Annons:
Etikett20-allmänt
Läst 2345 ggr
Ratlings
2013-01-15 14:07

Försäkringsbolag

Hej!
Jag håller på att kolla upp olika försäkringsbolag, men tycker det är en ren djungel att gå igenom.
Vilket försäkringsbolag har ni? Är ni nöjda?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Ketang
2013-01-15 14:17
#1

Jag har if och Agria. Agria är dyrare och inte alltid helt enkla att ha och göra med. If har bonus system som jag tycker är jätte bra. Man får 200:-/outnyttjad försäkring och år som man kan använda vid en ev skada. Dom har aldrig ifrågasatt någon behandling jag gjort på hunarna och alltid betalat ut snabbt och smidigt!

Ratlings
2013-01-15 14:21
#2

#1 Så IF täcker alltså alla behandlingar? Tex, allergi? 
Jag kollade hur mycket det skulle kosta på IF, Agria och Folksam - IF var dyrast Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ketang
2013-01-15 14:25
#3

Jag vet tyvärr inte exakt vad If täcker. Men dom täcker ex mediciner som väldigt många andra bolag inte täcker. Just allergi vet jag inte, men har du specifika frågor om vissa sjukdommar/skador kan du ju alltid ringa dom :-)

Ratlings
2013-01-15 14:31
#4

Ja jag får göra det. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

vallhund
2013-01-15 17:02
#5

Jag har alltid haft Agria, även när det hette Länsförsäkringar, har aldrig haft problem med dem, tvärtom.

Nuvarande vovve har jag i Sveland, inte mitt val iom att han är på foder.

När man väljer bolag så skall man inte stirra sig blind på att försäkringen skall vara så billig som möjligt, man måste kolla upp vad försäkringen täcker, annars kan det bli väldigt dyrt.

En BC valp jag sålde -89 fick en framtass mosad av baklemmen på slaktbilen, hunden var då 9 år, den billiga försäkringen täckte inte vet vård för en så gammal hund, blev dyrt för ägarna. Själv hade jag en dyrare försäkring på ett kullsyskon jag behållt. Vid samma ålder blev han sjuk o ersättningen jag fick hade jag kunnat köpa 6 valpar för, dessutom fick jag ut livvärde som täckte inköp av ny hund när han fick somna in.

Det viktigaste är att kolla vad försäkringarna verklingen täcker, det skiljer sig åt  mellan olika raser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ketang
2013-01-15 17:43
#6

Vad hade du för bolag när du fick ut livvärdet på en sån gammal hund?

Annons:
Ratlings
2013-01-15 17:48
#7

Jag har en dyr försäkring nu som täcker det mesta, jag kollar bara upp olika Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ketang
2013-01-15 18:35
#8

Om du har en försäkring på en hund som du behandlat mot något ska du inte byta. Då kan det nya bolaget neka dig ersättning för saker som DOM anser höra ihop med en gammal behandling.

vallhund
2013-01-15 18:52
#9

# 6

Agria.

# 8

Man skall aldrig byta försäkringsbolag på hund, risken är stor att man inte får någon ersättning öht om det inte handlar om olycka.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ratlings
2013-01-15 20:46
#10

Okei! Tack för svar Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ketang
2013-01-15 20:54
#11

#9 Märkligt att det skiljer så inom samma bolag. Mina hundar har bara livförsäkring till 7års ålder hos agria. Pratar man med försäkringsbolagen säger dom att det inte är någon fara att byta bolag om hunden inte varit sjuk/skadad tidigare. Men att det kan bli problem om hunden har det och man byter.

Ratlings
2013-01-15 21:07
#12

Han har allergi och vait behandlad för det tidigare så jag stannar väl kvar hos IF då Flört

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ketang
2013-01-15 21:29
#13

Det gör du rätt i! Så slipper du krångel.

Annons:
Ratlings
2013-01-15 21:42
#14

Ja Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

vallhund
2013-01-16 03:19
#15

# 11

Naturligtvis vill bolagen ha fler kunder. Vad de inte berättar är att om hunden blir sjuk så kan de påstå att hunden egentligen var sjuk innan bolagsbytet o gamla bolaget anser sig inte ha med saken att göra.

= Ingen ersättning för vetvård, ett inte så ovanligt scenario.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ketang
2013-01-16 08:02
#16

#15 Ja allt kan hända. Även om man inte byter. Kan skilja från handläggare till handläggare ochså så helt säker är man ju aldrig.

vallhund
2013-01-17 10:03
#17

# 16, natrrligtvis kan allt hända, men varför utmana ödet i onödan?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ketang
2013-01-17 10:09
#18

#17 Vi är av olika åsikter helt enkelt. Dom jag har pratat med på olika försäkringsbolag har avrått att flytta försäkringen på en hund som varit behandlad för något, men sagt att så länge man inte nyttjat försäkringen för någon skada/sjukdom är det helt ofarligt. Den informationen baserar jag mina beslut på. Alltså ser jag det inte som att utmana ödet att byta bolag på en hund som inte varit sjuk/skadad någon gång.

Kanske ska förtydliga mig också och tala om att jag blivit avrådd av bolag att flytta min försäkring TILL dom av denna anledning så dom har alltså själva förlorat en potentiell kund på att vara ärliga med detta. Det är alltså inget dom sagt för att själva tjäna på det.

vallhund
2013-01-17 11:42
#19

# 18

Själv känner jag till flera personer som satt med sgägget efter att hu byt bolag.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ketang
2013-01-17 14:01
#20

Med olika erfarenheter fattar man olika beslut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: