Annons:
Etikett14-annonser
Läst 7445 ggr
Sanash
2013-02-05, 19:27

AKUT OMPLACERING

Hej!
Vi har en hane på 2 år. Han har en blandning på 25% bullmastiff 75% amstaff/pitbull.

Vi har tyvärr ingen tid för han längre, då vi båda är upptagna hela dagarna med studier.

Hans problem är att han inte kan vara ensam hemma en längre tid, samt att han inte går ihop med andra hanar. 

Han är väldigt lugn och snäll, och älskar barn.

Nu måste vi hitta ett nytt hem åt honom, så om ni är intresserade hör av er här, eller om ni vet någon bra hund psykolog i Göteborg, snälla dela med er av era tips!

mvh

Annons:
[Howard]
2013-02-05, 23:40

Ve och fasa, en blandras utav div. kampraser som inte fungerar med andra hanar. Detta måste vara något nytt inom denna hundtyp..

Sanash
2013-02-06, 12:17

Hej! Vad menar du exakt?

[Ace_]
2013-02-06, 12:55

Förstår inte heller poängen, vi vet väl alla att könsbunden aggressivitet förekommer inom kamphundsraserna. Hos de renrasiga såväl som blandraserna.

Måste säga att han är otroligt fin, hoppas det löser sig med nytt hem.

Sanash
2013-02-06, 16:24

Ja men lite så tänkte vi med..

Tackar! ja han är fin, det är bara synd att han har seperationsångest

Bestillmyheart
2013-02-06, 17:17

Hade samma problem med vår voffsing, men då var det endast sambon som hade han.. Ska se hur han arbetade bort det (nu går det bra att vara hemma hos oss själv, men har fortfarande lite problem att vara hemma hos andra själv - kan ta en sko eller dylikt om de inte är undantagna)!

Men såklart, kräver hårt arbete och tid så kanske blir lite svårt om båda pluggar!

vallhund
2013-02-06, 17:35

# 2

Kanske att man skall tänka efter före? Det kryllar av liknande blandisar på blocket med ungefär samma problem, som plötsligt måste omplaceras i ungeför samma ålder pga av tidsbrist/allergi/you name it.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Annons:
[Ace_]
2013-02-06, 19:15

Jag håller med om att man får ta med det i beräkningarna om man skaffar en sådan här hund, att de eventuellt inte kommer gå ihop med andra hundar så bra. Fast nu var det ju inte pga hanhundsilskan som låg bakom omplaceringen om jag förstår det hela rätt.

Dessutom, "tänk efter före" är inte direkt till hjälp efteråt.

Kalli
2013-02-06, 20:37

Det borde absolut finns några bra hundtränare i Göteborgsomårdet, testat att höra efter inne på ex. Allt om hundar?

Själv har jag bara erfarenhet av tränare som arbetar med kursverksamhet på Kungliga hundar (och ibland egna verksamheter) och vet inte om någon är bra på just seperationsångest men det går ju alltid att fråga? Men med tanke på att de knappt finns någon marknad för Amstaffblandningar skulle jag nog börja försöka den vägen.

Min Amstaffmix gick inte att lämna ens 5 minuter när jag fick honom utan att tugga sönder något, numera går det utan problem att lämna honom iaf 4 timmar. Så det finns hopp, men det tar tid och under den tiden bör hunden inte lämnas längre än den klarar av. Men om ni studerar heltid bör ju hunden ändå inte vara ensam så en annons om hundvakt är väl också på sin plats.

Ketang
2013-02-09, 16:18

Jag förstår inte riktigt TS. Ska du omplacera honom pga tidsbrist hjälper väl inte en hundpsykolog? Vill du omplacera för att han är "jobbig" att äga pga sin separationsångest och sin aggression mot andra hanhundar men kan tänka dig att försöka träna bort det om du får hjälp för att sen behålla honom?

Jag fattar inte.

Sanash
2013-02-16, 22:53

Anledningen till att vi ej kan behålla hunden är inte för att han är aggressiv, Han har aldrig visat aggressivitet mot varken människa eller hund i onödan. Vi båda ska studera på heltid och kan ej riskera att bli vräkta.    

Eftersom vi har en idioter här i området som är (pitbull fientliga) då vi redan har blivit anmälda för att han har ylat då vi varit i skolan på halvtid. Vi vill inte göra oss av med han men är tyvärr tvungna med det menas alltså att vi ej kan ta den risken eftersom vi har flyttat till ny bostad sen 2 månader och sen dess har flera anmälningar kommit eftersom det är en "kamp hund" och att han skäller och ylar när han är ensam

Jag bad om råd och tips inte att någon ska komma och skriva att vi borde tänkt på diten och daten innan vi skaffa hund…

vallhund
2013-02-17, 00:58

Jag skulle oxå klaga om en hund ylar, oavsett ras. jag har själv haft problem med grannar pga skällande hund, det löste jag genom att skaffa nattmatte.

Om jag klagar på oljud från hund gör det mig till en idiot?

Klart man borde tänkt efter före om hur man skall lösa hundens vardag om båda arbetar/studerar halv/heltid.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Prapiis
2013-02-22, 02:00

Jag skulle personligen tipsa om antingen anlita en hund vakt eller så hund dagis samtidigt som ni kan träna bort separationsångest  Min lila Bichonfrise hade separationsångest men när hon blev lite äldre (å månader) då kände jag att det var dags att köpa hem en till hund en amstaff igen då min förra fick vi avliva på grund av obotliga sjukdom. Men nu så kan jag lämna henne ensam då hon har en "kompis". Men att skaffa en ny hund är dok inte alltid lösningen utan sälj till någon med bra hund erfarenhet som kan dessa raser då det är en blandning och att den personen har tid och kunskap till och träna bort det. Eller så kan alltid någon av er göra en uppoffring med att plugga uttan plugga på distans eller börja plugga senare och satsa på hunden istället och träna bort det där med någon profesionel tränare. Vill man verkligen behålla något så testar man all möjliga möjligheter innen. För att sälja en hund är en snabb lösning på problemet

exitingsvillemo
2013-02-22, 06:24

#10 om han aldrig visat aggresivitet, hur vet ni att han inte fungerar med andra hanar?

Annons:
skum06
2013-02-25, 19:10

Tycker det låter lite fel när det står "AKUT OMPLACERING". Jag tycker iallafall inte att en omplacering ska vara akut om den faktiskt inte är det pga typ allergi. 

Om ni ska omplacera eran hund ska ni ställa krav på den som tar över hunden, ålder, erfarenheter, tid, hur de bor, intresse

Vi omplacerade en av våra hundar pga att hon var jakthund och vi var inga jägare. Vi hade tur som hittade en man i 40års åldern som var jägare, friluftsmänniska och hade möjlighet att ha med hunden på jobbet. Han bodde dessutom på landet. 

Låt inte omplaceringen gå för snabbt, det är mitt tips. Träffas ett par gånger med den nya ägaren innan ni ger hunden på prov, efter den varit på prov ett tag träffas ni igen och fixar det finstilta som överlåtelsekontrakt, ändring av ägarregistret osv..

;)

F
2020-10-22, 07:15

Hej,
Jag är intresserad av eran fina jycke.
Den passar mig utmärkt.
Jag har haft hundar utav både stora ock små storlekar med bla., amstaff/pitbull.
Jag har stor erfarenhet utav dessa hundar med så att säga känsliga psyke.
Jag har läst mycket kring dessa raser samt att jag fick mycket praktiska erfarenheter när jag själv hade min amstaff/pitbull valp vilket ställde till väldigt höga krav på både min tjej och me när man försökte lära upp hunden hur den skulle bete sig i olika situationer.
Om ni är intresserad utav att sälja eran härliga vovve till en väldigt seriös köpare kring 50 års ålder som bor med sin kvinna i Sin bostad i Stockholm bör ni kontakta mig via mejl el telefon.
mansourrazii@me.com
O707663378
Jag ser fram emot erat samtal el. mejl !
Tack på förhand !

Med vänlig hälsning,
Svar till annonsen om AKUT OMPLACERING

Vixxen
2020-10-29, 01:44

#15: Annonsen är från 2013 och förmodligen inte aktuell längre.

Upp till toppen
Annons: