Annons:
Etikett06-träning-inlärning
Läst 9595 ggr
loiiizz
2014-11-10 12:56

Koppelträna

Har en liten tik här hemma som blir 12 veckor på fredag, wihoo! Men tänkte höra när jag ska börja koppelträna henne? och hur jag ska göra det på bästa sätt? :)

Annons:
imsuchadiva
2014-11-24 14:35
#1

Jag hämtade hem min amstaff när han var tre månader. Vet inte om han var van att gå i koppel då han var uppvuxen i hus med en stor trädgård. Men han var iaf van att ha halsband. 
Men jag bor i en lägenhet i stan så för mig var det naturligt att sätta på honom koppel och "bara gå ut".  Små valpar följer oftast efter en väldigt lätt, så det var inte större problem att rasta honom. Men det blev så klart kort korta kiss-svängar i början. Ibland satte han sig så klart och då lät jag honom sitta en stund innan jag lockade överdrivet fjantigt/busigt på honom. 

Vet inte om du blev nå klokare av de här :P

Mallanbrallan1
2015-02-20 09:04
#2

Jag skulle göra tvärt om, när valpen sätter sig blir man väldigt tråkig men när valpen går blir man väldigt Väldigt rolig! Allt för att bygga upp till senare att det alltid är roligt att vara med husse och matte! :) sedan om valpen sätter sig skulle jag i börja när den är så ung bära den hem för den kan helt enkelt sätta sig för att den är trött :) men det får man ju känna av vid olika tillfällen :D lycka till med din valp som när är lite äldre! :)

Upp till toppen
Annons: