Annons:
Etikett06-träning-inlärning
Läst 2323 ggr
amstaffmatte
2016-04-03 22:42

Tips på aktivitet för amstaff

Min valp kommer hem till veckan och jag tänkte vara ute i tid med att fråga om vilka träningsformer som finns för amstaff och vilka ni föredrar? Det blir självklart upp till hunden vad han kommer tycka bäst om så får jag gå vidare på det, men vill testa det mesta för att han ska få hitta något han tycker om. Vad är smidigast som man kan träna hemma och inte måste gå på kurs för? Till exempel dragweight och väska. Hur går detta till och är det uppskattat av era vovvar? Tack på förhand

Annons:
vallhund
2016-04-05 09:54
#1

Träningsmetoderna lär vara desamma för alla raser, iaf grundträning, så som sitt, ligg, gå fint, komma på inkallning.

För en del raser är det väldigt viktigt att inte vara för hårdhänt vad gäller hantering o inlärning. Låna gärna "Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt" på bibblan.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

imsuchadiva
2016-05-26 01:31
#2

Min amstaff är en ren "sällskapshund". Har inte gått en enda kurs eller träna något speciellt. Ett tips är att googla och se vad du tycker är intressant. Med tanken på att din hund bara är en liten valp så tar det lång tid innan ni kan börja träna massor. Steg ett är en valpkurs om du är intresserad av att gå kurser. Grattis till valpen! Vilken uppfödare kommer han ifrån?

Upp till toppen
Annons: