Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 4538 ggr
seanO
5/9/14, 12:22 AM

Pitbull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en renrasig pitbull hane på 1år.

Jag vägde honom för ca 3 månader sen och då vägde han 22kg. Vet inte riktigt hur hög han är. Vet inte om det är för lite min flickvän tycker det men jag tycker att han ser muskelös ut. 

Där ser ni min Tyson!

Annons:
SLCH
5/9/14, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gud vilken fin kille! Ja tycker han ser ut att vara i bra form :) Jag älskar vita huvuden! Han är väldigt lik vår blandis kille Loke :)

shaneekung
5/9/14, 3:41 PM
#2

Det är absolut inte för litet, apbt kan komma i många olika storlekar. Vi hade en apbt tik på 15,5 kg och en hane som väger drygt 19 kg. Har du stamtavla på honom? och var kommer han ifrån? om man får fråga.

seanO
5/9/14, 4:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tjena igen! 

Okej då vet jag det. För jag tycker nämligen att han ser ut att vara i bra form. Kul att få det bekräftat med! :)

Nej stammtavla har jag faktiskt inte på honom. Jag har köpt honom här i Göteborg. Hans pappa är från Malmö och mamman Halmstad.

Han brukar leka med sin pappa lite då och då, dem kommer jätte bra överrens.

Ja jag älskar med pitbulls med vita huvud. Skit vackert! Vad fin Loke är, dem ser nästan ut som bröder. Tyson har ett gult och ett blått öga.

vallhund
5/10/14, 5:35 AM
#4

Renrasiga hundar har stamtavla.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Mischa
5/10/14, 9:16 AM
#5

Känner du inte till hundens härstamning så är det med största sannolikhet inte en pitbull.

Rasen kan som tidigare nämnt variera i både storlek och exteriör.

≧◔◡◔≦

seanO
5/10/14, 5:34 PM
#6

Amstaff finns inte i rednose det är endast pitbull! 

Han är en renrasig pitbull rednose :) sen får ni ju tro vad ni vill ;)

Annons:
Mischa
5/10/14, 7:13 PM
#7

#6

Rednose är bokstavligen bara en benämning på röd näsa, en benämning på pigmentering eller snarare brist av det, färgen avgör inte härstamningen på din hund.

Varför ens förutsätta att hunden är renrasig när du saknar dokumentation? och då majoriteten av alla oreggade hundar av rastypen är blandraser så kan han lika gärna ha inblandning av American bulldog eller annat som nästan är mer logiskt med tanke på nos och ögonpigmentering, gör alla en tjänst och läs på om rasen du påstår dig äga så kanske det klarnar lite.

≧◔◡◔≦

seanO
5/10/14, 7:16 PM
#8

Vet du vad "Mischa" Jag låter dig tro att du har rätt med det du skriver. Jag vet att min är en PITBULL REDNOSE och inget annat. 

Lets agree to disagree pallar inte ha en debatt om saken.

Mischa
5/10/14, 7:20 PM
#9

#8

Jag är inte intresserad av att ha "rätt", jag vill väcka ett intresse hos dig att ta reda på vad du har i kopplet.

En stor del av det kyliga klimatet kring rasen och rastypen i det här landet är just tack vare människor som dels inte är pålästa om sin "ras" eller ens intresserade av att lära sig vilket lätt leder till tråkigheter, och dels påstår sig äga raser som annars är ganska ovanliga enbart för att kunna kläcka ur sig ett häftigt rasnamn.

≧◔◡◔≦

seanO
5/10/14, 7:29 PM
#10

Jag vet vad jag har för ras. Jag använder inte Tyson som någon statussymbol.

Jag är en otroligt bra hundägare och Tyson är ett perfekt exempel på hur hans ras ska vara!

[AmstaffLeo]
5/10/14, 8:18 PM
#11

Det mest sannolika är att du har en amstaffblandis. En pitbull är svår att få tag på här i sverige. Med ca 500 st renrasiga tror jag inte dessa skulle para sina med andra blandraser eller para renrasiga och sedan sälja till vem som helst, inget illa menat mot dig men vad jag hört och läst så är det skitsvårt!

Det här med Rednose är lika dumt som att jag säger: jag har en American Staffordshire Terrier white paw. För att min hund har vit päls på tassarna. 

Mischa, får jag fråga hur du fick tag på din Pitbull?

Fjordell
5/11/14, 12:54 AM
#12

Så länge du inte har något härstamningsbevis (stamtavla) på hunden så är det en blandras du har. Och visst finns det amstaff med leverfärgad nostryffel (det du kallar rednose), men det är inte önskvärt och förekommer därför inte i någon stor utsträckning. Däremot finns det gott om blandraser med denna färg på nosen.

Men visst är han fin ändå!

Mischa
5/11/14, 9:47 AM
#13

#11

Jag kan tycka att det ibland överdrivs med hur svårt det är att få tag på en apbt om man har ett rasintresse, precis som med andra mindre raser.

Det har till och med förekommit att kullar utannonserats på öppna försäljningskanaler, men visst, det är inte särskilt vanligt.

Min hund är en omplacering, och det förekommer också men om jag får lov att generalisera så är rasfolket ofta mycket mer insatta än vad gemene "svensson" är i sin ras och därför noga med vart hundarna hamnar eftersom det är en mer eller mindre utpräglad ras på sitt område.

≧◔◡◔≦

Annons:
PeerS
5/11/14, 8:18 PM
#14

Vi gör det hela väldigt enkelt och kort..

seanO, du säger att du äger en APBT och att du vet vad du har i kopplet.

Då kan du ju besvara denna fråga med enkelhet, vilka linjer är din hund ifrån? :)

Wellcraft
5/13/14, 2:05 PM
#15

Är själv intresserad av ampt, en äkta renrasig då.
Är väldigt nyfiken på vad det är för linjer & kennel även jag, då det är en ras jag vill skaffa inom några år.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: