Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1274 ggr
nikethestaff
2018-05-04 19:45

4 månaders kille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Sitter här i soffan med våran 4 månaders. Han är min andra AST men min första valp. Dagarna kan vara ganska intensiva så våran största prio just nu är passivitets träning. Vi har även introducerat honom för spår vilket han är suuuper motiverad till och verkligen älskar. När vi väl börjat vill han helst fortsätta leta spår hela vägen hem. Min första pojk jag hade hämtade jag hos en bekant som inte hade skött sig som ägare. Han var världens lugnaste finaste kille. Brydde sig inte om andra hundar alls, gick fint bredvid mig i koppel och när vi väl busade så förstod när leken var slut. Han hade inte alls ett typiskt AST beteende utan ville hellre bara ligga och ta det lugnt och var inte så motiverad till något annat. Men valpen här hemma här hemma är ett riktigt litet (kärleksfullt) monster! Det ända som existerar i hans lilla värld är bus, bus, bus och åter bus. Han går upp i varv jätte lätt och blir ganska stressad då, därav massssor av passivitets träning. När han inte hoppar runt som en liten kängru så är han väldigt duktig och vill gärna träna kommandon och lite andra övningar. Promenader i koppel funkar bra ibland. Är han motiverad så kan han gå fint bredvid mig då han vet att han får gobit när han gör det. Men oftast så drar han ganska så mycket hela tiden och gör mycket utfall mot flygande löv, andra hundar och annat som han tycker ser kul ut. Leksamma utfall alltså. I överlag så är han en väldigt intensiv och lättstressad men otroligt underbar och häftig kille som överraskar oss varje dag. Eftersom att detta är våran första valp så tar vi gärna emot så mycket tips och råd som möjligt. Fråga gärna om jag var otydlig med något och kom med kritik! Berätta gärna hur eran hund var i denna ålder och hur era dagar såg ut. Tack!

Annons:
Upp till toppen
Annons: