Annons:
Etikett02-avel-genetik
Läst 1314 ggr
Mirrorglace
3/16/16, 12:27 AM

Blandras frågor

Hejsan jag ska antagligen ta över en liten 10v valp i helgen… Denna är blandad amstaff,dobermann,schäfer och labrador! Pappan är renras amstaff mamman är dobermann, amstaff, schäfer och labbe :P Tänkte höra om någon kanske har något liknande och kan visa nån bild? Sedan även vad ni tror denna hund kommer sluta som… Jag får för mej att den kommer nog bli som en amstaff med högre o länge kropp men ja, har sjukt många funderingar på detta så tacksam för något svar iaf :) (Är fullt medveten om hur blandras avel funkar så vet att bilder osv inte behöver visa hur just han kommer bli)

❤️

Annons:
Wellcraft
3/16/16, 11:24 AM
#1

Har du otur så blir det en högenergisk hund (i bruksnivå) med mycket skärpa och terriertemperament. 
Hälsan skulle jag oroa mig för.
F.ö så har jag aldrig hört om exakt den blandningen.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fisgrisen
3/20/16, 2:41 PM
#2

Skulle inte råda dig till att ta en valp från en sådan kombination. Du vet ju inte alls vad du kmr få för hund. både fysiskt och mentalt.  Skulle hellre läsa på om en ras du vet passar dig och kontakta kennlar som verkar vettiga. tror varken något bph/mh eller några som helst hälsotester är gjorda heller så bara det skulle göra att jag skulle avstå.  Du kan ju inte riktigt läsa på om rasen eller få hjälp från uppfödaren sen för vad kan han om en "ras" som inte ens existerar.  Genetiken är något mer än "hunden blir vad man gör den till".

Upp till toppen
Annons: