Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3329 ggr
[Anata]
11/29/15, 4:48 PM

Kan ni hjälpa mig ang ras?

Hej!

Av någon anledning fick jag öppna nytt konto :/ Men men
För ett tag sen la jag upp bild på min tik men då jag inte kan veta rasen till 100% så ber jag nu er amstaff "folk" om hjälp. 

Så fort någon ser henne säger dom schäfer Amstaff. Jag har alltid sagt schäfer BC labbe. Men ja. Hoppas att bilben inte är för liten! Hon är köpt som schäfer labbe st bernad bernad senner. Sen har jag fått höra allt. När jag hämtade henne hon ägare 2 så sa dom rotta pitbull. Sen där efter allt.

Sis var att mamma vad schäfer bc eller labbe bc. Pappa skulle vara schäfer labbe!

Snälla kan ni som vet om amstaff hjälpa mig! De kan förklara henne "problem" på ett annat sett. Inget kommer ändra oavsett ras. Men för att kunna hjälpa henne på bästa sätt!

Ni kanske kan hjälpa mig att trassla upp detta lite :)

Annons:
vallhund
11/29/15, 5:37 PM
#1

Jag kan inte se något annat än schäfer i hunden + att den har andra raser i sig.

Jag kan inte se något som tyder på att det skulle finnas AST / APBT, Rottis eller BC i hunden. Inte heller St Bernard eller berner sennen.

Möjligtvis kan det finnas någon slädhund à la husky i den.

Vad är det för problem ni har med hunden? Ålder?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Anata]
12/1/15, 7:36 PM
#2

Hej!

Förlåt men har får mig att jag har svarat innan på din fråga Valhund :)

Hon är 5 år gammal. Hon har problem med att möta en hund. Oavsett dom de är face to face eller du går bakom någon eller någon. Hon blåser upp sig och "låser" sig eller vad man ska säga. Samma kommer till kaniner och sånt smått. Men inte bebisar som kattungar valpar

[Anata]
12/1/15, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Här är foto på min bebis som valp

vallhund
12/1/15, 9:21 PM
#4

#3 Av profilbilden skulle det kunna vara AST/APBT som syns på huvudet/nosen.

Angående möten, har du testat skvallerträning?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Anata]
12/1/15, 9:47 PM
#5

Jaså ska vi snacka träning nu ;) Haha 🤪 

Du får gärna använda hela namn eller de som man är van vid att höra. Inte ras förkortningar, Jag har fått höra Amstaff Cattle Dog Pitbull Cattle Dog Pitbull Malino. Vill du kan jag lämna mina youtube filmer på henne. Dom jag har velat lägga upp så kan du se hur hon är lite mer.

Ang skvallerträning så går inte de! Då hon är helt låst när de kommer till mötande hundar! I tex hundrastgården kommer hon tillbaka om de inte blir munhugg genom staketet. Vilket händer. Men annars är hon lätt att kalla tillbaka där. Men när vi går. Då kvittar de om jag går på att sida av huset och den mötande på andra sidan. Har hon sett den hunden. Så låser hon sig. Eller ja förlåt. Hon gjorde fram tills jag bytade mitt sätt så nu kör vi retirivet koppel och halsbandet högt upp löst. Så dom hon har de på utställningarna. Och nej jag drar inte eller liknande. JAg har frågar instrukröter om detta och de funkar. ÄVen varit hos veterinär och kontakt med länsstyrelsen mm. För att se så jag inte skadar min hund.

Och mitt sätt att använda detta på är inte skadligt för henne så jag ALDRIG drar i kopplet för de hjälper inte. Jag har halsbandet där då de är lättare att jobba med henne. Sele funkar inte. Halti ALDRIG!

Jag säger detta just för att lägga alla korten på bordet :)

[Anata]
12/1/15, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Alla bilderna jag lägger upp är mina egna.

Annons:
[Anata]
12/3/15, 1:04 PM
#7

Valhund! Tror du att de är Pitbull i henne?

vallhund
12/3/15, 8:27 PM
#8

AST o APBT är i princip samma ras, de skildes åt kring 1930, då man började avla AST för utställning, sällskap o bruks.

Med tanke på att det finns ganska få renrasiga APBTs (pitbull) i Sverige så är det föga troligt att den rasen skulle finnas i din hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Anata]
12/3/15, 9:19 PM
#9

AST? Men är de dom där mindre renrasiga pitbullarna men ändå inte blandras? Jag hittar inget om AST i hundras. därför frågar jag :) Jag menade inget illa med mitt inlägg #5. Hoppas inte du tog de så!

Vad heter den AST rasen?

[Anata]
12/3/15, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är hon ca 6 månader! Ingen bra bild

[Anata]
12/3/15, 9:55 PM
#11

#8 Valhund. Nu blir rörigt här. Enligt SKK så är AST samma som som Amstaffen eller?? 

Jag har lagt ut en sökan efter kullsyskon. Ger de två veckor tror jag. Sen blir jag väl som alla andra och gå till tidningarna och ber om hjälp haha!

vallhund
12/3/15, 11:03 PM
#12

American Staffordshire Terrier = AST
American Pit Bull Terrier = Pitbull

Ursäkta förkortningarna, det sker av bara farten, glömde att du skrivit att du ville ha rasnamnen utskrivna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Anata]
12/4/15, 7:13 AM
#13

Men Amstaff uppfödare säger hon har mycket efter en pitbull. Sånt som amstaffen inte har som tex musklaturen. Hon är för "small" för att ha amstaff i sig.

Annons:
[Anata]
12/4/15, 7:15 AM
#14

Så blir väldigt så. Även folk som stam pitbull från usa säger pitbull :/ som du säkert förstår blir man osäker. Jag reagerade efter jag såg ett avsnitt om pitbullen. Då jag kände igen jätte mycket.

Sajtvärden har redigerat bl. a. stavning. Vallis

Wellcraft
12/5/15, 1:18 AM
#15

Kan du beskriva hundens mentalitet, aktivitetsnivå mfl mer ingående? 
En bra formulerad beskrivning av hundens mentalitet hjälper en hel del när man ska spåna i ras.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Anata]
12/5/15, 10:42 AM
#16

Oj! Du får gärna fråga #15 då jag inte vet vad jag ska beskriva.

Hennes aktivitetsnivå är ganska intensiv och hög men lätt att bryta. 

https://www.youtube.com/channel/UC2yuYLNv3DtNxBuqoMSsydA/videos

Där kan ni se när jag själv ha filmat henne och när hon leker med min vinthunds mix.

Mentalt oj. Hon har svårt att möta hundar eller ens gå förbi. Ut över de så är hon är lugn hund inomhus . Väldigt avslappnad runt mycket. Hatar Nyår ;) Vem gör inte de. Hon är helt underbar med ALLA barn oavsett ev problem som downs syndrom. När hon har lekt med andra hundar där jag inte har hunnit filma. Så har hon låtit som många säger pitbull gör och dom pitbullarna jag har träffat gör! Hon älskar att kampa med leksaker och vill mer än gärna jobba. Men har oxå väldigt lätt för att tröttna på inrutade saker!

Wellcraft
12/5/15, 1:15 PM
#17

Överlag så påminner hon om en amstaff i beskrivningen. Men säkert kan man ju aldrig veta.

Har hon vakt i sig? Alltså, vaktar tomt, hus mfl?
Är hon förig eller mer självständig?
Om en annan hund utmanar henne, är hon snabb med att svara upp eller ger hon sig?
Har hon någon jakt i sig?
Vad jag förstod så älskar hon människor, när hon möter andra människor - hur beter hon sig då? Hälsar hon lugnt & sedan räcker det eller blir hon lite "vild" & "överkär"?
Är hon orädd generellt eller har hon lätt för att bli skrämd?
Behöver du säga till henne ordentligt för att hon ska lyssna, eller räcker det med att du säger ifrån lugnt? Blir hon svansig & låg om du höjer rösten?
Hur leker hon med andra hundar? Brottas hon helst eller vill hon helst leka jaga?
Har hon alltid klarat av att vara ensam bra eller har ni behövt träna mycket på det, eller går det inte alls?

Mycket av det jag skrev är individ & träningsfrågor, men vissa raser har mer tendenser till vissa beteenden.  Och frågorna har jag inte skrivit för att ifrågasätta hur du har tränat eller uppfostrat hunden, utan som sagt - jag vill bara veta mer om hur individen sköter situationer & har för mentalitet. 🙂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Anata]
12/5/15, 1:43 PM
#18

#17

Hon är extremt vaktig. Hon asså hoppar när hon skäller. Vilket jag aldrig sätt hos en Amstaff!
Hon är självständig men vill gärna ta kommando.
Hon har blivit ut manad av en Rottis/pitbull kompis. Och då svara hon upp som f. Dom bröstade sig och "kramades" Då kunde nu nypa han och leka så som man ser pitbullar på youtub göra. Hon jagar kompisar och harar. Men när de komemr till kor och hästar så är de med jaga för att typ mer hämta in dom. När någon kommer hit som inte är en uniform människa så är hon upp över öronen på dom. De kan ta upp till 10 minut innan hon ger sig. Hon är inte den rädd typen. Hon är mer "där framme" än långt där bakom eller hur man kan säga. Hon blir svansig när du höjer rösten och kryper ihop och blir rädd. Men jag har tyvärr varit i hotfulla förhållanden där även hon blev utsatt. Så vet inte om de är de som trycker på :( Men hon snappar upp och jag säger till henne lugnt.
Hon vill brottas. De är endast med vinthunden som hon jageleker. Annars är de höga tassar som gäller. När jag går till jobbet måndag onsdag fredag. Fast min man är hemma så är hon skit sur äter inte ville inte ens säga hejdå mm.

Tror jag har svarat på alla ;) Hur jag har uppfostrat henne. Då när jag ser henne som valp se något mig Pitbull schäfer. Vet inte varför. Så redan då började jag men kamplekar när jag sa okej.  Inte leka inne. Dela på maten och att jag hade min hand i skålen.

Asså en lite "hårdare" blir fel ord. Men ja. Än vad min labrador bc valp hade. Jag körde väldigt mycket byte. Jag tog tex leksaken och hon fick godis. Då jag inte ville uppmana till kamp när någon tar i leksaken.

Jag kan länka dig en och annan video där hon leker med anda hundar

[Anata]
12/5/15, 1:45 PM
[Anata]
12/5/15, 1:52 PM
#20

https://www.youtube.com/watch?v=GGwqg1KQM-s&feature=youtu.be

Inne på min youtube finns de flera filmner

Annons:
[Anata]
12/10/15, 9:48 AM
#21

#17. Hallå är du kvar?

Wellcraft
12/10/15, 2:23 PM
#22

Jag tycker att det låter som en schäfer/amstaff.
Amstaff är sällan några bra vakthundar. 
BC känner jag inte igen varken i det du beskriver mentalt eller på utseendet.
Labbe skulle kunna passa in, men jag ser ingen labrador i utseendet.
Man ser schäfern i hunden, men det är något mer.
Det kan mycket väl vara bara amstaff & schäfer som slog igenom i din hund, blandrasuppfödare har sällan eller aldrig koll på vad de egentligen blandar in i sin avel, så länge bak i ledet kan det ha funnits en amstaff eller amstaffmix som slog igenom nu :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Anata]
12/10/15, 2:34 PM
#23

#22 

En bekant som är uppfödare på Amstaff i mindre skala ser ingen amstaff i henne men pitbull. En annan som föder upp pitbull. Dom ser jätte mycket pitbull i hennes beteende och utseende. 

Flera SBK instruktörar säger pitbull många amstaff ägare säger pitbull

Just nu håller vi på och leta upp besiktnings papper på henne från valp. Så hoppas att jag hittar de då uppfödarens man står där.

Efter allt jag har sett i amstaff ser jag inget som har gått i genom men de jag har sett i pitbull är kopia hos henne.

Iom hon har schäfer i sig så kan de vara schäfern som vaktar.

Jag vet många blandras uppfödare som har koll på rasen i hundarna

Wellcraft
12/10/15, 2:40 PM
#24

#22 Pitbull är mycket ovanlig i Sverige. Tyvärr kallas många shitbulls för pitbull, detsamma var gäller shitbull uppf. 
Vart är pitbullen i henne? Hur skiljer den sig från amstaff? Kroppen är varken pitbull, amstaff eller shitbull. Inte heller huvudet är pitbull. 
Då de riktiga uppfödarna i Sverige är mycket måna & rädda om sina hundar så lånar de inte ut sina hundar till oseriös blandrasavel (finns ingen seriöst avel där man blandar pitbull).
Jag säger shitbull (påstodd apbtblandning, utan en droppe abpt i sig).

Hur håller dessa människor som föder upp blandrashundar, oseriöst (förmodligen), koll? Man vet aldrig säkert, vart inte naiv.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Anata]
12/10/15, 2:48 PM
#25

Dom jag känner som är pitbull uppfödare säljer sina valpar till "vetiga" människor. Men som dom själv har sagt så när valpen blir såld och dom inte ägare hunden kan dom inte göra något. Många har velat mixa Amstaff och pitbull efter att dom har köpt hund hos dom. Ärligt så vet jag inte varför man vill korsa dom två.

Om man kollar på min tik så har hon storlek efter pitbullen och kroppen utan över efter schäfern men även musklaturen sen en pitbull. 

Vi träffade i måndags en amstaff tik med stamstavla mm. Hon har långt ifrån min tik. Alldeles för "tjock" kropp. I onsdag kom en bekant förbi med sin rena pitbull. Och dom var jätte lite i kroppen med höjden musklarturen mm. 

Men på en bild är de jätte svårt att se. 

Efter att ha studerat både pitbullen och amstaffen så ser jag mycket pitbull i henne på hennes sätt mm

vallhund
12/10/15, 3:42 PM
#26

" Jag hade en gång en båt……"

"Jag hade en gång en BC som det visade sig inte såg ut som en BC, den såg ut o vallade som en NZ BC" 5 - 6 generationer senare.

Fanns inget NZ BC i stamtavlan om man inte gick 5 - 6 generationer tbx. Hanhunden hade lämnat efter sig ca 72 avkommor o ingen av dom påminde om NZ BC förutom min.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Anata]
12/10/15, 4:43 PM
#27

Vallhund! Hu va?

Annons:
[Anata]
12/10/15, 4:58 PM
#28

E bara en fråga!

Irish staffordshire terrier! De är jo en Shitdog de med :P Haha gillade nicket

Kalli
12/10/15, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#25: Fast Amstaffblandningar kan se ut lite hur som helst och behöver inte alls vara särskilt grova.  Personligen finner jag det lite konstigt att du kan se så mycket Pitbull i henne men samtidigt ingen Amstaff med tanke på att de från början var samma ras.

På bilden är min hane, sägs vara Amstaff/Rottweiler blandning och skulle inte påstå att han är överdrivet grov. Hur hög är din hund och vad väger hon?

[Anata]
12/10/15, 8:01 PM
#30

De jag har sett av amstaff är noll vakt. Pitbullen är lite mer glöd än amstaffen. Och jag har sett hört amstaffar leka mm. Dom låter inte så mycker så pitbullen. Sen är amstaffen som många andra. De är mycket som blir bort avlat. Hon väg 22kg och är 55hög en på bog på 25-30.

Kalli
12/10/15, 8:21 PM
#31

#30: Det finns renrasiga Amstaff med vaktinstinkt (och en del som bara är osäkra) och de flesta Amstaffblandningar jag träffat låter en massa när de leker, min hane inkluderat. Dessutom är det bevisligen inte en renrasig hund du har, vilket gör det omöjligt att säga vad hon möjligen ärvt av vilken ras. Ex. om du menar att du tror att hon har Pitbull i sig eftersom hon vaktar kan vakten lika gärna komma från Schäfern.

Hon påminner lite om en Amstaff/Rottis/Schäfer korsning som fanns i området här ett tag men det är omöjligt att säga, allra helst när det kan vara 2 raser i henne likväl som det kan vara 10 stycken.

[Anata]
12/10/15, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag har svårt att de Rotta i henne!

Kalli
12/10/15, 8:25 PM
#33

Vissa drag påminner om min hund men det kan såklart lika gärna komma från Schäfern, eller någon helt annan ras.

[Anata]
12/10/15, 8:28 PM
#34

Tycker att dna test är lite väl mycket pengar att slänga ut om de inte är hellt hundra

Annons:
Kalli
12/10/15, 8:32 PM
#35

Personligen vet jag inte hundra procent vad som fanns i någon av mina hundar, hanan kan mycket väl vara Amstaff/Rottis men jag vet inte säkert och tiken hade jag ingen aning om men misstänkte någon slags vallhund. Visst var jag nyfiken (helst på tiken) men ibland för man inse att vissa saker går inte att ta reda på. DNA-test hade jag nog bara gjort som en rolig grej om jag tyckte att jag hade de pengarna att "kasta bort".

[Anata]
12/10/15, 8:33 PM
#36

Så klart älskar jag min hund oavsett vilken ras hon är. Men om jag hade fått reda på ras så skulle be hjälpa extremt mycket då hon har sina sätt

Kalli
12/10/15, 8:37 PM
#37

Du kan omöjligt få reda på vilka raser hon är genom att fråga här inne, vi kan såklart bara gissa. Inte ens om du får tag i uppfödaren kan du vara helt säker, många vet precis som du inte vad som finns i deras hundar.

[LoveUnite]1
12/10/15, 10:12 PM
#38

Om det är utfall du vill jobba med så gå till en hundpsykolog där får du expert hjälp, de ser problemen och är med och kan ge dig tips på bra träning.

Min hund gör utfall och gjort sedan första löpet.
Osäkra hundar gör utfall. Har oftast inte så mkt med raser eftersom alla hundar med osäkerhet kan ha tendens att göra utfall. Är bara att kolla runt på nätet och på tv så ser man, även när man är ute.

Är tyvärr mer vanligt än ovanligt med hundar som gör utfall nu för tiden.

[Anata]
12/10/15, 10:18 PM
#39

#37 jag frågar mer då de är många som har sagt amstaff och jag ser inte de i henne.

#38 de med utfall stör mer andra än mig

[LoveUnite]1
12/10/15, 10:25 PM
#40

Ja, så bry dig inte om vad andra tycker och tänker.

Du känner din hund och vet hur hon är.
Det finns ingen perfekt hund där ute.

Jag vet själv hur folk blir och är när min hund gör utfall. Verkar som att det är acceptabelt att småhundar gör utfall men om en stor hund gör det så är det något fel (aggressivitet). Man blir arg på sådana människor och vet man inte grunden till problemet (varför hunden gör utfall) kan man bli lite rädd.

Men det är oftast pga osäkerhet.

Å om en människa säger att det är amstaff i henne eller pitbull… vad spelar det för roll.

Folk tror ofta det är labbe i min hund. Knäppaste jag hört var en SVART golden. Jag menar… snälla. Finns folk som tror så mkt.

Kanske hon har amstaff i sig eller pitbull i sig längre bak i släkten som slagit ut i hennes utseende eller beteende lite, kan nog hoppa lite generationer, men hennes föräldrar kanske va de raserna killen sa till dig.

Kalli
12/10/15, 11:23 PM
#41

#39: Jag skulle säga att det absolut kan vara Amstaff i henne, skulle inte förvånat mig det minsta och hon påminner som sagt om flera Amstaffblandningar jag träffat. Men det kan såklart vara valfri annan "kamphundsras" också, eller ingen alls. Men eftersom Amstaff och allra helst Amstaffblandningar är vanligare och betydligt vanligare i blandrasavel än APBT är det större chans att det är Amstaff.

Annons:
Kalli
12/10/15, 11:27 PM
#42

Eller Staff + Schäfer, kan säkert också bli en mellanstorlek:

http://4.bp.blogspot.com/-ladi2OT-668/Uy3xLCkzaOI/AAAAAAAAKT8/j-pYPcdV1Yc/s1600/Elda.jpg

[Anata]
12/10/15, 11:29 PM
#43

Efter alla dom raserna som ör förbjudna i Danmark så såg jag Irish staffordshire terrier. Och när jag googlade på den och schäfer mix. Så kom de upp en del som var lik min tik.

Kalli
12/10/15, 11:34 PM
#44

#43: Irish Staffordshire terrier är vad jag kan läsa mig till ingen ras, snarare en variant av Staffordshire Bullterrier och de linjer som härstammar från Irland sägs vara högre och smäckrare än den genomsnittliga staffen.

MoaL
12/12/15, 1:59 AM
#45

Den här tråden är ju en ren gissningslek, men om jag ska ge mig in i den leken och bara gissa två raser så skulle jag föreslå amstaff/malinois. Går dock aldrig att säga säkert, för utseende kan falla så udda ut i en blandraskull. Jag ser dock definitivt ingen typisk apbt (pitbull) i henne, det är hon för kraftig för.

Oavsett vad hon har för raser i sig så hjälper det inte dig i träningen. Alla hundar är individer, och träning måste vara individanpassad. Gå till en duktig hundinstruktör som arbetar med positiva metoder och bestäm utifrån din hunds förutsättningar hur träningen ska läggas upp. Låser hon sig vid andra hundar så tränar ni helt enkelt för nära. Lägg ett större avstånd emellan, införskaffa ett träningsgodis som hon älskar och träna mycket kontaktövningar, både inne och ute, och inte bara när andra hundar finns i synfältet. Träna även passivitetsträning, såklart. 🙂

Motionera henne också ordentligt, både fysiskt och mentalt, men inte bara på ett sätt som stressar henne. Med andra ord, tro inte att det är någon bra motion att låta henne leka mycket med andra hundar, jaga bollar eller andra leksaker, och så vidare. Jogga eller cykla hellre med henne, och gå och klättra i jobbig och varierande terräng (exempelvis en rejäl skog eller ett sandtag).
Låt henne använda nosen. Det är typ min standardmening känns det som, när jag pratar hund. 😊 Att använda nosen är både roligt och jobbigt för dem, och de har den alltid med sig. Det är bara upp till dig som förare att ha något intressant/gott att leta efter eller spåra. Du kan också träna balansövningar med henne, det kräver både en god fysik och god koncentration, och gör både dig och promenaderna roligare.

Oavsett vad så hoppas jag att ni kommer framåt i träningen. Lycka till. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Anata]
12/12/15, 9:15 AM
#46

Okej! Nu har vi lämnat syftet i min tråd helt. 

Jag tänker INTE snacka om träning då vi har hittat vårt.
Och vad har men raserna i henne och göra med träning. Väldigt mycket men men!
Detta är INGEN lek utan jag frågade just för vad jag har hört för raser och de sägs vara då många Amstaff kunniga folk. Så tycker då någon hade isf kommit med någon. Men men!

Kommentarer hädan efter ska vara om min fråga och INGET annat.

Om ni vill snacka om en specifik ras eller träning får ni antingen starta en egen tråd eller hitta en annan tråd.

Ha en fortsatt trevlig dag

MoaL
12/12/15, 9:57 AM
#47

Varför så otrevlig? Träningstips är ingenting negativt. Hade jag varit du så hade jag tackat och tagit emot, även om tipsen av någon anledning kanske inte passar just er. 

Beskriv gärna vad du tror att du får ut av att veta raserna. Raserna som vi ändå inte kan säga säkert, därav ordet "gissningslek", för det är precis vad det är. ALLA som tittar på din hund gissar, för det finns ingen överhuvudtaget som kan säga säkert förutom eventuellt uppfödaren, och inte ens det är säkert. Sättet du tränar henne på kommer inte att bli annorlunda även om du skulle få reda på vilka raser hon har bakom sig, så nej. Det hjälper inget annat än att möjligen tillfredsställa din nyfikenhet, som förstås är helt förståelig. 🙂

En sak med att skriva på forum är att trådar alltid utvecklas, och om någon på ett djurforum berättar att hen har problem med något, om så bara i förbigående, så får man ofta många förslag och tips på vad som man kan göra som förbättrar situationen. Du tar av någon anledning illa upp, men ingen här ger dig tips och råd för att göra dig upprörd, utan för att vi bryr oss och vill hjälpa. Tråkigt att du tar emot det på det sätt du gör. Ett råd till nästa gång är att själv hålla dig till en väldigt specifik fråga om du endast vill att tråden ska handla om den. Du borde med andra ord endast ha postat bilder och frågat "Vad tror ni att det är för raser i denna blandras?".

Ha en trevlig dag du också.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Anata]
12/12/15, 10:23 AM
#48

Moa jag är inte otrevlig 😂

Annons:
vallhund
12/12/15, 11:28 AM
#49

#48 du är extremt otrevlig i dina inlägg.

#46 DU bestämmer inte vilka som får starta trådar, läsa o svara i trådar.

Jag är Sajtvärd, inte du.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
12/12/15, 11:34 AM
#50

Ta det som en varning, vid nästa övertramp åker du ut om du inte har en jävligt bra förklaring.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
12/13/15, 2:29 AM
#51

Jag tar inte bort trådar för att TS vill att jag gör det. Jag tar bort trådar om jag anser att de bryter mot iFokus regler.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: