM
#14

#12 Ja, det är skrämmande hur en människa kan göra på det här sättet…

Och tack, snälla du!

indra-bus
1/2/13, 7:48 PM
#15

Oj, jag lider verkligen med dig.

Villket svin.

Vet inte vad jag ska skriva, vet bara att jag skulle vara helt knäckt om jag varit i din sits.

Skicar tröst kramar i massor. O ja hoppas han tar sitt förnuft tillfånga.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Madlene]
1/2/13, 9:11 PM
#16

Du kan kanske erbjuda dig att köpa tillbaka honom :/

Kringlan64
1/2/13, 10:06 PM
#17

Ja, alla kan köpas för rätt summa.

[Madlene]
1/2/13, 10:10 PM
#18

#17 Och att erbjuda en kille en stor summa pengar kanske får hjärnan att snurra ett extra varv :/ det är värt ett försök..

vallhund
1/3/13, 1:07 AM
#19

Skickar massvis av kramar o varma tankar….

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[ElisabethYL]
1/5/13, 5:41 PM
#20

Skickar massor med kramar härifrån också!

Hoppas det löser sig på något sätt!

Annons:
Chilli10
1/5/13, 10:18 PM
#21

Riktigt tråkigt att läsa :(

Vem har stått för kostnaderna för hunden?
Vad jag hört så spelar det inte alltid så stor roll vem som står på hunden om man kan bevisa vem det är som har stått för övervägande kostnader.

Skk har jurister man kan rådfråga.

http://www.skk.se/om-skk/det-har-ar-skk/kontakta-oss/skks-kansli-i-stockholm/juridiska-avdelningen/

Jag läste om ett sådant fall någonstans där de hjälpte till, kommer dock ej ihåg vart.

Styrkekramar!

theraphosa
1/7/13, 4:53 PM
#22

Vad hämmskt att läsa, all lycka och styrka till dig! 

Men kan inte uppfödaren hjälpa dig, att hon erbjuder sig att ta hunden och sedan ger den till dig eller nått. För om han funkar bra med dig osv så borde uppfödaren vela att han är med dig.


SunnygirlMaria
1/8/13, 11:46 PM
#23

Men herregud ush Förvånad Som hundägare så vet man ju hur mycket ens hund betyder för en Rynkar på näsan Det måste finnas någon rättvisa. Rynkar på näsan

Memzo
1/9/13, 11:22 AM
#24

Fjordell! Jag skickar ett pm till dig!

Fjordell
1/12/13, 3:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Tack för ert engagemang! Det gäller alla ni som skrivit här, och som skrivit via PM. Jag är oerhört tacksam för alla tankar och goda råd ni ger. Anledningen till att jag är väldigt "off" är helt enkelt att jag inte orkar ödsla energi på detta just nu. Min tanke är att jag ska låta det här sjunka in lite, och ge mitt ex lite mer tid på sig… Vem vet, kanske ångrar han sig en dag och inser vad det är han håller på med.

Jag hoppas verkligen det. Jag kommer aldrig att sluta heller.

Det handlar inte om att jag inte vill kämpa för min hund, ja "min hund"…. Jag har tränat och uppfostrat den där hunden i hans snart 2 år långa liv. Jag har gett honom all min fritid, och älskat det. Han gav mig viljan att fortsätta även när livet verkligen slängde all möjlig skit mot mig. Han fanns alltid där. Han kom alltid och la sig intill mig när han visste att allt jag behövde var närhet. Han är min Jackson, och det kommer han alltid att vara. Jag kommer aldrig att sluta älska honom.

Jag vill bara inte riskera att göra situationen ännu värre. Förhoppningsvis lugnar väl mitt ex ned sig, och slutar vara arg på mig. Nångång måste ju hans begär att hämnas upphöra.

Återigen, tack till alla er. Ni är fantastiska.

Kanske finner jag orken att någon dag ta tag i den här sajten. Hur det än går med det här, så kommer alltid mitt intresse för AST finnas kvar.

Ha det bra tills vidare, och pussa era älsklingar, ni som kan! Jag hade gjort allt för att få pussa min Jackson i hans "pussgrop" (stopet) just precis nu. Min prins.

<3

[AmstaffLeo]
3/8/13, 12:23 PM
#26

Hur har det gått? är Jackson tillbaka hemma?

Fjordell
3/8/13, 9:54 PM
#27

Nej. Jag har ingen som helst kontakt med mitt ex, och har heller ingen aning om Jackson har det. Känns fruktansvärt. Det är som att jag mist mitt barn. 

Jag intalar dock mig själv att han har det bra, och att han åtminstone inte saknar mig som jag saknar honom.

Annons:
[Bullen300]
3/15/13, 12:45 AM
#28

så himla tragiskt :(

WhiteBunnyWithBlueEyes
3/15/13, 12:22 PM
#29

Vilken skitstövel till expojkvän.

Väldigt omogen människa.

Cazzos
3/24/13, 8:52 PM
#30

Usch vad tråkigt. Det är inte schysst av ditt ex att göra så!

Styrkekram!


Upp till toppen
Annons: