Annons:
Etikett05-hälsa-sjukdomar
Läst 1535 ggr
Juliiao
5/1/15, 9:12 PM

Spyr

Jag och min pojkvän har tagit över en amstaff tik för dryga en månad sen! När hon kom till hos va det inget konstigt med henne men hon vägra äta nått (om man inte typ la i blöt hundmat som vi fick göra för att hon skulle äta nått). Men nu har hon börjat äta allt mer å mer men nu har hon också börjat spy massa! Men bara vatten men kan även även va väldigt lite hund mat med. Och det konstigaste är att det helt plötsligt bara kommer upp! Hon "hulkar"( eller vad man ska säga) inte innan hon spyr utan det bara kommer! Hon kan va i full fart å leka och helt plötsligt när och springer med leksaken i munnen så spyr hon! Min fråga är om nån här kanske vet va felet kan va eller om man borde besöka en veterinär för det har hållit på typ två veckor nu Tacksam för svar!

Annons:
Mysan_
5/1/15, 9:19 PM
#1

Jag tycker du borde ringa veterinären för att vara säker.

Anna O.
5/3/15, 9:15 PM
#2

Ja, ring veterinären för säkerhetskull :) Hoppas det löser sig!

[Natchie]
6/2/15, 7:45 PM
#3

jag tycker absolut att du ska besöka veterinären om du inte redan gjort det (ser att jag kommer in lite sent i diskussionen) Att hunden kräks på det sättet du beskriver kan ha många orsaker men det är inte bra och måste absolut kollas upp!Det kan vara ett tecken på allt möjligt, tex diabetes, något slags problem med njurarna, struma mm mm. Menar absolut inte att skrämma upp dig utan menar bara att det är viktigt att det kollas upp ordentligt!

vallhund
6/3/15, 1:47 AM
#4

Vad sa veterinären?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Natchie]
6/4/15, 2:27 AM
#5

ja, det är jag oxå nyfiken på, speciellt som en av mina hundar plötsligt en dag också började kräkas liknande  som på beskrivningen. Det var mer än kräkningar för min hund dessvärre, men började två dgr m enbart lite kräkande, men det eskalerade 3dan å då hade hon lika plötsligt svårt att kontrollera urinen (då ska jag tillägga hon ALDRID nånsin gör på sig inomhus hänt 2 ggr på 12 år- o då var hon magsjuk visade det sig), Så jag tog henne till veterinären som inte kunde hitta nåt direkt fel men tog massor m prover som skickades på akut analys men trots d tog det lång tid många besök mkt prover osv innan de kom fram till att hon hade diabetes som absolut behövde behandlas för att hon skulle ha en chans att överleva, finns mkt bra mediciner nuförtiden som tur är !

Upp till toppen
Annons: