Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1321 ggr
Pierre_8
2013-05-26 02:28

Några Frågor jag vill ha svar På

Såhär ligger det då till.. Jag är 23 år, har haft en fransk bulldogg i många år men han finns inte längre.. Jag vill ha en ny kompis och jag har blivit lite fixerad av amstaff. Det går inte en dag utan att jag går in och läser om rasen, kollar bilder, videos och läser vad amstaffägare skriver om sina hundar! Jag har ju läst mig till att dom har väldigt mycket energi men att dom måste träna väldigt mycket! Så det jag undrar är : ungefär hur många timmar om dagen måste man lägga på att stimulera hundens hjärna, men även kroppen givetvis ?? Och är det några problem att lämna jycken hemma själv i några timmar?Ja, jag vet att det beror på vad man vänjer hunden vid.. Men har du några problem med att lämna din amstaff hemma själv? Hur länge kan du vara hemifrån utan att det blir kaos?:) nu låter det som om jag aldrig kommer vara hemma med hunden men jag är bara nyfiken så man inte gör bort sig och så mår hunden inte bra, det får ju inte hända !:) Så, hoppas ni förstår mina frågor!:)

Annons:
VT4ever
2013-10-25 16:38
#1

puff! =)

BettySara
2013-10-26 16:11
#2

Jag har en Amataff valp på 6 månader, som har separations ångest, just för att hon blev lämnad sist i kullen ett tag efter alla andra… Så vissa dagar kan man knappt få gå på toaletten ifred, utan att hon sitter utanför och gnäller, men som sagt, det är ju träning som gäller! Har flera stycken polare som har amstaffs och inte haft något alls problem med de! :)

Olga RW
2013-10-27 04:26
#3

Det var en intressant teori detta ang. om att separationsångesten beror på att valpen flyttat från uppfödaren sist av alla kullsyskonen. Aldrig hört om detta tidigare. Har du lust att utveckla lite?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

BettySara
2013-10-28 04:32
#4

Jag vet faktiskt inte så mycket mera om det, men så som jag uppfattat allt ihopa så var hon väldigt tajt med sina syskon, och blev väldigt deprimerad när det endast var hon som fanns kvar i kullen, efter alla lämnat henne och dessutom var hon vanvårdad hos uppfödaren, smutsig, mager osv.. Så jag antog att hon inte fick den kärlek hon behövde där heller, och är så rädd nu för att hon ska bli lämnad ensam, min lilla bebis!

Upp till toppen
Annons: