Annons:
Etikett05-hälsa-sjukdomar
Läst 6298 ggr
fridaas
2012-02-22 23:36

Allergier?

Har din amstaff eller amstaffblandning några allergier och isåfall emot vad? Hur upptäckte ni isf det? Och vet ni ifall föräldrarna till era hundar också har allergier?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Fjordell
2012-02-23 00:07
#1

Jag har en renrasig amstaffhane, och han har inte visat tecken på att vara överkänslig eller allergisk mot någonting än så länge. Och glad är jag för det! Glad

Olga RW
2012-02-23 00:39
#2

Jag hade en hane hos fodervärd som började klia sig väldigt mycket vid 1 års ålder, mjällade mycket. Han hade varken Demodex eller Mjällkvalster. Fodervärden blev ordinerad medicinskt schampo men det hjälpte inte alls mot klådan, som man hoppades var tillfällig. Hanen fick utslag då och då och man gjorde ett allergitest och det visade sig att han hade kvalsterallergi. Han går på kortison och de väntar på att få börja med vaccin. Ingen av föräldrarna har haft några hudproblem eller allergier så vitt vi vet. Ett av syskonen är känsligt mot vissa foder och har pga det problem med magen.

Hanen är kastrerad och ska givetvis inte användas i avel, bör kanske tilläggas.

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Jenna_Nord
2012-02-23 00:51
#3

Jag har en amstaff "utan papper". Hon fyller 2år nu i vår och har inte heller visat några tecken på överkänslighet eller allargier Glad

Mvh Jenna

ann86
2012-02-23 14:11
#4

Mina föräldrar har en amstaff som är allergisk mot kyckling och pollen.

leemland
2012-02-23 15:00
#5

Vår amstaffblandning är allergisk mot gräs. Eller ja det är ju juiserna i gräset, vi märkte det i somras och då fick vi tabletter med kortison i till henne :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Beckibus
2012-02-23 16:37
#6

Våran amstaff (renras med stam) har inte visat sig vara allergisk.. Skönt, har hört att amstaffen ska vara en ras som har "lättare" att vara allergisk mot saker, men har aldrig trott på det.. :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
yoogiie
2012-02-23 21:55
#7

Min Amstaffblandning har tidigare haft utslag i stort sett över hela kroppen, våran veterinär kunde dock inte säga exakt vad de var någon allergi var de iaf. Behandlades med kortison och blev mkt bättre.

Har varit utslagsfri ett bra tag nu :)

Memzo
2012-02-24 11:59
#8

Enzo fick ju rätt nyligen diagnos med demodex. Idag ska vi köra behandling nr2 men det börjar redan se bättre ut! :)

F.Ö så är jag nojjig över spannmål i foder då mixarna av dessa raser ofta sägs ha hudproblem och det i sig kan i många fall kopplas till spannmål.

Vi har pga det börjat med ett foder som är HELT utan spannmål. Enzos päls glänser, magen är toppen och han ÄLSKAR maten :D det kör vi vidare på!

ramada
2012-02-24 20:06
#9

Har tre renrasiga amstaffar i kenneln, ingen har visat någon allerig eller överkänsligthet mot något alls. :)

SE VCH Port-Ellen "Dayze"

Wolf In Soul Boom Boom Tequila "Tyche"

RuffWood An EZ Black Pearl With PW "Beatty"

**Malin**
2013-11-29 12:36
#10

Jag har en amstaff valp snart 6 månader o hon kliar sig som en galning på nätterna o en del på dagarna ?=// vet inte vad det är =//hur ska jag försöka ta reda på det ,vetrinären kan väl inte säga direkt ?=/

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

vallhund
2013-11-30 00:58
#11

#10

Först pratar du med uppfödaren o sen går du till veterinären som får titta på hunden, kan vara precis vad som helst.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Marienielsen
2013-11-30 01:02
#12

Min lille, har foderallergi, har dock inte orkat kolla vad för ämne det är, så han käkar bara allergi foder, märkte det på tassarna, han var helt röd mellan "tårna"

Susanna_w
2013-12-16 13:23
#13

Damm och förrådskvalster allergi.. Kortison när det är som värst, Hyposensspruta, duschning och nu har vi bytt till färskfoder vilet har hjälpt andra hundar med samma problem.. Han kliade sig mycket och värre på vintern så då gjorde vi en utredning.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
BettySara
2013-12-16 21:50
#14

Har en tjej på 8månader nu som hade extremt med hudutslag vid 5 till 6 månaders ålder, då åkte vi till veterinären men dom visste inte vad det var, men fick behandling mot rävskabb och det har hjälpt henne nu hon har inte haft problem med utslag sen dess! Så förmodligen var det bara någon ohyra hon fått i skogen :) men nu har något skumt börjat i öronen, förmodligen öroninflammation, så ska till veterinären imorgon och titta upp de!

Upp till toppen
Annons: