Öronen

En del hundar får häng- eller ståöron för att det inte blivit ett korrekt veck på örat som utgör ett rosenöra.
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"
Jaha, går det och göra något åt det eller kommer det alltid vara så att han kommer ha 2 olika öron? :)
Örona kan "växa till sig", men kan även hända att han kommer ha två olika öron. Man kan tejpa öronen så att de lägger sig ner.
#3 Hur tejpar man dom då? Läste om det lite men då stod det att brosket skulle "stelna" när tandlossningen var slut
#4 Uppfödaren till din hund bör kunna hjälpa dig med det :)
Av egen erfarenhet, vid 6månader så är det rätt så försent att försöka ändra på öronen.
De var det jag misstänkte ;) #6
Det ska gå att korrigera öronen upp till 2års ålder säger vissa.

De blir troligtvis 2 "liggande" öron till slut för min ena hade samma när hon va valp och nu är det 2 vanliga rosenöron(om jag inte minns fel) som hon har :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Haha ja precis så #10
Finns även de som hävdar man kan ändra öronen i vuxen ålder. I alla fall på collie, har träffat människor som satt något tuggummi liknande i öronen på sina hundar för att få de typiska "collie öronen". ( Ingen aning om det faktiskt var tuggummi :S). Kanske även skulle funka på amstaff.. HAr aldrig stött på det med någon av mina tre.
Äsh får se vad som händer haha det är ju lite små charmigt ändå..
Mycket charmigt faktiskt. Har en polare vars amstaff tik har bägge öronen stående :)

Varför manipulera hundars öron?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.