Annons:
Etikett14-annonser
Läst 2328 ggr
[Lina1213]
2013-11-14 09:33

Amstaff söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

jag har en mycket fin kastrerad amstaffhane på fem år, Orion. Jag har haft honom sedan han var valp och han har haft ett bra liv och blivit väl omhändertagen och uppfostrad. Tyvärr blev hundlivet aldrig rätt för mig, jag känner mig ofta mycket begränsad av Orion, han behöver hundmatte tre dagar i veckan vilket är dyrt för mig och jag känner inte att jag tar vara på hans fulla kapacitet. Jag skulle vilja hitta ett nytt hem till honom. 

Han är mycket männsikokär och har haft flera olika hundvakter vilket alltid funkat jättebra, han är social och tycker om att lära sig nya saker och leka, men också väldigt lugn, gillar sovmorgnar och sol. Kelig, lyhörd, går bra i koppel och kan många kommandon, gillar bussen, spårvagnen och bilen, kan vara ensam hemma. 

Som de flesta hundar har han både bättre och sämre sidor som jag förstås kommer försöka redogöra för så noggrannt som möjligt i kombination med att en eventuell ny ägare träffar oss och lär känna Orion. 

Han brukar funka bra med andra hundar men det har hänt att han hamnat i konflikt i speciella situationer som när en ny (och efter denna händelse mycket kortvarig!) hundvakt stängde in honom, "hans" löptik och en helt ny hane i ett rum, en gång när han blev biten i örat och en annan gång när en annan hundägare kastade godis över honom och en ny hane som han lekte med för första gången. Han har dock också bott tillsammans med andra hundar (tikar och hanar) utan problem. Han har bra inkallning men den hjälper inte mot en hare eller ett rådjur. Hemma i lägenheten vaktar han lite på ljud i trappen men det är inget stort problem.

Jag har inte bråttom med omplaceringen och kommer bara att lämna bort honom om jag hittar rätt person men jag vill verkligen göra detta och ber dig som tror att du skulle kunna ge Orion ett bra liv att ta kontakt med mig, jag skulle bli mycket tacksam för hjälp i den här situationen!

Vänliga hälsningar, Lina

Annons:
Djurälskaren87
2013-11-19 12:20
#1

putt

Upp till toppen
Annons: