Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3719 ggr
juliafrojd
4/15/14, 6:05 PM

Stor/liten?

Jag ska skaffa mig en amstaff men jag vill inte ha den ''rastypiska'' modellen utan jag vill ha en större grövre, med stort huvud. Men det finns ju knappt här i Sverige väl?

Någon som har en sån hund som kanske kan posta ett par bilder där nere?

Hade hittat min drömvalp men när jag igår skulle ringa på annonsen var den borttagen..

Annons:
Waymore_Hoss
4/15/14, 9:37 PM
#1

Spana in American bully.

juliafrojd
4/15/14, 10:22 PM
#2

Nej nej nej för små för min smak.

Skrev att jag sökte amstaff och inte någon sönderavlad liten  fläskotlett med alldelles för korta ben! :)

PeerS
4/15/14, 11:30 PM
#3

Visa en bild på vad du eftersöker, så blir det lättare för folk att ge tips sen.

Waymore_Hoss
4/16/14, 8:20 AM
#4

#

American bully finns i olika modeller, bl a en som är en lite grövre amstaffliknande hund med stort huvud.

Mischa
4/16/14, 8:46 AM
#5

#2

Vissa bullies ser enbart ut som grövre amstaffar.

http://sbkk.eu/

Oavsett rasval, ställ krav på hälsan.

≧◔◡◔≦

imsuchadiva
4/17/14, 10:02 AM
#6

Amstaff hanar är i regel biffigare än tikar. Min grabb fyller 1 i juni och ör redan grövre än en amstaff/pitbull tik. Men lägg upp bild så får vinn se hur grov du menar.

Annons:
juliafrojd
4/18/14, 8:06 AM
#7

Kan inte lägga ut bild just nu men tänk er en pittbull, ungefär så fast högre :)

Waymore_Hoss
4/18/14, 11:11 AM
#8

Pitbull stavas det och det är en ras med som inte har ett homogent utseende. Det är alltså svårt att föreställa sig den som lite högre.

Waymore_Hoss
4/18/14, 11:13 AM
#9

Nu vet jag inte var du bor men nu idag och imorgon så är det utställning på Kistamässan i Stockholm. Där kan du spana in olika amstaffs och höra var deras hundar kommer ifrån. Nästa helg är det någon bullyutställning i Täby norr om Stockholm. Där kan du spana in bullys. Bor du i Stockholmstrakten så har du chansens att spana in lite hundar den närmaste tiden.

juliafrojd
4/18/14, 4:27 PM
#10

#8 jo tack jag vet hur det stavas, gick lite snabbt till på tangentbordet bara!

Kroppsmässigt en pitbull med längre ben, den kroppen ville jag fast på en amstaff. jag känner till pitbullen mycket väl och har haft många år!

imsuchadiva
4/18/14, 4:57 PM
#11

Men en amstaff ser ut som en pitbull fast med längre ben. Eller har jag fel? Amstaffen är ju framavlad ur pitbullen.

Mischa
4/18/14, 5:01 PM
#12

#11 Pitbulls kommer i olika storlekar/färger/kroppstyper, därför blir det ganska lustigt att använda rasen som "mall" för ett visst utseende, men skall man prompt generalisera så har jag svårt att få det att gå ihop med beskrivningen i första inlägget.

≧◔◡◔≦

juliafrojd
4/18/14, 5:54 PM
#13

ta en pitbull och redigera dit 4 st längre ben och sen jämnför ni med en amstaff så får ni se vad jag menar :)

Annons:
Mischa
4/18/14, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nu har jag gjort precis det även om det inte är speciellt snyggt, bildredigering är inte min starka sida. 🙂

Amstaffbilder att jämföra med borde ju finnas en del att välja på här inne.

Men jag börjar se varför dessa amstaffar är svåra att finna…

≧◔◡◔≦

juliafrojd
4/18/14, 6:32 PM
#15

Nu överdriver du lite väl, en typsikt pitbull, som ser ut som dom flesta andra pitbulls på min bild. Vet att du mer än gärna jävlas med mig. Snälla allt jag ville var bara att få hjälp, vill ha svar om det är ok! :) 

Red: Bild borttagen då den inte tillhör dig, men du får gärna länka.

juliafrojd
4/18/14, 6:35 PM
#16

menar självklart inte att DU jävlas med mig men som på dom flesta andra forum vet folk vad man menar men dom krånglar med massa andra saker istället som du inte gjort heller. uttryckte mig lite fel där!

vad menade du med ''Men jag börjar se varför dessa amstaffar är svåra att finna''? :)

Mischa
4/18/14, 6:36 PM
#17

Tvärtom, det du visar är verkligen inte en pitbull, utan just en American bully som vi nämnde bland de första inläggen, och som jag misstänkte att du hade i tanke när du beskrev "pitbull".

Det jag menade med bilden var att visa hur galet det blev, speciellt när du skrev självsäkert att du visste hur pitbulls ser ut och har haft rasen i många år. Min hund ser istället ut som en greyhoundkorsning efter redigeringen och så lär ingen amstaff se ut.

≧◔◡◔≦

juliafrojd
4/18/14, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Annars tycker jag att eng.staffen kanske också är något att jämföra med, tycker dom är för små och skulle passa mig bra i amstaffens storlek :) tycker att amstaffar inte ser ut som dom gjort riktigt i Sverige. unefär så men hoppas någon fattar vad jag menar :)

en av våra staffar så ni får se lite vad jag menar  :)

imsuchadiva
4/18/14, 9:17 PM
#19

Jag förstår tyvärr inte alls vad du menar, men hopppas någon annan förstår. Vad menade du med " tycker att amstaffar inte ser ut som dom gjort riktigt i Sverige."?

Lilla G
4/18/14, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Amstaff

Annons:
PeerS
4/18/14, 11:22 PM
#21

Julia, du vet nog inte riktigt vad du vill ha öht. Ta några år på dig att läsa och lära dig lite mera.

När du förklarar raser fel och sedan påstår att du haft en sådan(?) så är det bevis nog på att du bör vänta lite med hundköp.

juliafrojd
4/19/14, 7:06 AM
#22

Bilden jag visade var en pitbull, både mor och far. Tycker att den här tråden spårat ur lite så tänker göra en ny där jag formelerar mer vad jag menar. ok? :)

vallhund
4/19/14, 9:44 AM
#23

#22

Läst reglerna?

"Det är inte tillåtet att:

  • Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material.
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan medgivande från iFokus.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär."

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

imsuchadiva
4/19/14, 10:25 AM
#24

#22 eller så förklarar du här på nytt hur du menar, så vi kan hjälpa dig :)

Waymore_Hoss
4/19/14, 12:04 PM
#25

#15

Känner man till rasen och har kunskap om den så vet man också att det inte går att generalisera om rasens exteriör. Det finns allt från de oerhört lätt byggda till kraftigt byggda hundar och dessa kan också variera stort i fråga om mankhöjd.

En del av de hundar i Sverige som delvis har maydayblodet bakom sig tycks ofta kunna vara 50-60 cm i manken. Medan andra linjer oftast ligger mellan 40-50 cm i manken. Men det här är grova generaliseringar. Det är stora variationer också inom kullar.

Jag känner till en tik som var kring 50 cm i manken och som i riktigt bra form vägde 26kg. Det kan du jämföra med en tik på runt 45 i manken som vägde 13-14kg. Exteriört så är det en enorm skillnad men det är fortfarande samma ras.

Upp till toppen
Annons: