Annons:
Etikett14-annonser
Läst 5073 ggr
Summerdogs
8/11/13, 11:32 PM

Omplacera Freja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

_Just nu sitter jag och min familj i en annorlunda situation. Vi har nämligen en liten Amstaff här hemma. Jag hjälper en vän som nyligen har fått barn och helt enkelt inte insåg i tid vilket arbete en valp kräver samtidigt som man har barn. 
Jag har erbjudit mig att passa Freja tills hon förhoppningsvis får ett nytt hem. 
Jag är skälv inte insatt i rasen då min familj har kennel på Field spaniel och Whippet. 
Vi har nu fått tillåtelse att lägga upp annons om Freja så att ni kan se. 
_
**Freja är ca 5-6 månader gammal valp med ett tryggt och stabilt psyke. Hon är väldigt trygg i sig själv! En riktig liten kelgris som är otroligt snäll och mysig och har charmat allas hjärtan här hemma. Hon funkar bra med andra hundar. 
Freja är chippad och ska ha stamtavla men mer om det kan tas i pm. Sen så har Freja olyckligtvis ärvt dempdex av sin mor och detta gör att vi INTE vill att Freja ska få någon kull så att detta inte sprids vidare.
Det har kommit fram att Frejas uppfödare är en oseriös uppfödare vilket är väldigt synd. 

Vid mer info så kan ni ta kontakt via pm! Vill ni få tag på ägaren så kontakta mig via pm så får ni telefon nr :)**

Annons:
Summerdogs
8/11/13, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Dock är dessa  bilder på Freja då hon var yngre! Men jag har inte fått med mig kameran och Freja ut samtidigt så fick ta dessa på henne :)

Anonym
Anonym
8/11/13, 11:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Freja igen

Summerdogs
8/11/13, 11:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vet inte vad jag gjorde på inlägget över? Blev anonym haha

Summerdogs
8/11/13, 11:37 PM
#4

Nu blev det att jag kommenterar mitt egna inlägg men ville bara säga att det är vår kennels Field spaniel valp som leker med Freja för första gången! Hel mysigt

shaneekung
8/12/13, 11:12 PM
#5

Det bästa hade varit att kastrera henne innan omplacering, då kan ni vara säkra på att hon inte får valpar. En väldigt fin hund med dålig start i livet, vissa människor ska alldrig ha hund. Jag önskar er lycka till och hoppas att Freja hittar ett bra och erfaren hem.

Summerdogs
8/13/13, 11:21 AM
#6

Jo! Vi får överlåta det till hennes ägare men det är absolut en bra lösning så slipper man oroa sig över det. Tack! Men det kanske får bli ett hundstall i stockholm eller något liknande men vi får se. Vi själva kan ju inte behålla henne för alltid.

Annons:
vallhund
8/13/13, 1:18 PM
#7

Finns det hundstall i Sverige som kastrerar hundar innan de får nya hem? Jag har inte stött på någon. Säg att det kostar 4 000 kr att köpa en omplacering, ganska normalt pris vad jag förstått, sen kostar det minst lika mycket att kastrera en tik i den storleken, vem betalar den summan för en sjuk omplaceringsvalp/unghund? Det är inte brukligt att kastrera så unga hundar i Sverige.

Är det lokal eller generell demodex? Har hon symptom/besvär av av parasiten?
Bra info för intresserade finns på http://www.amstaffklubben.se/ under rubriken hälsa.

På SKKs hunddata finns bara en AST tik som heter Freja (född 2008), naturligtvis kan tiken heta något annat i ev stamtavla.

Du behöver naturligtvis inte svara i tråden, men det är frågor som ev spekulant bör få svar på innan man kan ta ställning till att ta hem tiken. Samma gäller föräldradjurens AD/HD, Ataxi o patella status. Har hon varit obrutet veterinärvårdsförsäkrad sedan 8 v ålder, finns det reservationer i försäkringen?

Hon verkar otroligt charmig o söt, hoppas verkligen att någon har plats o tid för henne. Lägg gärna ut henne på http://djurannonser.ifokus.se/ o http://omplacering.ifokus.se/

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Summerdogs
8/13/13, 3:08 PM
#8

#7

Om det blir kastrering är det inte jag som står för det utan Frejas ägare! Hennes demodex kommer från hennes mor från de uppgifterna jag har fått höra. 
Sen fick jag senast reda på igår att tydligen så har ägaren blivit blåst och varken kenneln eller Freja är registrerad i SKK. Jag tycker ju själv att det är en självklarhet att som köpare kolla dessa viktiga saker innan man köper men men. Freja hade då ingen stamtavla heller så allt kring Frejas uppfödare är helt fel. Jag kommer antagligen ta bort tråden iaf eftersom jag har aldrig skrivit en annons tidigare vilket syns. Men han som födde upp Freja är iaf en oseriös uppfödare som det märks tydligt av. Men i slutändan så blir det ju Freja som får lida av det som fick denna demodex. Det är på henne som en halvsynlig ring runt ögat men hon hon behandlas för det just nu. 
Nu har jag dragit upp massa tråkigheter om Freja och vart hon kommer ifrån men jag måste säga att jag aldrig mött en sån snäll Amstaff i hela mitt liv! En riktig liten kelgris som är supersnäll och go

Olga RW
8/13/13, 3:21 PM
#9

Har Frejas mamma haft demodex själv eller hur har man kommit fram till att det kommer enbart från modern?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Summerdogs
8/13/13, 3:25 PM
#10

Demodex kan vara ärftligt som du säkert vet. Ägaren till Freja fick inte tag på han som hade fött upp henne men hon fick tag på ägarna  till syskonen och dom hade det samma som Freja

shaneekung
8/13/13, 4:39 PM
#11

Jag tror att att det är en blandras, väldigt lätt att få reda på en registrerad uppfödares kontakt uppgifter. Och jag tycker att man ska omplacera en hund för så mycket som kastrering kostar. #7 jag tror att hundstallet kastrerar sina hundar innan omplacering.

Summerdogs
8/13/13, 5:50 PM
#12

#11

Jo jag och mamma tror också att hon inte är ren amstaff. På ön där jag bor så´finns det en otroligt duktig och seriös Amstaff kennel och hon tror inte heller att Freja är 100% Amstaff! 
Usch för dessa oseriösa kennlar, det finns människor till allt!

Djurälskaren87
10/12/13, 1:43 AM
#13

lite nyfiken ur gikc de för söta freja?

Annons:
Summerdogs
10/20/13, 11:01 AM
#14

#13

Freja har fått ett bra hem! :) Jag tror att hon kommer få det kanon bra

Upp till toppen
Annons: