Annons:
Etikett16-off-topic
Läst 1437 ggr
kirbira
2014-04-06 06:04

Alt till amstaff

Nu börjar det närma sig sommaren och jag och min kärlek ska bli med vove, jag har två hundar redan som väger 1,5-3,2 kg… och tja.. eftersom min minsting blivit attackerad av en större hund är hon rädd för alla stora hundar bortsett från min kusins gammel hund. Jag är helt frälst i amstaff, men för min lilla voves skull och för att pojken min vill ha en liten hund, och tja.. det är ju smidigast eftersom särskilt jag åker mycket bil med mina hundar Är det någon som har tips på en amstaff liknande ras? Vi har varit inne lite på små bullhundar, men känner mig osäker på det eftersom dom brukar ha problem med andningen.. och är ju viktigt för mig att min hund kan bada med mig eftersom jag spenderar stora delar av sommaren vid havet.. tack på förhand

Annons:
Achatina
2014-04-06 06:14
#1

Mini bullterrier tänker jag, men mentaliteten är nog så pass att man inte bara skaffar sig hunden i fråga utan att det kräver forskning på vilka linjer man ska ha innan man köper hunden. Vanlig Staffordshire terrier är annars en trevlig ras, tikarna brukar inte bli så jättestora heller. Dock så bör det inte vara något bekymmer ang storleken om ni köper en valp. De vuxna hundarna lär ju känna den medan den växer upp och vips så är den en stor hund - som de känner.

Marienielsen
2014-04-06 06:38
#2

En engelsk staffordshire bull terrier är ju rätt liten och väldigt lik en amstaff :)

monstermash
2014-04-14 12:23
#3

#2 - Rasen heter dock bara Staffordshire bullterrier

Upp till toppen
Annons: