Annons:
Etikett05-hälsa-sjukdomar
Läst 1944 ggr
spbk kennelklubb
2013-09-01 10:29

Demodex Canis Amstaff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vi ska nu med SKK Amstaff forska i Demodex.

Vilka av er ska vara med ?.

Skulle vara bra om vi diskuterade om Demodex här.

Det är så att i 13 år har SLU haft ett dokument som nu kanske fås ta bort då dom satt en teori som Fakta..

Jag gör detta för att hjälpa alla hundar i Sverige,,Så börja nu inte bråka på denna tråden.

Jag har avlat 5 generationer APBT och dom är DNA förda av SLU.

Det finns nu APBT som SKK Amstaff i SKK Amstafff,,och det är viktigt att raserna är dom dom är,,därför ska alla DNA spåras i SLU Demodex forskningen

UKC Helsingborg

Annons:
APBT
2013-09-01 18:17
#1

Hej Barbro Bruhn, jag heter Stefan Myrén och äger samt driver ett antal hundsidor på Internet, bl.a. de för dig välbekanta pitbull.se och pitbullforum.se Jag har varit i kontakt med Statens Lantbruksuniversitet SLU (018-67 10 00) som du så flitigt refererar till. SLU säger sig inte ha någon kännedom om en sådan forskning, varken pågående eller framtida planerad forskning inom området såsom det är beskrivet av dig. Vidare understryker och bekräftar SLU att de omtalade och eventuellt inlämnade DNA-proverna (blodprov) på intet sätt bestyrker någon påstådd renrasighet, utan endast kan fastställa släktskapet mellan föräldradjuren och valpar. För att fastställa eventuell renrasighet krävs blodprov (DNA) från bevisligen renrasig anfader och anmoder, något som är omöjligt i ditt fall eftersom dessa är okända av dig förutom genom obestyrkta antaganden och fantasifulla spekulationer. Jag har inte riktigt förstått vilken officiell kompetens som du innehar när När det gäller hundar i allmänhet och hundavel samt demodex i synnerhet. Vad tillför du den aktuella kunskapsnivån inom nuvarande demodexforskning och vad hoppas du i så fall uppnå med din medverkan? Kan du vara vänlig och förklara ditt syfte och mål med denna "forskning" på ett klart och koncist sätt utan missledande och ovidkommande information om renrasighet och samverkan med SLU? Med vänlig hälsning, Stefan Myrén

vallhund
2013-09-01 20:33
#2

Du är inte välkommen här!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: