Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1330 ggr
Fialialej
9/5/13, 4:52 PM

Nafsar i lek

Hej!

Jag har en bordercollie-mix som älskar att leka med andra hundar och framförallt att SPRINGA - Jaga och att bli jagad. Vi har två amstaffkompisar som inte alls är lika snabba, och antagligen blir lite frustrerade över detta. Grymtar och kuttrar och så vidare när de inte kommer ikapp.. Ni känner väl igen ljuden antar jag.. :)

Nu till frågan: Är det vanligt att amstaffar nafsar mycket när de leker? För båda dessa försöker nafsa min vovve när de väl lyckas komma nära. Inte så att de biter tag alltså, utan smyger lite med framtänderna liksom. Detta är endast under tiden de kutar runt, annars är det lugnt.

Är det nåt jag borde vara orolig för/uppmärksam på tycker ni?

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Bestillmyheart
9/6/13, 7:10 AM
#1

Såvida din hund inte reagerar negativt på nafsandet, så skulle jag inte tro att det är någon fara. Vår hund brukar inte nafsa, men likt andra raser skiljer sig det åt och generellt är det ganska vanligt att hundar nafsar lite lätt (särskilt om de är yngre), lite i jämförelse med att människor kan "skojslåss" när de leker. Så ganska naturligt då din hund "retar" dem för att de inte är lika snabba. Skulle tro att hundarna redan skannat av varandra och bedömt att de tål "tuffare tag".

Så inget att oroa sig för såvida de inte börjar gå på din hund när den vilar eller i andra sammanhang än när de är inne i leken.

Upp till toppen
Annons: