VARNING
Säkerligen bryter detta mot någon PUL-lag men det skiter jag bokstavligen i då denna person inte ska få möjligheten att äga djur igen.
Fredrik U, född 1983 boendes i Motala.
Tog in en omplaceringshund och allt verkade vara frid och fröjd. Det kom nyligen fram att Fredrik har både misskött samt misshandlat hunden han tog hand om.
Hunden har lämnats i flera dagar, ev längre tid än en vecka utan både mat och vatten. Hunden hittades tack vare pga bovärden/husskötaren.
Hunden har även fått ta emot flertalet slag och sparkar som ett par olika människor har bevittnat.
Hunden skulle sedan tas bort men eftersom Fredrik inte hade några pengar till det, så skulle han sköta det själv. Dock så blev det inte så pga att han sålde/bytte hunden mot ett paket cigaretter utanför Ica.
Sprid detta vidare på div. forum och facebook-sidor !

Usch och fy självaste f*n. Det är bara bra att det kommer fram! Det ska då finnas människor till allt… Jag lägger upp det på Facebook direkt.
Fy fan för såna människor…
Stackars hund. inte för att det spelar någon roll, men vad var de för hund? Och är detta säkert att det hänt?
Hunden är utav bull&terrier typ. Och ja, det är säkert att detta har hänt.

Känner du den här Fredrik personligen, eller är det via ryktesväg du fått reda på det?
Jag känner ägaren samt hunden ifråga.
#4 Ok, stackare.
UPPDATERING
Det här är Extra
Den vänstra bilden är tagen strax efter hennes flytt och den högra nyligen då hon lagt på sig något -alltså var hon i värre skick när man tog hand om henne.
Extra omplacerades för en tid sedan till en man vid namn F.U, född 1983 boendes i Motala.
Till en början verkade allt frid och fröjd och han uppdaterade ägaren då och då med bilder och berättade att allt var bra.
Så småningom avtog kontakterna och ägaren fattade misstankar. Men F gick inte att få tag på.
Kort därefter kontaktades ägaren och fick en länk till en blocketannons där man sökte nytt hem till Extra.
Det visade sig då att F inte bara misshandlat Extra fysiskt, även struntat i att rasta henne och ge henne mat. Det har varit fester flera dagar i veckan och han har vid upprepade tillfällen lämnat henne ensam i flera dagar, bla för att åka på kryssningar eller träffa sin flickvän.
Detta uppmärksammades av bovärden som då fick ta sig in i lägenheten för att hjälpa henne. Extra låg omtöcknad i ett hörn, med avföring och urin omkring sig.
En tjej fick höra om Extra via en vän eller arbetskamrat och bestämde sig för att ta sig ann Extra. Hon fick köpa henne av F för ett paket cigaretter. F hade tänkt avliva henne men inte haft råd. Eftersom ägarens namn stod på Extras stamtavla försökte man kontakta henne men utan resultat.
Extra annonserades ut i hopp om att någon vänlig själ skulle ta sig ann henne, annars hade hon IDAG lämnats till polisen, och vi vet ju alla hur det hade slutat..
Extra saknar nu all muskelmassa och har svårt att hålla upp bakdelen, direkt efter att F sålt henne var det så illa att hon inte alltid kunde hålla sig uppe när hon skulle bajsa och hon har fortfarande svårt att gå.
Hon haltar på båda benen bak och har sår och skavsår i tassar och rumpa!
Hennes huvud är benigt och smalt, så pass att man ser konturerna av hennes skalle.
Väl hemma igen sover Extra i stort sett hela tiden. Mat och vatten måste portioneras ut i omgångar då Extra annars dricker och äter tills hon spyr.
Idag 4/5-12 skall Extra till vet för att dokumentera sina skador så att anmälan kan upprättas.
Det är av stor vikt att vi hittar F som så klart har bytt nummer och lämnat Motala. Detta är inte den första hunden som råkat ut för honom, innan och efter Extra finns hundar dokumenterade hos honom!!
Vidrigt. sånna där personer skulle jag kunna ta livet av utan att må dåligt. Helt ärlig så där gör man inte mot djur!

Är det någon som vet hur det gick/går för tiken i dagsläget, över ett år senare? 😮
fy fan förlåt
Jag blir arg när man gör hoppas Extra har en ny bra familj
Herre gud!

Putt, vill gärna veta hur Extra mår idag!

putt
Hunden togs bort har jag läst på något forum.
Jag är verkligen inte hundra på det, men jag vill också minnas att hon fick somna in.
≧◔◡◔≦

usch vilken hemsk människa. hoppas någon får tag i idioten och gör alla hemska saker med honom man kan tänka sig..
jag anmäler mig frivilligt att möta denna "man"!

Vad jag hade gjort mot honom om jag hade fått tag på han!!!!!!!! Att ge sig på ett oskyldigt djur är en av de vidrigaste sakerna man kan göra. Gör så ont att se djur behandlas på detta vis